Kawasaki versys 1000 2015 mistlamp unit led vervangen

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.481
745
Hoi,
Mijn mistlamp aan 1 kant op de Kawasaki versys 1000 uit 2015 was ineens stuk.
Even lampje vervangen dacht ik en klaar.
Het is de originele oem mist lamp die kawasaki levert.
Het merk is gewoon PIAA , nou heb ik hem eraf , toevoer stroom gemeten en dat is 12v als die aan gezet wordt.
Nu de vraag, weet iemand hoe je deze unit open krijgt zonder te slopen?
ik heb 2 schroefjes gevonden achter een kit dopje en losgedraaid.
verder zie ik niks zitten en kan wel een schroevendraaier ertussen zetten maar ik hoop op wat advies voordat het naar de godver gaat.
bvd
 

Bijlagen

  • IMG_5748.jpeg
    IMG_5748.jpeg
    205,1 KB · Weergaven: 24
  • IMG_5746.jpeg
    IMG_5746.jpeg
    219,8 KB · Weergaven: 22
  • IMG_5747.jpeg
    IMG_5747.jpeg
    176 KB · Weergaven: 22
Weinig reactie hier dus reply maar even hoe dit is afgelopen.
Uiteindelijk bij het glas en opening een klein schroevendraaiertje tussen weten te krijgen, beetje frutsen en friemelen en dan kwam het glas eraf.
Het zijn dus maar twee schroefjes en wat priek en prakwerk.
Er zit een printplaatje in met een driver en led. Alles is gesoldeerd dus je kunt het niet 123 vervangen.
Een nieuwe set kost zomaar 450/500,- euro.
Mijn reding was baboon , daar had ik een incompleet setje voor 125,- , duur lampie zo maar minder dan nieuw en heb nu een recerve.
Mocht iemand een keer 1 stuk hebben dan staat er wat leesvoer hier.
 

Bijlagen

  • IMG_5801.jpeg
    IMG_5801.jpeg
    356 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5799.jpeg
    IMG_5799.jpeg
    218,1 KB · Weergaven: 23
  • IMG_5799.jpeg
    IMG_5799.jpeg
    218,1 KB · Weergaven: 27
Denk dat er weinig reacties zijn omdat vrij weinig mensen hetzelfde probleem hebben.
Mooi dat het relatief goedkoop is opgelost.. wel apart dat zoiets kapot gaat.
 
Vandaag bezig geweest met het voorjaars onderhoud en controle en shit, ook een mist lamp die heel zachtjes brand. Ook ik dacht ff open halen ledje bestellen en komende week klaar. Neen dus. Ook als orgineel onderdeel niet te betalen.
Behalve Baboon, al besteld. Maar heb je ergens meer info kunnen vinden? Bizar wat dit kost.

Het is van PIAA maar daar is voor de Kawa niet veel te vinden.

Heb je nog tips?
 
Met de aanwijzing van mijn voorganger heb ik de unit uit elkaar kunnen halen.
omdat de led zwak brander verwachte ik dat er wat met de electronica was. Op de werkband gelegd en gekeken of ik er wat van kon maken de verschillende componenten hier en daar gemeten met de scoop en eigenlijk kwam ik tot de conclusie dat de chip mogelijk defect zou kunnen zijn. Echer bij het terug leggen branden de leds opeens heel fel en weer niet. Lijkt nu opeens op een kabelbreuk. Het blijkt een slecht gesoldeerde massa connector te zijn. Deze opnieuw gesoldeerd boel in ellkaar gezet nu nog even het glas dichtlijmen en ik heb een reserve. Deze komt dan ook op de plank "Offerings to the God of failure"
 
Terug
Bovenaan Onderaan