Roderickdepineut
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #51
Vandaag of morgen ga ik ook even kijken wat de huidige tandwielverhouding is,
Note that it says 17/42 is stock , which it is with the exception of the '95 & '96 VN800's they came stock with the 16/46 " a really good "outa the gate ratio" but screams at 60 MPH. I went to the 18/46 and I am quite happy with it it still has great "hole shot" starts and I feel it isn't to "buzzy" at 60 MPH. Yeah I still look for that phantom 6th gear occasionally, but not to often.
Is het nu 16 of 17 ?
------------
Probleempje:
En ik heb een probleem met m'n achterrem.
Als ik het rempedaal indruk is de wear indicator net over de helft heen +/-60% maar de gaffel komt niet meer terug.
Je moet echt een stukje rijden voordat de achterrem weer een beetje vrij loopt of je moet m met de hand/voet terug duwen. 100% vrij loop is mogelijk maar dan moet je m dus echt zelf terug duwen en dat gaat zeer stroef!!!
Als ik de achterrem momenteel gebruik blokkeert deze vrij snel, een kind van 5 zou het achterwiel met gemak kunnen laten blokkeren. (weinig kracht voor nodig)
Iemand al op voorhand een goede tip ?
Jouw "A versie" van 1995/1996 heeft standaard een 16/46 verhouding en de "Classic" heeft standaard een 17/42 verhouding.
Deze tandwielen zijn gewoon met elkaar uit te wisselen, behalve de Drifter tandwielen.
Je hebt dus in verhouding veel acceleratie, maar boven de 70 km pu wordt het een nogal hoogtoerig feestje.
Ik had dit zelf ook en heb dit opgelost met een 17/38 verhouding en nu loopt ie mooi rustig op de snelweg.
Er zijn aftermarketsetjes in de USA met 18/38 inclusief ketting, maar die moet je dus wel zelf importeren, of 1 tandwiel apart kan ook wel.
Ik had het geluk, een bijna ongebruikte 38 tands te vinden ergens bij een motorzaak in Wolvega, die kwam oorspronkelijk ook uit de USA.
Het voortandwiel heb ik hier gewoon apart besteld, 17 tands met nieuwe ketting.
En 18/46, zoals hieronder beschreven is een beetje ongebruikelijk geloof ik.
Kijk anders even op deze site..
http://www.angelfire.com/ak5/russwolf/sprockets.html
En dat rempedaal..ligt het niet aan de veren die het pedaal laten terugkomen?
Veren zitten op hun plek maar doen niks omdat de gaffel te stroef loopt.
nou nou, dat weet ik zo net nog niet ;-)
ik heb op de 800 gereden en nu op een 1450 twincam softail.
beduidend sneller de HD hoor...
Welke olie rijden we mee?
10w40 Semi synthetich heb ik eigenlijk altijd in de motoren gedaan.
Zal voor de VN 800 ook prima werken denk ik.
Oliewissel is 3.0 liter inc filter toch ?
Ik ga binnenkort de Scooterize optie doen. Airbox modificeren en K&N filter erop met half opengewerkt deksel. 170 main / 52 pilot jet OEM needle en dan met de mixture schroef kijken hoe die loopt!!! Zou iets sappiger moeten lopen...
Mooi, weer een paar extra foto's.ze nemen de jets wel erg ruim, ik heb iets kleiner gepakt toen.
165 geloof ik
het hele verhaal + foto's van de verbouwing staat hier:
Vulcan Rijders Forum Holland :: Inloggen