Kawasaki ltd 454 houd in als je het gas open trekt

tja , dat met die experts dat kennen we wel , heb hier een kawa 440 staan die ook bij een expert in onderhoud was geweest , hij ging niet harder dan 110 ???? thuis de carbs uit elkaar gehaald en bleek dat beide vacuum membranen bijna helemaal vergaan waren , hadden ze ook nog geprobeerd te repareren met kit , stelletje debielen , verder heb ik van binnen nog nooit zulke smerige carbs gezien , experts , zucht .
wat ik eigenlijk alleen maar bedoel is dat robbiebob niet aan dingen moet gaan prutsen die zeker weten geen effect hebben , en als de schroeven nog afgedekt zijn met de originele plugjes staan ze dus nog in de originele stand en hij loopt stationair goed , dus , afblijven :-)
 
Dat is een goed idee.

Ik lees in de op: carbs schoongemaakt. Dat moet impliceren dat ook alles is gecontroleerd.

Maar ja, resultaat is onbevredigend, dus...
 
Ik heb een kawa ltd 454 uit 1986.super blij mee.alles prima in orde,goed onderhouden ectr..maar nu afgelopen week beurtje gehad.nieuwe luchtfilters :? ,nieuwe bougies,alles afgesteld ectr..hij loopt prachtig stationair en rijd heerlijk.ALLEEN ALS JE HET GAS SNEL OPENTREKT DAN GAAT HIJ "INHOUDEN,STOTTEREN". JE MERKT DAT HIJ WEL WILT MAAR HET LUKT HEM NIET.CARBURATEURS ZIJN GESYNCHRONISEERD,SCHOONGEMAAKT ECTR..GEEEEEEN IDEE WAAR HET AAN LIGT.HEEFT IEMAND MISSCHIEN ENIG IDEE.HIJ RIJD VERDER HEERLIJK AL KLINKT DAT MISSCHIEN WAT VREEMD.MAAR DAT "INHOUDEN" ALS JE HARDER WILT GAAN RIJDEN IS ERG IRRITANT.ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Ik ben geen super techneut en heb mijn ijzeren rosje bij een kennis gebracht die een kleine eigen garage heeft mbt motoren.hij geeft aan dat je dit euvel kan verhelpen met de verstelschroef.maar die kunnen we niet vinden bij de 2 carburateurs.
HEEEELLPPPP
.😯😯😯😯😯😯😯


Van de boel afblijven, en aan een echte expert uitbesteden . B|
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gehad net een ltd454. Carburateurs wel 10 keer nagekeken, werd er een beetje moedeloos van. Bleek het de cdi te zijn. Dit vond ik op een forum. De solderingen van de stekkerverbinding gaan op den duur scheuren maar het hele spul zit ingegoten dus daar kan je niet zoveel mee. Je kunt wel controleren of het hier aan ligt door de cdi een poosje in de vriezer te leggen. Als je hem daarna weer monteert en hij loopt goed dan op zoek naar een andere cdi.
 
Toch maar even de membramen controleren ?

Zou heel goed kunnen maar dan is het denk ik maar een klein gaatje.
Ik heb al als even rondgereden met 3 van de 4 membramen (4cilinder) niet goed gemonteerd. Dat liep in he hele toerengebied voor geen meter.
Hakkelen en stoten bij optrekken en het kwam niet eens fatsoenlijk op toeren. Was eigenlijk onmogelijk.

CDI zou ook kunnen maar er is aan de carbs gesleuteld door een "monteur ". En zo te horen is het ene ding beter geworden en het andere slechter.
Dus eerst concentreren op de carbs want er is wat niet goed gegaan waarschijnlijk.
 
Zou heel goed kunnen maar dan is het denk ik maar een klein gaatje.
Ik heb al eens even rondgereden met 3 van de 4 membramen (4cilinder) niet goed gemonteerd. Dat liep in he hele toerengebied voor geen meter.
Hakkelen en stoten bij optrekken en het kwam niet eens fatsoenlijk op toeren. Was eigenlijk onmogelijk.

CDI zou ook kunnen maar er is aan de carbs gesleuteld door een "monteur ". En zo te horen is het ene ding beter geworden en het andere slechter.
Dus eerst concentreren op de carbs want er is wat niet goed gegaan waarschijnlijk.
 
die schroeven zijn voor stationair en niet voor als je het gas open trekt !!! of ben ik nou echt de enige die dat weet?? , ga nou eerst eens een poos rijden en kijk dan naar je bougies voordat je overal aan gaat draaien en alles ontregelt
maakt mij niet uit hoor

Dat is volgens mij wel zo n beetje een algemene richtlijn. Maar waarom zouden de mengselschroeven in de hogere toeren niets doen?
Die kunnen wel net even het mengsel perfekter maken in de hoge toeren?

