Kawasaki Ninja 250R Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

_Shifter_

Die hard MF'er
5 okt 2008
509
44
full
full
Deel 3


Welkom bij het enige echte Kawasaki Ninja 250 R Topic Deel 3 !
De sportfiets in lichte uitvoering.
Een handig, leuk, informatief en vooral heel gezellig topic vol met handige tips en vol behulpzame ninja rijders!
full


Aankomende meeting

Kawasaki Ninja Meeting.​
Voor meer info​


Kawasaki Dag bij Nol Bikker.​
Voor meer info​





Technische Hulp en handige links

Onderhoud

Olie vervangen

Smeren een afstellen van de koppelingskabel

Kleppen checken

Kleppen stellen ( voor gevorderden )

Banden wisselen

Tandwielen wisselen


Kuipwerk

Verwijderen van het kuipwerk

Verwijderen van de tank


Uitlaat

Vervangings uitlaten en dempers

How to 06-07 GSXR uitlaat modificatie

Remmen

Installeren van een ZX-6R Hoofd-remcilinder

Verplaatsen van het achterste remreservoir


Zadel

Zadel aanpassen

Installeren van een Corbin zadel

Installeren van een custom zadelhoes



Frame en vering

Installeren van framesliders (zal per type verschillen, maar redelijk overeenkomen)

Installeren van een voorkant verlaginskit

Bijrijder voetsteunen verplaatsen

Installeren van een aftermarket kentekenhouder


Aftermarket onderdelen

Aftermarket onderdelen lijst ( niet allemaal in NL te verkrijgen !!)


Werkplaatshandboek voor de Ninja 250R in PDF

Stuur me even een PB'tje met emailadres en ik stuur je hem per email.
( PB Shifter )


Nog ik of het motor-forum is op welke manier dan ook verandwoordelijk voor het toebrengen van schade aan de motor door gebruik van deze how-to's.

Nogmaals op eigen risico !!​



De gelukkige Ninja 250 R eigenaren

beloved_kitty

2oktober2008.jpg


Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs: Duoseat Cover - Monster sticker set - Rim Striping




Bobientje

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




_Dave_

09052009202Medium.jpg


Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs: GSX-R 600 Demper - Rim Striping - Duoseat cover - 250R Tankpad - Dubbel Bubbel Ruitje - Ingekorte Taartschep




debelg

fotos0062aangepast.jpg


Bouwjaar: 2008
Eigenaar sinds:
Specs: Rim Striping - Stickers verwijderd




Dr55

full


Bouwjaar:-
Eigenaar sinds: -
Specs: -




g-nome

dscf2604h.jpg


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: 2010
Specs: Donkere Kuipruit, Valdoppen




Martijn ( Furygan) .

full


Bouwjaar: 2009.
Eigenaar sinds: 8-11-09'.
Specs: Duoseat-cover, Slimline knipperlichten, Bubbelruitje, Wheelstriping, Carbon tankpad.




JorgLee

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




JZK

full


Bouwjaar: 2008
Eigenaar sinds: 2009
Specs: Duoseat Cover




Keuzer



Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: 2009
Specs: Donkere Kuipruit - Duoseat Cover - Bos Competizione Custom Slip-On




Kiela

full


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: 4-12-2009
Specs: Zij is groen :)




Koen85

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




Lil_Jon

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




lupus90

full


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: 2009
Specs: Rim Striping

Lucie

01032009138.jpg


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: Maart 2009
Specs: Standaard




MacRappy

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




makker66

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




Marianne87

full



Bouwjaar 2009
Eigenaar sinds 2011
Spec: Rimstriping




Michielj

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




Motorcontje

9cd27903b8708adeb05d87a233a012c4


Bouwjaar:2008
Eigenaar sinds:2011
Specs:Laser uitlaat, seat cover, rim stripes




Mystical

io3zbc.jpg


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: Juli 2009
Specs: Duoseat Cover




mvlaren

kawa6.JPG


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: Juni 2009
Specs: Dubbel Bubbel ruit - Rimstriping - Tanksticker - Duo Cover zitje




nvdl026

Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs:




PD01

2e2i4g9.jpg


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: 2009
Specs: Duozitcover, R&G crash protectors, Scorpion uitlaat, Kawasaki rearend bobbins.
Tankpad, Gipro Gear indicator




Reatjuh

full


Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: 2009
Specs: Duoseat Cover - Donker ruitje - Tankpad




sidderaal

full


Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs: Duoseat Cover - Rim Striping - Superpole uitlaat - Airbrush op kappen




Stukje

im002676.jpg


Bouwjaar: 2008
Eigenaar sinds: 2008
Specs: Duoseat Cover - Rim Striping - Yoshimura TRC Slip-On -





De vaste 25 kw+ spammers
Pjee




Oud Nina 250R eigenaren :W
( maar natuurlijk nog steeds welkom !! )​
Papsico
_Dave_
tbuffing
robinebert
_Shifter_



:] :] Veel plezier in het topic en hou de glimmende zijde boven !!! :] :]
Wees lief voor elkaar !! *O*




De geschiedenis





Wil je jou naam tussen de lijst hebben staan of staat deze er nog niet tussen.
Stuur dan even een PB naar mij ( _Shifter_ ) of plaats het in het topic ( ben niet altijd aanwezig, maar wel vaak )
Graag met:
  • Foto van de motor met bereider ( natuurlijk in je mooiste pak).
  • Vermelding van bouwjaar en eigenaar sinds.
  • Eventuele modificaties !!

Deze zal ik dan plaatsen zo spoedig mogelijk plaatsen in de OP




Fouten voorbehouden.
Start post word gedurende het topic nog aangepast.
Laatst gewijzigde datum is meest recente update!!
Opmerking / Vragen / Klachten ?? PB _Shifter_



 
Laatst bewerkt:
Dat zal vast wel goedkomen !!

KD foto's komen wel met beter weer *O*
 
Tuurlijk, daar gaan we gewoon vanuit.

Lekker rustig opbouwen en vooral niet forceren, het komt wel.!!
 
Tuurlijk, daar gaan we gewoon vanuit.

Lekker rustig opbouwen en vooral niet forceren, het komt wel.!!

Lekker vlot rijden en sturen,gaat het toch om!

Alleen op den duur moet het feller,verder,en op dat punt zit ik,ik wil niet forceren,maar wel dolgraag KD-en,ookal weet ik dat dat gewoon fout gaat,vandaar het geringe vertrouwen in m'n brommer.
Ookal is 'ie nog zo stabiel,toe slider aan de grond een paar uur geleden,met 110 ongeveer,is het verste wat ie ooit is gekomen. :S
 
Een tipje:

Als je de bocht neemt, kijk goed waar je heen gaat, dus niet 10 meter voor je, maar echt naar het einde van de bocht kijken.

Dat heeft mij geholpen met oefenen. Maar met dit weer vertrouw ik het nog niet, banden worden niet goed warm en de weg in nog erg koud....
 
Een tipje:

Als je de bocht neemt, kijk goed waar je heen gaat, dus niet 10 meter voor je, maar echt naar het einde van de bocht kijken.

Dat heeft mij geholpen met oefenen. Maar met dit weer vertrouw ik het nog niet, banden worden niet goed warm en de weg in nog erg koud....

Kijken is zeer belangrijk ja...
En idd,mag nog wel een graadje of 7-10 warmer.

Eerder ga ik het toch niet proberen,die banden worden niet echt warm nee.
Wel warm,plakken doen ze nog niet.

Hé,tipje voor de 250 meeting 2010,is misschien korte termijn,maar ergens eind April misschien? Weet iemand een stekkie in het midden van het land met mooie bochten,waar we ergens kunnen afspreken? Zou mooi zijn natuurlijk!
 
Peter,

stuur je t weekend wel ff een andere foto..
morgen eerst proefrit in een BMW *O*..
en dan hopen dat we over de centjes uit kunnen komen *D.
iemand nog advies waar ik opletten moet?
 
Auto of motor lucie?
Lees net IN een bmw dus het zal wel een auto zijn :)

-Let op de staat van de banden,
-geluid van de motor,
-is het chassis wel in orde,
-let ook in het motorcompartiment of deze wel symmetrisch is, zoniet is het waarschijnlijk een auto met schadeverleden -> nooit kopen
-Koetswerk, tekenen van roest
-Papieren en onderhoudsverleden
-Blauwe uitlaatgassen: motor is naar de knoppen
-Testrit: laat het stuur bij een redelijke snelheid (70-80) even los, wijkt de auto uit, dan zijn er gebreken aan de stuurinrichting
 
Laatst bewerkt:
153500km is niet weinig voor een benzine. Maar als hij goed onderhouden is kan je er wel nog even mee rijden maar ik zou hem niet kopen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan