Kawasaki KLE (3)

sinds een half jaar rij ik met een kle500, heb er al met in Servië gezeten en heeft nu 76000km, dus net ingereden. Laatst reed ik op circuit (goeie motorfiets daarvoor!) en heeft me uitlaat het begeven, volledig doorgeroest. heb hem al 2 maal opgelast maar dat houd maar een week uit, hij is echt te rot. Iemand die eentje weet liggen? of iets sportiever, 2dehands graag. Ik ben van België (Gent).
toch een foto'tje bij van de moto, het betreft het origineel fluo roze zadel type!

full
 
komt het nou door de hoek van de foto.. of is dat een behoorlijk indrukwekkende hellingshoek? :}

edit: en als er iemand een opnemer (op de vooras) voor de snelheidsmeter weet te liggen, houd ik mij aanbevolen ;)
 
Laatst bewerkt:
Wel de motorbeschermplaat raakte de grond. Nadat men voetsteunen gehalveerd waren... dus die zou ik ook nog eens moeten vinden.
 
Standaard zadel vond ik ook dramatisch. Gelijk wat aan laten doen door hawk gt
Nu houd ik het zomaar 900 km vol op 1 dag ;)

Wat heb je Hawk gevraagd om te doen aan je zadel? Ik lees in andere topics over zitkuilen verwijderen of iets in die trant?

Ik ga donderdagavond kijken bij een KLE uit 2007, hebben jullie nog tips/aandachtspunten?
 
Ja ik heb die kuil uit het zadel laten verwijderen. Die kuil dwong mij te veel in 1 zithouding. Nu is het zadel vlakker en kan ik meer gaan verzitten als ik dat wel. Zadel is nu ongeveer 4 cm hoger.

Heb er ook steviger schuim in laten zetten zodat je niet zo snel doorgezeten raakt. En uiteraard een nieuwe bekleding met een mooi stofje :Y

aandachtspunten zijn de laatste tijd vaak genoemd in dit topic: houd vooral de uitlaatbochten (maar ook de demper) in de gaten. Dingen roesten als een malle en zijn moeilijk op de aftermarket te vinden. Tweede punt is het vliegwiel, maar als het goed is heeft het nieuwe type daar geen problemen meer mee.

Verder.. blok mág wat gehorig zijn. Zolang hij niet hard tikt of rammelt zit het wrs wel goed :P
 
Laatst bewerkt:
Alright, het lijkt erop dat de startrelais dood is. Heeft er iemand misschien 1 over?

Ik heb er nog eentje liggen. Stuur even via een PM je emailadres, dan stuur ik je een foto'tje ervan. Kan je even kijken of het de juiste is :)
 
sinds een half jaar rij ik met een kle500, heb er al met in Servië gezeten en heeft nu 76000km, dus net ingereden. Laatst reed ik op circuit (goeie motorfiets daarvoor!) en heeft me uitlaat het begeven, volledig doorgeroest. heb hem al 2 maal opgelast maar dat houd maar een week uit, hij is echt te rot. Iemand die eentje weet liggen? of iets sportiever, 2dehands graag. Ik ben van België (Gent).
toch een foto'tje bij van de moto, het betreft het origineel fluo roze zadel type!

[afbeelding]


Mooi foto, indrukwekkende hoek :} uit eigen ervaring weet ik dat de kle een held in de bochten is :]

Ik heb nog een uitlaatdemper hier liggen, mocht je interesse hebben stuur dan een PB
 
Alright, het lijkt erop dat de startrelais dood is. Heeft er iemand misschien 1 over?

Oke het lijkt er dus toch op dat niet het startrelais, maar de startmotor de boosdoener is :(

Voor het eerst dat de KLE me in de steek laat. Gelukkig is de remedie simpel :)
 
Yeuy *O*

Net ff het voorwiel uit de motor gehaald om nog even goed naar die snelheidsmeteraandrijving te kijken.. blijkt dat het ding ook in onderdelen uit elkaar kan. Ik was er vanuit gegaan dat het allemaal geperst zat. Wat bleek; de lipjes van onderdeel 41064 waren zowat 90 graden verbogen. Die pakten dus niet meer in de trommel van het wiel. Sowieso dat dat dus door een foute montage komt van het bandencentrum. Nouja, geen probleem. Ding weer recht weten te buigen en hij werkt weer als vanouds *O*
Ook een iets andere route voor de kilometertellerkabel gevonden en die heeft nu net genoeg ruimte dus dat moet ook goed gaan :Y

2lcvcx4.png


Gelijk een duidelijkere foto van het ruitje
2ly65x5.jpg


Voor de scherpe kijkers: voorband zit nog steeds verkeerd om maar op basis van advies van het bandencentrum laat ik hem zo. Hij is al te erg afgesleten.. omdraaien zou resulteren in flinke trillingen en hobbelen en dus weinig grip. Heb er nog geen last van gehad dat hij andersom zit dus ik rijd hem gewoon op zo.

Voor de kerst komt er een BT Interphone setje deze kant op, daarna wil ik nog een kettingsmeersysteem gaan monteren.

De hobby gaat weer ff lekker :P
 
Dit weekend gaat de KLE in de ACF50 gespoten worden voor de winter. Maar nu zit ik met de volgende afweging.
Zal ik de aluminium carterplaat eraf halen of juist erop laten zitten na het inspuiten. Als ik hem erop laat zitten komt er waarschijnlijk minder pekel tegen het blok. Maar de pekel die er doorheen komt is ook lastiger te verwijderen.

Laat ik hem weg dan krijgen de bochten en blok de volle laag maar kan ik er ook beter bij om ze schoon te maken en goed te beschermen.

Wat zal ik doen??????

Of krijgen we een hele zachte winter en wordt er helemaal niet gestrooid en maakt het dus geen barst uit wat ik doe. (zoals vorig jaar, toen heb ik de brommer zowat voor niks "pekelproof" gemaakt).
 
Gisteren was een drukke dag. Mn 17" kon opgehaald worden bij Fourdeel in Purmerend *O* Daarna langsgeweest bij AFS Motorparts om de band, die al 2 jaar in mn berging lag, te monteren op de nieuwe wiel. Maar helaas, 2 kapotte binnenbanden en een band die niet goed wil zitten verder, tot de comclusie gekomen dat de band toch echt te oud/hard is '( Dus maar een nieuwe band bested, een Continental Conti Go :X Later op de avond nog een goed werkende (en hoe! :+ ) startmotor opgehaald bij DanoSM *O* Gelijk Daniel zn KLE Supermoto bekeken, zag er ruig uit 8-) en meteen tot de comclusie gekomen dat ik misschien een betere voorband had kunnen bestellen...?
hx5dp3.jpg


Thuis aangekomen, sushi besteld, en in de tussentijd de startmotor proberen te monteren, buiten, in de motregen B| Bleek dat de zijkant van de motor (waar de dynamo zit) eraf moest om de as van de startmotor goed in het tandwiel te krijgen. Gelijk de magneten geinspecteerd :+ Maar heb de motor weer mooi aan het werk gekregen *O* (nu nog een nieuwe pakking bestellen)

2dsqslh.jpg


Vanochtend AFS gebeld, want na diverse negatieve reviews te hebben gelezen over de door mij besteld band, heb ik besloten toch maar een andere band te bestellen. Heb diverse straatbanden overwogen, tot mijn oog viel op de Heidenau K66. Een aal-weather band, dus wat zachetr rubber en Iets meer profiel dan een normale straatband; komt dichter bij een allroad band. En aangezien ik alleen maar positieve reviews erover kon vinden, en ik zelf erg tevreden ben met de 21" Heidenau K60, wilde ik wel de gok wagen :Y
29kvuk5.jpg
 
Yeuy *O*

Net ff het voorwiel uit de motor gehaald om nog even goed naar die snelheidsmeteraandrijving te kijken.. blijkt dat het ding ook in onderdelen uit elkaar kan. Ik was er vanuit gegaan dat het allemaal geperst zat. Wat bleek; de lipjes van onderdeel 41064 waren zowat 90 graden verbogen. Die pakten dus niet meer in de trommel van het wiel. Sowieso dat dat dus door een foute montage komt van het bandencentrum. Nouja, geen probleem. Ding weer recht weten te buigen en hij werkt weer als vanouds *O*
Ook een iets andere route voor de kilometertellerkabel gevonden en die heeft nu net genoeg ruimte dus dat moet ook goed gaan :Y

[afbeelding]

Gelijk een duidelijkere foto van het ruitje
[afbeelding]

Voor de scherpe kijkers: voorband zit nog steeds verkeerd om maar op basis van advies van het bandencentrum laat ik hem zo. Hij is al te erg afgesleten.. omdraaien zou resulteren in flinke trillingen en hobbelen en dus weinig grip. Heb er nog geen last van gehad dat hij andersom zit dus ik rijd hem gewoon op zo.

Voor de kerst komt er een BT Interphone setje deze kant op, daarna wil ik nog een kettingsmeersysteem gaan monteren.

De hobby gaat weer ff lekker :P

Mooi geworden zeg! Ga je de kle nog motorisch opvoeren? Het model dat jij hebt is behoorlijk geknepen, door emissie eisen. Ik stel voor, 2 losse k&n filters, en een dynojet stage 3 kit erop. Heb ik ook, de kle ademt zooooo veel beter icm de open uitlaat }) q
 
Haha met die gedachte speel ik wel, maar hij loopt nu eigenlijk prima.

Extra paardjes zijn altijd welkom maar ik weet nog niet of ik zin heb in al dat gedoe met afstellen. Plus dat het niet goedkoop is.. heb ook nog een SV die een grote beurt met alles erop en eraan nodig heeft binnenkort :P
 
Haha met die gedachte speel ik wel, maar hij loopt nu eigenlijk prima.

Extra paardjes zijn altijd welkom maar ik weet nog niet of ik zin heb in al dat gedoe met afstellen. Plus dat het niet goedkoop is.. heb ook nog een SV die een grote beurt met alles erop en eraan nodig heeft binnenkort :P

Begrijpelijk ;) als je alles 1 voor 1 koopt gedurende de winter maanden, dan valt het wel mee qua kosten _O- :+
 
Moggeh, even een vraag ik heb een tijdje terug een andere koplamp op mijn KLE gezet en de oude tellerbak behouden ivm de originele tellerstand, ik heb het allemaal netjes geprobeerd af te werken maar het is niet naar wens. :N
Nou wil ik dus een digitale kilometer/toerenteller op het stuur maken zodat het geheel wat netter oogt.

Deze met toerenteller --> http://www.optitune.nl/tuning-styling/instrumenten/kilometertellers/koso-db01
Of deze zonder toerenteller --> http://www.optitune.nl/tuning-styli...gitale-kilometerteller-met-5-controle-lampjes

Maar nou was mijn vraag hoe gaat dit in zijn werk mbt de toerenteller? veelal lees ik dat het universele kabelbomen zijn die je mee krijgt.. maar is het bij de KLE '92 ook het geval dat deze stekkers van toerenteller en controle lampjes '' universeel'' zijn of zal hier het nodige aangepast moeten worden? voor zover ik begrijp is de Km teller gewoon hetzelfde principe als een fietscomputer ( met magneetje e.d.)

Graag jullie reactie! :}
 
Laatst bewerkt:
Moggeh, even een vraag ik heb een tijdje terug een andere koplamp op mijn KLE gezet en de oude tellerbak behouden ivm de originele tellerstand, ik heb het allemaal netjes geprobeerd af te werken maar het is niet naar wens. :N
Nou wil ik dus een digitale kilometer/toerenteller op het stuur maken zodat het geheel wat netter oogt.

Deze met toerenteller --> http://www.optitune.nl/tuning-styling/instrumenten/kilometertellers/koso-db01
Of deze zonder toerenteller --> http://www.optitune.nl/tuning-styli...gitale-kilometerteller-met-5-controle-lampjes

Maar nou was mijn vraag hoe gaat dit in zijn werk mbt de toerenteller? veelal lees ik dat het universele kabelbomen zijn die je mee krijgt.. maar is het bij de KLE '92 ook het geval dat deze stekkers van toerenteller en controle lampjes '' universeel'' zijn of zal hier het nodige aangepast moeten worden? voor zover ik begrijp is de Km teller gewoon hetzelfde principe als een fietscomputer ( met magneetje e.d.)

Graag jullie reactie! :}

Heb zelf ook het een en ander verbouwd bij de KLE en gebruik nu de Koso DB01. (moet ik nog degelijk vast maken)
Ik heb de oude stekkers eraf gehaald bij de KLE en alles gesoldeerd en krimpkous.
Aansluiten is goed te doen.
 
Haai, dat ziet er dik uit hoor! je kon de 'universele' stekkers dus niet gebruiken neem ik aan? Veel moeite met het aansluiten van de toerentellen? Of pastte dit een op een na solderen?
Doe nig ff n foto'tje van het dashboard erbij als je wil ben wel nieuwsgierig hoe he eruit ziet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan