Verleden week toen ik de motor wou starten deed hij niks, het viel me ook op dat het Neutral-lampje niet meer brandde; toen ik mijn koppeling introk kon ik wel starten!
Eea heeft dus wslk te maken met een soort veiligheid tegen starten als hij in vitesse staat denk ik.
Heb al gekeken naar zekeringen, alles ok; aan het lampje zelf kan ik niet omdat die heel van binnen in de snelheidmeter zit...
Iemand enig idee?
Iemand enig idee of er een grotere tank op de 800 kan? 200km voor een cruiser is toch echt wel een beetje weinig! En terwijl ik mijn zomertrips aan het plannen ben, hebben jullie daar in het hoge noorden tips met mooie plekjes voor motorrijders en/of campings/b&b? dan hoor ik het graag!
Beste Mensen,
Ik ben momenteel met lessen bezig en heb een VN 800 op het oog.
Nu hoorde ik van een collega dat sommige Vulcans een probleem hadden met de bouten van het vliegwiel. De O-ringen zouden verslijten en voor trillingen in de motor zorgen.
Nu is mijn vraag is een Vulcan een type naam voor een VN 800.
Of heeft de VN 800 dit probleem ook en zo ja welke jaartallen?
Ik ben technisch opgeleid dus is dit misschien zelf te verhelpen?
Ook vroeg ik me af of deze motor comfortabel is op de lange ritten?
Ik woon bij Apeldoorn en ben in de weekenden vaak in midden Limburg.
Alvast bedankt voor de hulp, En met dit weer veel rijplezier.
Groetjes Bob
Hallo Deanevo,VN800's worden ook Vulcans genoemd en hebben technisch nauwelijks problemen bij normaal onderhoud. Vulcan 750's hebben ze (naar verluidt) wel.
Cruisers en choppers staan gewoonlijk niet bekend als supercomfortabel.
Maar 1 ding scheelt, een VN800 is aardig ruim/groot voor een 800tje en kun je wel aardig comfortabel maken met een steviger zadel, windscherm, floorboards en een paar andere tandwielen (andere gearing met minder toeren).