Kawasaki KLE (3)

Bij mij hangt de druppellader altijd aan of hij start niet/slecht.

ga na de herexamens hem is laten opmeten want ik denk dat ik ergens een lek heb :)
 
@ bolletjesbas: Ja klopt, vrij veel lood het zijn metzlers geworden en volgens de motor zaak had het voorwiel idd wat lood nodig, het rijdt verder goed nu de banden zijn ingereden... enkel en alleen een beetje schudden als ik mijn handjes loslaat bij 50+ heb ik nog niet eerder gehad dus maybe even terug langs de motorzaak... Het tourscherm is niet super lelijk wel erg handig hahah :P komt van een transalp... 2,5 tientje :)


Heb de banden (ook) ingereden ook door 30/40 km off road bouwtereinen, gravel, stukken zand vlaktes en wat aarde/bagger veldjes, wauw wat is dat leuk zeg met die KLE en ik vond ( met weinig off road ervaring) dat de KLE het prima deed, af en toe beetje zwaar die 190 kg als ik door mul zand reed en het beentje moest te pas komen. Wel erg leuk met deze motor!


Ik heb vandaag ook maar eens mijn koffer-rek ( 2e handsje van mp, denk oude van een Yamaha xt) er op gezet. beetje lassen en verhitten/buigen maar het resultaat mag er wezen. Het rek moet nog wel even worden gespoten daarna ziet het er weer wat netter uit. volgende stap is het koffers, had al wat krauser koffers gevonden maar zit nog te brainstormen over hoe dat moet met de bevestiging. heb alleen als voorbeeld een GS1150 van een maat die heeft BMW koffer die zich vast klemmen om de beugel zeg maar...

maarja dat is het volgende projectje!
full
 
Heeft iemand een linker carterdeksel liggen voor een EX500-blok? ik heb vandaag een schuiver gemaakt tegen een betonnen afscheiding, met als gevolg een gat in mijn carterdeksel. Het zure is dat dit een dag voor mijn motorvakantie gebeurt..
 
Oei Knabbelhap, hopelijk zelf geen schade...
Deksel heb ik niet en zal je ook zo gemakkelijk niet vinden. Kijk rond bij motorslopen en ebay.
Als het gat niet te groot is kan je die ook zelf maken met kneedbaar staal. Heb ik gedaan met mijn rechterdeksel vele jaren geleden en dat zit nog steeds goed.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring/advies wat voor soort koffer hier op kan? ik heb geen ervaring met de bevestiging van zij koffers... ik zie veel krayser koffers op markplaats maar ben benieuwd of iemand hier tips heeft? Alvast bedankt ! het zijn zeg maar 2 ( soort punten onderdaan ) en 1 vierkantje met 2 gaten boven op.... foto geeft hopelijk meer duidelijkheid!
full
 
Als je in de buurt van Deventer woont heb ik een deksel voor je te leen. ( of je doet mij later een ander deksel terug )
Ik pb je mijn nummer wel
 
Heeft iemand ervaring/advies wat voor soort koffer hier op kan? ik heb geen ervaring met de bevestiging van zij koffers... ik zie veel krayser koffers op markplaats maar ben benieuwd of iemand hier tips heeft? Alvast bedankt ! het zijn zeg maar 2 ( soort punten onderdaan ) en 1 vierkantje met 2 gaten boven op.... foto geeft hopelijk meer duidelijkheid![afbeelding]
Dat lijkt me een rek voor Givi Monokey koffers. Dat heb ik namelijk op die van mij zitten ;)
Zo te zien mis jij wel de montagestukjes waar de koffer daadwerkelijk op valt.
Op de twee onderste punten komen inbusboutjes met verzonken kop met daaromheen een soort kegelvormig palletje. Aan de bovenkant een blokje waar het slotmechanisme van de koffer inhaakt. Dat spul is ongetwijfeld los te krijgen bij Givi :Y
1zx6zab.jpg
 
Heeft iemand ervaring/advies wat voor soort koffer hier op kan? ik heb geen ervaring met de bevestiging van zij koffers... ik zie veel krayser koffers op markplaats maar ben benieuwd of iemand hier tips heeft? Alvast bedankt ! het zijn zeg maar 2 ( soort punten onderdaan ) en 1 vierkantje met 2 gaten boven op.... foto geeft hopelijk meer duidelijkheid![afbeelding]
Dat zijn GIVI beugels, hebben mijn vriendin en ik ook.

