Kawasaki KLE (3)

Nog even een plaatje bij het praatje.
Rode KLE en goed gezelschap.
 

Bijlagen

  • 10EF8958-6EF8-4601-8A3B-82F9CE53E708.jpeg
    10EF8958-6EF8-4601-8A3B-82F9CE53E708.jpeg
    261,2 KB · Weergaven: 14
  • F5C1F1EC-1514-42DA-9CC3-FDE9E34EDCD5.jpeg
    F5C1F1EC-1514-42DA-9CC3-FDE9E34EDCD5.jpeg
    424,6 KB · Weergaven: 15
Mag sinds vorige week ook meedoen in het KLE topic. Wat een leuk ding is het toch zo'n KLE.
De mijne is een redelijk standaard, rood, 1991 model. Plan is om er van de zomer mee heen en weer te rijden naar de zuid franse alpen, dus moet nog wel het e.e.a. doen. Wil het allemaal nog een beetje redelijk low budget houden, het racen slokt genoeg budget op namelijk.
Maar wat op het lijstje staat:
-andere remblokjes en staalomvlochten remleiding voor, in de hoop iets meer bite te krijgen.
-vliegwiel modificatie, als dat nog niet gedaan is.. vorige eigenaar wist daar niks over te zeggen.
-beurtje.
-cosmetische zaken zoals: hoog spatbord ( welke heb jij @VanDenVondel?) , extra windgeleidertje op het scherm voor de stukken snelweg, valbeugels, setje "adventure" lampjes erbij en een navigatie mount/usb portal bij het Dash.
-verder wat klein dingen zoals boutjes vervangen en her en der wat gesleten/roestige delen vervangen/opknappen.

mochten er verder nog tips zijn vwb het gebruik van de KLE, dan hoor ik dat graag!
Welkom! En, niet alleen een toffe KLE, maar ook een begerenswaardige motorgarage, well done!

Even puntsgewijs:

- Andere remblokken (tip: EBC HH) en staalomvlochten remleidingen ga je zeker merken. Ik merk het ook aan de achterzijde!
- Vliegwiel modificatie zou ik alleen doen als het nodig is. De mijne heeft ook het oude type, maar daar is helemaal niets mis mee. In de woorden van mijn vaste (Kawa) motorboer: "ze gaan niet allemaal kapot". Je kunt het ook vrij eenvoudig controleren.
- Hoog spatbord: niet alleen vind ik het veel mooier, stoerder staan, het is in modder ook veel fijner, kan niet vollopen. Die van mij is van Polisport, Supermoto Front Fender. Kost een paar tientjes en wat handig paswerk om hem in te bouwen.
- Ipv een windgeleider zou je ook een hoog scherm kunnen proberen, heb ik ook en werkt perfect.
- Valbeugels maken hem ook zowel stoerder als beter beschermd. Zou ik doen!
- LED-breedstralers vind je op Ali voor een fractie van de prijs in NL, en ze werken bij mij al 2 jaar probleemloos. Ook een stuk veiligheid qua zichtbaarheid overdag!

Wat ik verder nog heb en fijn dan wel mooi vind:

- Middenbok (SW Motech), erg handig, vooral bij bepakking
- Gelet op bepakking: kofferrekken
- DNA sportfilter, uitwasbaar
- Aangepast zadel (user 'HawkGT' hier op MF), zéker als je richting Z-Frankrijk wilt, heel erg aan te bevelen. Het standaard zadel zit vreselijk als je het mij vraagt, en het aangepaste (en verhoogde) zadel zit heerlijk.
- Hyperpro progressieve veren aan de voorkant. Dit is mijn beste upgrade geweest. Echt, vanaf de eerste bocht een enorm verschil. En in terrein herken je de motor bijna niet terug.
- Kortere dogbones in de achterophanging: die van mij staat daardoor 40mm hoger op zijn poten. Scheelt behoorlijk in terrein, en ook erg prettig als je lang(er) bent (zelf ben ik 1.90).
- De achterveer op zijn éénna- of strafste stand: bij de mijne resulteert dat in strakker weggedrag, helemaal met duo of bepakking.

Ik ben vast nog wat vergeten, maar vraag vooral verder als je dingen wilt weten!

Vincent
 
Thanks voor de info Vincent! Top.
Goed om te horen dat het vliegwiel niet per definitie vervangen hoeft te worden.
Zag die verstralers inderdaad al voorbij komen op Ali, laat ik maar alvast komen want dat zal wel even duren vanuit China.
Setje veren is ook wel een mooie upgrade, verse olie zal ook geen overbodige luxe zijn.
Ik ben niet zo groot, 1.80 dus ophogen zal ik wellicht niet nodig hebben. Eerst maar eens kijken hoe dat bevalt.
Middenbok heb ik er al onder zitten, idd wel makkelijk.
Nogmaals thanks voor de tips, ga er mee aan de gang.
 
Thanks voor de info Vincent! Top.
Goed om te horen dat het vliegwiel niet per definitie vervangen hoeft te worden.
Zag die verstralers inderdaad al voorbij komen op Ali, laat ik maar alvast komen want dat zal wel even duren vanuit China.
Setje veren is ook wel een mooie upgrade, verse olie zal ook geen overbodige luxe zijn.
Ik ben niet zo groot, 1.80 dus ophogen zal ik wellicht niet nodig hebben. Eerst maar eens kijken hoe dat bevalt.
Middenbok heb ik er al onder zitten, idd wel makkelijk.
Nogmaals thanks voor de tips, ga er mee aan de gang.
Graag gedaan, updates en foto's worden altijd gewaardeerd hier!
 
Laatst bewerkt:
Aan dit plaatje is wel duidelijk welke de beste motor is :p
1615419469654.png


Welkom in het Topic en vast veel plezier met de KLE. Mooi vooruitstreven ook de Alpen. Is de keuze voor een KLE bewust geweest of liep je er tegenaan? Echt wel fijne fietsen ondanks dat ze iets minder geliefd zijn dan een bv een Transalp ..
 
Haha ze vind de motoren zowiezo interessant. Maar de KLE moest natuurlijk even “getest” worden.

De keuze voor een KLE is niet helemaal toevallig. Wilde wel wat anders dan “de logische keuze” dus beetje gaan verdiepen in dit segment en kwam zo toch best veel positieve ervaringen tegen over de KLE. Lekker eenvoudig, licht gewicht, fijn blokje. En de “minpunten” zijn ondertussen redelijk eenvoudig en goedkoop te verbeteren.

Vandaag weer even bezig geweest met de KLE. Alles even los halen en kijken wat er evt nog vervangen moet worden. Wat roest behandeling gedaan.

ondertussen besteld:
-mistlampen, via Ali. Thanks voor de tip 👍
-Hoog spatbord.
-telefoon mount/lader.
 
Mogelijk al wel bekend, op amazon.de (amazon.nl heeft minder) verkoopt men ook veel "ali" spul voor ren euro of iets duurder maar rete-snel in huis. Vaak met DHL als je Prime hebt.

Heb btw ook maar de china remhendel erop gezet. Nu nog wat minder regen en wind om ff te gaan rijden
 
Hallo allemaal,

Mijn SW Motech valbeugels zijn te koop verkocht. Ze zien er nog goed uit en alle boutjes en moertjes zitten erbij evenals de originele handleiding. Vraagprijs €90.

De rest van de motor is eventueel ook te koop, mochten jullie nog een geïnteresseerde weten. Bouwjaar 2008, 50000km gereden en zo'n 9 jaar in mijn bezit. Mijn motor heeft veel extras: Geheel RVS uitlaatsysteem, Progressieve voorvorkvering, zwaardere achterdemper en veer, bagagerek, dikkere op maat gemaakte carterbescherming, ander stuur, Acerbis handkappen, etc.
 

Bijlagen

  • IMG_3795.jpeg
    IMG_3795.jpeg
    149,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG_8918.jpeg
    IMG_8918.jpeg
    407,7 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
De motor gaat niet uit elkaar! Ik wil nu alleen de valbeugels kwijt, op termijn de motor ook. De motor loopt nog super goed dus die verkoop ik als geheel :)
 
Daar ben je wel ff zoet mee met schoon maken 😆 waar bewaren jullie je gereedschap? Ik heb een tasje op Ali besteld dat precies achter de rechter kap past dmv klittenband aan het frame.
 
Daar ben je wel ff zoet mee met schoon maken 😆 waar bewaren jullie je gereedschap? Ik heb een tasje op Ali besteld dat precies achter de rechter kap past dmv klittenband aan het frame.
Ik neem een paar 'essentiële' dingen altijd mee in mijn dagrugzak. Op zich werkt dat prima, maar jouw oplossing klinkt nog beter!

Kan je me de link doorsturen? Ali is onze vriend wel zeg :)
 
Daar ben je wel ff zoet mee met schoon maken 😆 waar bewaren jullie je gereedschap? Ik heb een tasje op Ali besteld dat precies achter de rechter kap past dmv klittenband aan het frame.
Ik bewaar het gereedschap in een PVC buis aan het bagagerek. Je kan hem net zien zitten op de foto van mijn motor hierboven. In een buis passen ook de bandenlichters.
 
Hallo allemaal,

Mijn SW Motech valbeugels zijn te koop. Ze zien er nog goed uit en alle boutjes en moertjes zitten erbij evenals de originele handleiding. Vraagprijs €90.

De rest van de motor is eventueel ook te koop, mochten jullie nog een geïnteresseerde weten. Bouwjaar 2008, 50000km gereden en zo'n 9 jaar in mijn bezit. Mijn motor heeft veel extras: Geheel RVS uitlaatsysteem, Progressieve voorvorkvering, zwaardere achterdemper en veer, bagagerek, dikkere op maat gemaakte carterbescherming, ander stuur, Acerbis handkappen, etc.
Heb je een pb gestuurd voor die beugels.
 
Heeft iemand een speedindicator en is dat een beetje makkelijk in te bouwen?
Bedoel je een gear indicator? Die zijn redelijk eenvoudig te installeren.

Vandaag de KLE weer in elkaar gezet en rondje gedaan. Wat een lekker blokje is het. Mooie plofjes bij gas dicht. Net een grote brommer.
Meeste werk is niet te zien op de foto... Maar die kleurrijke KLE sticker eraf, wat wrappen en spuiten doet het goed imo.
 

Bijlagen

  • E6A9845E-9F92-41A9-922C-41814A3FBFC2.jpeg
    E6A9845E-9F92-41A9-922C-41814A3FBFC2.jpeg
    245,1 KB · Weergaven: 13
  • E1E79A49-BCDD-4E02-8F63-1F54FEA88058.jpeg
    E1E79A49-BCDD-4E02-8F63-1F54FEA88058.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 13
  • 202FE337-AFD9-48C7-8A39-1A8D9001F12E.jpeg
    202FE337-AFD9-48C7-8A39-1A8D9001F12E.jpeg
    261,6 KB · Weergaven: 12
Ziet er netjes uit zeg👍🏻 Die kroonplaat spuiten staat ook op m’n lijstje voor volgende winter. Ik bedoelde gear indicator ja haha. Moet je dan echt in de kabelboom gaan zitten klooien of is het plug and play ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan