Jaren geleden mijn buurman geholpen met opknappen van deze kz750 helaas is dit project toen nooit afgekomen en in de garage blijven staan.
Inmiddels is de motor jaren later verhuist naar mijn garage en heb ik besloten hem weer in orde te maken...
Op zich was hij in prima staat, remmen vast door het stil staan en carbs vol met rotzooi
Remklauwen gereviseerd en carburateurs ultrasoon gereinigd, de motor liep in middels best prima.
Na wat kilometers gemaakt te hebben had ik genoeg vertrouwen voor een weekendje Duitsland, dit ging allemaal lekker tot dat op de terug weg vlak bij huis de koppakking er uit plofte en de olie er langsaam uit zeek.....
Afijn ik had nog een reserve motorblok liggen en heb besloten om deze compleet te reviseren in middels is de cilinderkop klaar en ben ik bijna klaar voor de opbouw.
Uitlaat geleiders vervangen, kleppen ingeschuurd en klep speling gemaakt.
Mocht iemand het interessant vinden word vervolgd!
Inmiddels is de motor jaren later verhuist naar mijn garage en heb ik besloten hem weer in orde te maken...
Op zich was hij in prima staat, remmen vast door het stil staan en carbs vol met rotzooi
Remklauwen gereviseerd en carburateurs ultrasoon gereinigd, de motor liep in middels best prima.
Na wat kilometers gemaakt te hebben had ik genoeg vertrouwen voor een weekendje Duitsland, dit ging allemaal lekker tot dat op de terug weg vlak bij huis de koppakking er uit plofte en de olie er langsaam uit zeek.....
Afijn ik had nog een reserve motorblok liggen en heb besloten om deze compleet te reviseren in middels is de cilinderkop klaar en ben ik bijna klaar voor de opbouw.
Uitlaat geleiders vervangen, kleppen ingeschuurd en klep speling gemaakt.
Mocht iemand het interessant vinden word vervolgd!