Kawasaki KLE (3)

full


Wel leuk sleutelen zo, boel in elkaar schroeven en klaar, op naar de volgende 20.000km *O*
 
Even een dubbelcheck

Een 140 band past gewoon toch ( op 130 ) ?

Heb nu een k60 scout van 130. Maar die heeft geen doorlopend midden profiel.

De 140 versie wel.
 
Even een dubbelcheck

Een 140 band past gewoon toch ( op 130 ) ?

Heb nu een k60 scout van 130. Maar die heeft geen doorlopend midden profiel.

De 140 versie wel.


Het heeft met de velgbreedte te maken, de velg van de kle is te smal voor een 140 achterband. Op onderstaande site een overzicht met velgbreedtes en bandenmaten van Heidenau. Helaas, want mij leek die maat ook beter, nu wordt de band zo snel vierkant.
http://www.heidenautires.com/tire_spec_sheet.pdf
 
Laatst bewerkt:
Het heeft met de velgbreedte te maken, de velg van de kle is te smal voor een 140 achterband. Op onderstaande site een overzicht met velgbreedtes en bandenmaten van Heidenau. Helaas, want mij leek die maat ook beter, nu wordt de band zo snel vierkant.
http://www.heidenautires.com/tire_spec_sheet.pdf

rim width 2.50 to 3.50 inch

Tenminste, ik lees: rim width 2.50 permissable rim width 2.75 / 3.50 ( dus van 2.50 tot 3.50 inch moet ie passen )

?


---edit--- op ebay een velg gevonden ( nu geen zin om in de schuur te duiken :P ) van een kle, staat bij: (J17xMT2.50)

Dat zou betekenen dat de band precies op maat is voor de velg.. ( rim width van de band is 2.50, en de velg is ook 2.50.
 
Laatst bewerkt:
Even een dubbelcheck

Een 140 band past gewoon toch ( op 130 ) ?

Heb nu een k60 scout van 130. Maar die heeft geen doorlopend midden profiel.

De 140 versie wel.
op mijn XT600E hoort standaard een 120/90 band. Daar ging zonder problemen een 130/80 band op.

Aangezien op de KLE standaard een 130 band hoort, verwacht ik weinig problemen met een 140 band?
Zou in ieder geval wel super zijn. De Heidenau K60 Scout is in 130 breed geen partij voor de 140'er.

Als mijn setje wegbanden met stoer profiel op zijn komen er ook K60's :Y
 
Wat mij vooral interesseert is het doorlopende middenprofiel van de 140'er ( de derde van links ) daarmee zou ik mee snelweg/straatkm's kunnen maken dan met de 130'er

heidenau_k60_scout_rear_tire_rollover-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
vraag het anders voor de zekerheid ff in het bandentopic :)

overigens weet ik zo 1, 2, 3 niet hoeveel ruimte de KLE heeft tussen band en achterbrug/kettingscherm als je de 130 aanhoudt. Durf niet te zeggen of er überhaupt wel ruimte is voor een 140.
 
Volgens mij heb ik dit wel eens voorbij zien komen op een forum... Maar ik kan het helaas niet terug vinden, waar had jij trouwens je uitlaat brace vandaan bas? Met die verschillende gaten?
Ps mocht je meer over je band weten , ben benieuwd
 
rim width 2.50 to 3.50 inch

Tenminste, ik lees: rim width 2.50 permissable rim width 2.75 / 3.50 ( dus van 2.50 tot 3.50 inch moet ie passen )

?


---edit--- op ebay een velg gevonden ( nu geen zin om in de schuur te duiken :P ) van een kle, staat bij: (J17xMT2.50)

Dat zou betekenen dat de band precies op maat is voor de velg.. ( rim width van de band is 2.50, en de velg is ook 2.50.


de velgmaat die je hier noemt staat bij de 130 versie van de k60 scout. Bij de 140 versie (17 inch) staat 3.50 als aanbevolen en 2.75-3.75 als toegestane maat.

Daar zit de velg van de kle toch net iets onder met zn 2.50 breedte. Mocht je toch de 140 band gaan gebruiken zou ik graag weten hoe het bevalt!
 
Laatst bewerkt:
vraag het anders voor de zekerheid ff in het bandentopic :)

overigens weet ik zo 1, 2, 3 niet hoeveel ruimte de KLE heeft tussen band en achterbrug/kettingscherm als je de 130 aanhoudt. Durf niet te zeggen of er überhaupt wel ruimte is voor een 140.


Beide zijden ruim een cm nu ( met 130 breed )

Volgens mij heb ik dit wel eens voorbij zien komen op een forum... Maar ik kan het helaas niet terug vinden, waar had jij trouwens je uitlaat brace vandaan bas? Met die verschillende gaten?
Ps mocht je meer over je band weten , ben benieuwd

Die RVS band bedoel je?
Dat is een RVS buizenklem, bij de Wildkamp voor 6 euro.
Deze bedoel je toch:

9706.jpg




de velgmaat die je hier noemt staat bij de 130 versie van de k60 scout. Bij de 140 versie (17 inch) staat 3.50 als aanbevolen en 2.75-3.75 als toegestane maat.

Daar zit de velg van de kle toch net iets onder met zn 2.50 breedte. Mocht je toch de 140 band gaan gebruiken zou ik graag weten hoe het bevalt!


Je hebt helemaal gelijk!
De 130 band staat een voorgeschreven velgbreedte van 2.50 voor, de 140 band staat een 3.50 voor, en een minimum van 2.75.

Ik zou kunnen zweren dat er meer waren die een 140 erop gezet hadden.. maar als ik dit zo lees wil ik éérst confirmatie voor ik er een 140 op zet. :)
 
even een plaatje geschoten uit een iets betere hoek, ter vergelijking ;)

[afbeelding]

Zoals je ziet een stuk hoger en dikker. Kon eerst met het grootste gemak met 2 platte voeten bij de grond nu nog nét links en rechts met de bal. Scheelt ongeveer 4 cm zithoogte met origineel.

Dat lijkt me best lekker zitten :)
 
Toen ik mijn KLE kocht had ik een 140 Dunlop seminoppenband erop liggen, maar had ook een afgesleten kettingkas...
De ene 140 is de andere niet dus, sommige zijn te breed.
De 140 is misschien mooier, maar met de 130 kan je beter onverharde paden rijden.
 
Ik ben er uit. Gewoon weer een 130.

Dan maar geen doorlopende middenstreep.

De te smalle velg lijkt me idd niet bevorderlijk voor het rijgedrag.
 
Vraagje tussendoor: Zo af en toen staan er op marktplaats kle'tjes te koop met 37 kw.
de mijne heeft op papier 35 kw. waar zit hier dan het verschil in ? zitten hier andere carbs op of iets dergelijks ? :?
 
Blij met de bagageopstelling :Y
Past nog exact een 40l roltas tussen.
5lxcpg.jpg


Nu wachten tot ik vakantie heb :P

Overigens een vraagje: ik dacht dat er nog iemand met een Givi rek hier was? De knipperlichten komen tegen het rek en de koffers aan en staan hierdoor licht op spanning, om het zo te zeggen.
Gaat dat problemen geven?

Ik ben nog steeds op zoek naar een ander windschermpje, maar vind het maar lastig.
Verder wil ik nog een plekje boven de tellers bouwen voor de navigatie + de voedingskabel aanleggen.

Oh en er zit een hobbel in het voorwiel, ff opnieuw balanceren denk ik. Zit nu 100 gram lood op :/
 
Blij met de bagageopstelling :Y
Past nog exact een 40l roltas tussen.
[afbeelding]

Nu wachten tot ik vakantie heb :P

Overigens een vraagje: ik dacht dat er nog iemand met een Givi rek hier was? De knipperlichten komen tegen het rek en de koffers aan en staan hierdoor licht op spanning, om het zo te zeggen.
Gaat dat problemen geven?

Ik ben nog steeds op zoek naar een ander windschermpje, maar vind het maar lastig.
Verder wil ik nog een plekje boven de tellers bouwen voor de navigatie + de voedingskabel aanleggen.

Oh en er zit een hobbel in het voorwiel, ff opnieuw balanceren denk ik. Zit nu 100 gram lood op :/

Ik heb ook zo'n rek ja. Ik heb er kleinere knipperlichten op zitten, aftermarket spul. Is kleiner van formaat.

Mooie kofferset trouwens
 
Grrr scheur in m'n voorband, die verklaart waarschijnlijk het hobbelen. Ding heeft nog 90% profiel maar kan dus mooi vervangen worden. Beetje jammer.

Pas geleden de remblokjes vervangen maar de schijf liep niet helemaal vrij. Dus gisteren even los gehad om schoon te maken e.d.. kom ik er nu achter dat ik 1 remblok verkeerd om terug heb geplaatst! Dus de hele schijf is gegroefd en overal zitten brokken ijzer (van de achterkant van het remblokje) aan de schijf geplakt. Dus kan wrs ook op zoek naar een nieuwe schijf en weer nieuwe blokken -O-

En zo ben je weer onbedoeld en onverwacht €250 verder aan onderhoud B|
 
Laatst bewerkt:
Grrr scheur in m'n voorband, die verklaart waarschijnlijk het hobbelen. Ding heeft nog 90% profiel maar kan dus mooi vervangen worden. Beetje jammer.

Pas geleden de remblokjes vervangen maar de schijf liep niet helemaal vrij. Dus gisteren even los gehad om schoon te maken e.d.. kom ik er nu achter dat ik 1 remblok verkeerd om terug heb geplaatst! Dus de hele schijf is gegroefd en overal zitten brokken ijzer (van de achterkant van het remblokje) aan de schijf geplakt. Dus kan wrs ook op zoek naar een nieuwe schijf en weer nieuwe blokken -O-

En zo ben je weer onbedoeld en onverwacht €250 verder aan onderhoud B|

Is zwaar kl*te verder nog wel blij met je KLE?
 
Ja, pech kun je altijd hebben natuurlijk. Jammer dat een beetje pech bij motorfietsen altijd gelijk een smak geld kost :P

Aan de motor ligt het niet! Heb er veel schik mee :Y
Verbruik valt me trouwens alles mee. Ik rijd 20 km enkele reis naar m'n werk waarvan 80% provinciaal met veel stoplichten. Dus veel optrekken en stoppen, maar de snelheid ligt niet erg hoog. Trek hem wel regelmatig goed door in de versnellingen om vervolgens lekker in z'n 6 verder te tokkelen. Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 18 dus dat vind ik keurig :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan