Hoi,
Vorige week reed ik van mijn werk naar motoport om hem af te geven voor een grote beurt. Ik rijd er dagelijks mee en de laatste 5 km op de snelweg maakte de motor plots een raar geluid. Nou gelukkig moest ik toch naar de garage, maar blijkbaar was mijn uitlaat kapot, hoorde ik de dag later (had zelf nog niet eens gekeken.)
De melding was dat de uitlaatbocht gescheurd was en dat dit niet gelast kan worden, want te dun. Omdat alles bij elkaar (er moesten meer dingen gedaan worden) de herstel kosten 2000 euro zouden worden heb ik hem eerst even naar huis genomen. Ik kwam erachter dat het niet echt een 'scheur' betreft, maar dat de uitlaatbocht in zijn geheel niet meer aan de katalysator vast zit. Voor zover ik kan zien zijn dit ook twee aparte onderdelen en is dit niet 1 geheel.
Motoport wilt een nieuwe uitlaat plaatsen, en dat kost nogal knaken. Weet iemand hier misschien of er een goedkopere manier is? of is een nieuwe uitlaat toch wel de meest gangbare oplossing?
Graag hoor ik jullie mening
mvg
Vorige week reed ik van mijn werk naar motoport om hem af te geven voor een grote beurt. Ik rijd er dagelijks mee en de laatste 5 km op de snelweg maakte de motor plots een raar geluid. Nou gelukkig moest ik toch naar de garage, maar blijkbaar was mijn uitlaat kapot, hoorde ik de dag later (had zelf nog niet eens gekeken.)
De melding was dat de uitlaatbocht gescheurd was en dat dit niet gelast kan worden, want te dun. Omdat alles bij elkaar (er moesten meer dingen gedaan worden) de herstel kosten 2000 euro zouden worden heb ik hem eerst even naar huis genomen. Ik kwam erachter dat het niet echt een 'scheur' betreft, maar dat de uitlaatbocht in zijn geheel niet meer aan de katalysator vast zit. Voor zover ik kan zien zijn dit ook twee aparte onderdelen en is dit niet 1 geheel.
Motoport wilt een nieuwe uitlaat plaatsen, en dat kost nogal knaken. Weet iemand hier misschien of er een goedkopere manier is? of is een nieuwe uitlaat toch wel de meest gangbare oplossing?
Graag hoor ik jullie mening
mvg