Je kunt de bevestiging nog los krijgen, of van MP nog een setje wing rack's halen en ze daar vanaf slopen.

Je zou ook bij ARO een paar alu kisten kunnen kopen en die er aan hangen...
 
Iemand toevallig nog een goede complete uitlaat ( origineel of aftermarket ) liggen?

De uitlaat van mijn vriendin de kle id behoorlijk aan zijn eind :P
 
Iemand toevallig nog een goede complete uitlaat ( origineel of aftermarket ) liggen?

De uitlaat van mijn vriendin de kle id behoorlijk aan zijn eind :P

Ik heb er zoveel dat ik ze zelfs verkoop ;-)

Een GPR bijvoorbeeld, is dat wat? ( je weet me te vinden )
Maar dit is dan wel alleen een demper hé

 
Laatst bewerkt:
Ik weet je te vinden ;)

Echter is vooral het voorste deel slecht, doorgerotte flensen. En het y stuk is ook heel dun aan het worden.

Als iemand alleen het voorste stuk heeft is dat ook prima :)
 
Ik ben op zoek naar een ander motor en heb daarbij een lijstje gemaakt wat in aanmerking komt. Dit zijn voornamelijk wat lichtere all-road motoren, zoals Transalp, KLR650, XTZ660 etc. Daar staat ook de KLE500 op en daar heb ik wat vragen over, aangezien ik niet alles kan terugvinden op het internet. Hopelijk kunnen jullie hier wat antwoorden opgeven.
1. Ik ben 1,9 m lang, is de KLE500 te doen of is deze echt te klein? Ik heb hiervoor 3 jaar CB500 gereden en daar zat ik prima op.
2. Ik vind op het internet veel verschillende waardes mbt het gebruik, wat is het gemiddelde bij normaal gebruik, te denken aan reizen, woon/werk, toerritje?
3. Wanneer ik reis pak ik voornamelijk verharde wegen, maar zo af en toe een onverharde of slechte weg ben ik niet vies van. Wat zijn de kwaliteiten van de KLE op dit soort ondergronden met/zonder bepakking?
 
1. jouw lengte is geen probleem, de motor is in ieder geval hoger en langer dan de cb500. Zelf ben ik 1.70 en kan net met mijn voeten aan de grond.
2. met een goede afstelling verbruikt mijne tussen de 1/18 en 1/20
3. onverhard kan prima, ik doe dat dikwijls en het mag grof zijn, lange veerwegen en hoge ophanging kunnen het hebben, kijk wel naar goede banden, maar dat is bij elke motor zo.
Je moet maar eens wat youtubefilmpjes bekijken van de diverse motoren.
Een ééncilinder is misschien wel beter voor als je graag offroad gaat, maar dan zijn die wel minder op de verharde wegen.
Je moet het gewoon eens ergens proberen.
Veel succes met zoeken !
 
Dank je voor de antwoorden, zit nu nog met mijn been in het gips, maar ben me aan het oriënteren op een andere motor. Transalp maakt ook een goede kans, maar vind het ook wel leuk om iets te rijden waar er niet al te veel van rond rijden. Voor het offroad heb ik hier nog een XR600R staan, beest van een motor maar wel erg leuk.
 
Laatst bewerkt:
vandaag aan het kofferrek gewerkt...

rek gekocht bij "rob's accesoires" in nederland wingrack, pinkers en aanbouwkit voor kle was 115 plus 20 euro verzending naar belgië

full

full


givi e36 koffers voor 50 euro opgeraapt in antwerpen :)
full


Ben er wel blij mee en al bij al nog redelijk goedkoop :P
 
Dank je voor de antwoorden, zit nu nog met mijn been in het gips, maar ben me aan het oriënteren op een andere motor. Transalp maakt ook een goede kans, maar vind het ook wel leuk om iets te rijden waar er niet al te veel van rond rijden. Voor het offroad heb ik hier nog een XR600R staan, beest van een motor maar wel erg leuk.
De XR600r was de eerste motor waar ik op leerde rijden, maar dat was wel een vergissing :+
Ik kon niet met mijn voeten aan de grond en hij was nogal fel voor een beginner. Kreeg hem ook niet zelf aangekikt... Maar nu zou ik er graag één hebben, of een 400 was ook al goed.
Veel beterschap met je been!
 
Bolletjesbas, je hebt er meer verstand van dan ik... Maar zou een gpz uitlaat met enige aanpassingen niet passen? Die zie ik vele male vaker zacht geprijsd voorbij komen
 
Ik ben op zoek naar een ander motor en heb daarbij een lijstje gemaakt wat in aanmerking komt. Dit zijn voornamelijk wat lichtere all-road motoren, zoals Transalp, KLR650, XTZ660 etc. Daar staat ook de KLE500 op en daar heb ik wat vragen over, aangezien ik niet alles kan terugvinden op het internet. Hopelijk kunnen jullie hier wat antwoorden opgeven.
1. Ik ben 1,9 m lang, is de KLE500 te doen of is deze echt te klein? Ik heb hiervoor 3 jaar CB500 gereden en daar zat ik prima op.
2. Ik vind op het internet veel verschillende waardes mbt het gebruik, wat is het gemiddelde bij normaal gebruik, te denken aan reizen, woon/werk, toerritje?
3. Wanneer ik reis pak ik voornamelijk verharde wegen, maar zo af en toe een onverharde of slechte weg ben ik niet vies van. Wat zijn de kwaliteiten van de KLE op dit soort ondergronden met/zonder bepakking?
Ik ben 1.85 en dat gaat prima. Het originele zadel is vrij laag vind ik. Mijn nieuwe zadel is + 4 cm hoger en ik kan nét nog met 2 platte voeten bij de grond. Anders kun je ook voor tientjeswerk een setje tailrisers aanschaffen natuurlijk :Y

Die van mij verbruikt zo'n 1 op 17,5. Dat is bij constant hard optrekken, met tussengas terugschakelen en vrij korte stukken rijden (enkele reis 20 km). Topsnelheid is dan wel maar weer zo'n 90 km/h doorgaans. Helemaal standaard overigens. Vind ik vrij netjes voor zo'n rijstijl :Y

Ik heb nog niet veel onverhard gereden, maar hetgeen wat ik er mee heb gedaan dat ging boven verwachting :Y Fietsje is niet heel licht maar laat zich wel zo sturen.

Eigenlijk heeft ie in mijn ogen maar 2 nadelen: de iets te kleine benzinetank en de bouwkwaliteit (kieren, speling) van het kuipwerk vind ik wat matig. Oh en 20 pk extra zou ook leuk zijn, maar ja ;)
 
Eigenlijk heeft ie in mijn ogen maar 2 nadelen: de iets te kleine benzinetank en de bouwkwaliteit (kieren, speling) van het kuipwerk vind ik wat matig. Oh en 20 pk extra zou ook leuk zijn, maar ja ;)
Vermogen en afwerking zijn 2 dingen die verwaarloosbaar zijn voor mij, ik kan me prima vermaken op motoren met weinig vermogen en een motor moet bij mij vooral functioneel zijn, geen blingbling. Enigste waar ik ook over zat te denken was de relatief kleine tank 15+3 liter, maar met het verbruik wat Klickstart aan geeft betekend het toch een min actieradius van 270 km voordat je op reserve moet, vind ik nog een acceptabele waarde.
Als ik wat serieuzer naar een KLE ga kijken, wat is dan meest betrouwbare model qua bouwjaar?
 
Vermogen en afwerking zijn 2 dingen die verwaarloosbaar zijn voor mij, ik kan me prima vermaken op motoren met weinig vermogen en een motor moet bij mij vooral functioneel zijn, geen blingbling. Enigste waar ik ook over zat te denken was de relatief kleine tank 15+3 liter, maar met het verbruik wat Klickstart aan geeft betekend het toch een min actieradius van 270 km voordat je op reserve moet, vind ik nog een acceptabele waarde.
Als ik wat serieuzer naar een KLE ga kijken, wat is dan meest betrouwbare model qua bouwjaar?
de tank is niet 15 + 3 liter. De tank is 12 + 3=15 liter :P

qua bouwjaar maakt het niks uit geloof ik hoor. Fietsen zijn allemaal hetzelfde, afgezien van het topkuipje en de tellerunit. Blok en rijwielgedeelte e.d. is allemaal hetzelfde als het goed is.
 
Laatst bewerkt:
de tank is niet 15 + 3 liter. De tank is 12 + 3=15 liter :P
Oke, had op en Engelstalige site gevonden dat het in totaal 18 liter zou zijn, dus vandaar mijn rekensommetje :/ Dat veranderd best veel in een overweging om er één aan te schaffen, met een actieradius van circa 200 km voordat je op reserve moet, ben je tijdens langere ritten alleen maar op zoek naar benzinestations :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan