Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki KX 250 89 ''Pre 90'' project

Heel goed bezig idd, als ik tijd heb ga ik zeker ook ff kijken in Boekel. Is toch op fiets afstand
 
hahahah ik moet echt ff trainen... ging vd week fietsen...3km en ik dacht al dat ik dood ging

maja stoppen met roken en gezonder eten is echt geen optie
 
Dat wordt een daverend succes..


hahahah ik moet echt ff trainen... ging vd week fietsen...3km en ik dacht al dat ik dood ging

maja stoppen met roken en gezonder eten is echt geen optie
 
Laatst bewerkt:
maargoed, we kunnen dus stellen dat.... als ik jullie voor blijf, ik in principe net zo veel talent als Herlings heb! Alleen iets minder conditie
 
vanmiddag de laatste hand gelegd aan het blok:





beetje prutsen (lees: hele frame weer kaal maken) om het blok erin te hangen...









en ja, de ketting staat te strak...en ik mis wat spul...let vooral even op mn mooi benzine systeem












maargoed, hij staat dus voor 85% in elkaar maar hij loopt nog niet. Wss ergens geen massa of toch wat draden verwisselt.... morgen even verder kijken. Maar er kwam nog een veel groter probleem naar voren... hij is bijna niet aan te trappen.

Ik kan me nog vaag herinneren dat hij bij aanschaf ook al moeilijk te starten was en dat de kickstarter steeds door sloeg. Maar ik ben het gewoon vergeten... dus nu met volle compressie blijven die kickstart tandwieltjes niet in elkaar haken dus aantrappen lukt niet. Aanlopen is ook geen optie en met een luchtsleutel op het vliegwiel gaat ook bijna niet omdat de bout los loopt dan...

klein lullig kut ding, maar weer met redelijk grote gevolgen dus...
 
Waarschijnlijk zijn de tanden van het kickstarttandwiel dan versleten OF ze haken niet vergenoeg in elkaar. Je kunt altijd je motor ff plat leggen, deksel eraf en de veer die het tandwiel naar buiten drukt even uit elkaar trekken zodat hij meer spanning geeft.

Wel klote maar een 250cc is met 2 personen wel aan te duwen hoor, zeker met een beetje gewicht op het achterwiel in z'n 2-3.
 
joehoe, als ie niet start zoals het moet dan kom ik nieteens geen zorgen...

zijn nog wel meer dingen, koppeling gaat ook belachelijk zwaar... toch ff kijken of andere veren een optie is. Afstelling zal ook wel weinig van kloppen enz enz...



of zelf maar met een vijl aan de gang
 
Laatst bewerkt:
heb ik allemaal gedaan...maar zo licht zoals die van Bosgoed zal wel niet lukken

Maargoed, hele zaakje verkopen en een Magura hydraulisch setje staat me ook wel aan fuck die pre90
 
heb ik allemaal gedaan...maar zo licht zoals die van Bosgoed zal wel niet lukken

Maargoed, hele zaakje verkopen en een Magura hydraulisch setje staat me ook wel aan fuck die pre90

Die heb ik op mn CR500 maar ik voelde laatst en die gaat nog veel zwaarder dan die van JPBPblab. Een goed lopende kabel gaat zo goed als even licht als een hydraulische alleen is dat nooit van lange duur.
 

Is kawa kwaal, heb hier ook nog zo'n tandwiel liggen.

Is moeilijk aan te komen...
 
En daar heb je een dealer voor .. die kan precies uitzoeken dat de beide tanwielen vervangen zijn en wat het alternatief is.

Moet je er wel welkom zijn he..