Mooie fiets hoor!Hallo allemaal, lekker van de kle aan het genieten allemaal? Ikke wel!
Ik heb in april met een vriend een groot deel van de TET in nederland gereden en ben verrast door de off road capabilitiet van de KLE. Per ongeluk de motor in en greppel geparkeerd vol met blubber en derrie. Gelukkig geen serieuze schade, wel een leuke foto!
Bekijk bijlage 1397406
Hier nog een kiekje van hoe mijn motor er momenteel bij staat!
Bekijk bijlage 1397409
Bekijk bijlage 1397394
Om het berichtje af te sluiten had ik nog drie vraagjes:
1: Ik ben te lang doorgereden met remblokken die op waren. Er zit nu een zootje bramen, deuken en zooi op mn remschijf en de boel loopt flink aan. Hoog tijd voor een nieuwe remschijf en niewe blokjes. de blokjes zijn duidelijk, de remschijven vind ik echter wat lastiger te kiezen. Iemand hier nog tips qua prijs/kwaliteit? het gaat om de achterste remschijf.
2: Nog een rem gerelateerd vraagje; mijn voorrem piept heel erg. wat is heir de remedie voor????? ik heb al kopervet op de achterkant van de blokjes gesmeerd maar dit maakte geen verschil... alle tips zijn welkom!
3: Na vorig jaar mijn achter schokdemper te hebben vervangen wil ik graag stijvere voorveren installeren. heeft iemand hier ervaring mee en is het de moeite waard. Moet de olie in de voorvork dan ook vervangen worden?
Bedankt voor de reacties alvast en veel rijplezier met jullie KLE!!!
Laatste dingetje: woont er iemand in de omgeving van den Haag of Alkmaar die het leuk lijkt om een rondje samen te toeren?
Groetjes,
Teije
Heb sinds een tijdje een Kawasaki kle 500 uit 92'.
Heb een al half jaar deze motor in mijn bezit.
ben inmiddels 47 en heb pas sinds een maand mijn motorrijbewijs.
Na wat carburateur probleempjes en vandaag nieuwe bandjes ben ik weer in mijn nopjes.
Voel me weer 16!
Heerlijke fiets om over de dreven van Almere te rijden.
Woon en werk in Almere daarom heb ik de keuze gemaakt voor de aanschaf van een kle.
Maar na een experiment om op de A6 naar Lelystad waar je 130 mag voelde ik mij enorm
Klein.
Maar binnen door via Muiden Weesp naar Amsterdam, en vervolgens over de grachten en de dam!
PERFECT!
Deze motor heeft al mijn leven gered toen ik een scherpe bocht met 85 km/h verkeerd inschatte.
Vloog van het talud af en kwam aan de andere kant met een sprong weer op de weg terecht,
Waarna niets aan het handje gewoon mijn weg kon volgen dankzij het ligt gewicht en de lange veerweg.
Ik hoop dat ik deze zomer veel avonturen gaan beleven.
Ga binnenkort ook YouTube filmpjes maken onder mijn eigen naam, John Tempel.
Mooie fiets John, en leve haar lange veerweg!
Vraag: weet je toevallig wat voor een (verhoogd) voorspatbord je hebt? Ik wil dit bij mijn rooie 2000'er (een paar posts geleden op de foto gezet) ook gaan doen, maar zoek nog naar een geschikt spatbord (en de juiste manier van bevestigen). Ook dat minispatbordje net boven het voorwiel ziet er interessant uit!
dag Lance .
oke , ik weet nog niet of ik mijn blok gaat laten maken of er een GPZ 500 S ga ik plaatsen of een ER 5 blok zal van de kosten af hangen van mijn blok .
een ander blok kost tussen de 300 a 400 euro .
wat ik wel wil veranderen het vliegwiel dat normaal uit medere magneten be sta en een wil plaatsen uit 1 magneet .
groeten fijne avond van Patrick
Hee Patrick,beste Auroraw ik ben er gisteren nog een setje stofkappen tegen gekomen , zal eens kijken of ik ze trug vind was op een tweedehans onerdelen site .
waren wel in de kleur paars .
groeten Patrick
Deze motor is gevoelig voor vervuild benzine, neem gereedschap mee om je carburateur schoon te maken..Sinds een paar dagen mag ik mijzelf ook een trotse eigenaar noemen van een KLE.
Ik heb gelijk een grote reis gepland van een maand richting Noorwegen en via Finland weer terug. Mijn vraag is dan ook of dit type motor nog bekende kwalen heeft waarvoor het handig is om extra onderdelen mee te nemen.
Bekijk bijlage 1403985
Hoi allemaal,
ik loop sinds een tijdje tegen een probleem aan waar ik graag wat hulp bij wil. Het lijk momenteel geen invloed te hbben op de motor. ik maak mij echter een beetje zorgen over de lange termijn effecten.
De motor start altijd goed, echter als er op een constant toerental (maakt niet uit waar in de range) gereden wordt dan zoemt de motor als het ware rond dat toerental. het lijkt alsof er net iets niet gelijk loopt in het blok. De wisselingen zijn minimaal maar wel hoorbaar. tijdens het rijden voel ik het denk ik niet. het is een beetje lastig uit te leggen maar het toerental is gewoon niet constant.
Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? ik dacht zelf aan verkeerd afgestelde kleppen, voordat ik hier aan begin wou ik bij jullie even kijken of er een easy fix is...
Alvast bedankt!
groetjes,
Teije