Ik heb mijn Vf750 88 al eens een keer weggebracht omdat ik het met de instelling van de mengselschroeven niet helemaal goed kreeg.
Ik vond dat de motor nog een beetje rauw liep en hij ging accellereerde niet mooi genoeg.
Toen zijn alleen de mengselschroeven afgesteld en nee, de carbs zijn toen niet synchroon gesteld want ze stonden al goed.
 
Ze moeten open, want

1 schoonmaken en controleren
2 op eu basis instelling zetten. Kan soms net wat schraler staan bij us modellen. Sproeiers ook trouwens, maar bij dit model weet ik dat niet uit mn hoofd
 
Oké, bedankt voor de verhelderende uitleg.
Het is al wel 10 jaar geleden dat ik voor het laatst met carbs bezig ben geweest, dus ik was de precieze werking even vergeten. Maar ik ben nu weer bij denk ik.

Nu zie ik trouwens ook het verschil tussen mijn carb, en jouw carb.
Volgens mij heeft de ltd een Mekuni en de carb waar ik naar refereer een Keihin carb.
Zo te zien op op het plaatje zit de mengselschroef aan de kant van de cilinder. Bij Keihin zit de mengselschroef aan de kant van het luchtfilterhuis.
Ik heb hier in het techniektopic al eens begrepen dat de werking dan precies andersom is. De ene maakt het mengsel rijker met lucht, de andere het mengsel rijker met benzine.

Welke carb nu het meest werd toegepast dat weet ik niet maar er komt altijd wel herrie van, als het over de werking gaat.

Ik heb ook nooit gezegt dat je geen gelijk had, ( ik had al eerder gezegt, misschien werkt deze carb wel anders)
 
En ik ben het eens met Martell, gaatje in plaatje boren, Parker erin draaien en het plaatje eruit roppen.

De mengselschroeven moeten eruit als je carbs serieus wilt schoonmaken en de Amerikaanse staan inderdaad altijd te arm.
 
Alles klinkt logisch wat jullie zeggen,ook voor een a techneut als ik ben.maar als ik logisch denk,hij reed goed,breng hem bij "een mannetje",krijgt 2 nieuwe luchtfilters en 2 nieuwe bougisch en er is "naar de carb. Gekeken" en ik haal de motor op en hij stottert en houd in bij hoge toeren.DAT IS TOCH VREEMD,althans als ik als leek dat bekijk.
 
Laatst bewerkt:
Excusus dat ik er over door blijf zeuren hoor.ik heb vanmorgen zelf even gekeken naar luchtfilters ed.tja,ikzie niets vreemds maar goed,dat zegt niets.😂😂😂😉😉😉.die 2 harfd plastic luchtfilterkap
Pen die j e dicht klikt op elkaar dar zi wel wt uim tu ssen8,maar dat was ook al zo voorheen.resume:2 NIEUWE LUCHTFILTERS EN 2 NIEUWE BOUGIES EN HIJ HAPERT GIN HOGE TOEREN WAAR HIJ DAT VOOMRHEEN MAAR HEEEEEEL AF EN TOE DEED.DAT VIND IK ZO VREEMD.
 
Ik breng hem volgende week naar een motorzaakje bij mij in de buurt.krijg een leenmotor mee.is dit een verstandig idee van mij.ik denk het wel.jullie horen volgende week wat het probleem wa$.iedereen bedankt voor zijn en haar reactie.THANS.😃😃😃👍👍👍👍👍👍👍
 
doorzeuren is niet aan de orde hoor , je wil gewoon weten wat er aan de hand is , logisch
je zou ook eens naar iemand met een testbank kunnen gaan , die vogel;en het zo uit en als hij echt fatsoenlijk af gesteld is dan ken je vaak je motor niet meer terug
 
vandaag berijder van motor geworden,een hele mooie kawasaki classic 800,de vorige eigenaar heb hem 1 1/2 jaar niet gebruikt ,door stilstand is de voorrem vast gaan zitten,en starten had hij ook al geen zin in.doe wel graag sleutelen ,maar van motoren geen kaas gegeten,zou ik nog wel te helpen zijn,hoop van wel ,groeten coen en ria van lieshout
 
vandaag berijder van motor geworden,een hele mooie kawasaki classic 800,de vorige eigenaar heb hem 1 1/2 jaar niet gebruikt ,door stilstand is de voorrem vast gaan zitten,en starten had hij ook al geen zin in.doe wel graag sleutelen ,maar van motoren geen kaas gegeten,zou ik nog wel te helpen zijn,hoop van wel ,groeten coen en ria van lieshout
Dat kan wel.
Maar maak dan wel even je eigen topic aan aub.
 
Terug
Bovenaan Onderaan