Kawasaki Vulcan 750

Japan

Rookie
27 feb 2005
3
0
Tilburg
Beste forumisten,elke dag rijd ik nu al weer bijna een jaar op een :] Vulcan uit 93 (12841km) naar m'n werk heen en weer .Met elke dag weer een beetje startproblemen (vooral nu het koud is)! Met zo nu en dan hulp van de acculader gaat ie verder goed. Intussen ben ik me wat gaan informeren over de specifieke Vulcan-probleempjes, en daar wordt ik niet blij van !Het lijkt erop dat ik kan gaan zitten wachten op een kapotte startmotor of andere ellende ?.Een simpel manual heb ik nog steeds niet kunnen vinden.En zodoende weet ik dus niet waar bijvoorbeeld de zekeringen verstopt zitten.De vraag is dus of er onder jullie ervaren Vulcan-rijders zitten, die me wat meer kunnen informeren over de techniek en de specifieke problemen van een Vulcan?


vriendelijke groet
Japan
 
Wat voornamelijk een zwak punt is bij die Vulcan'tjes, is de dynamo. Deze wil nog wel eens doorbranden na lang doorstarten op de startmotor. En het ergste is, dat je het motorblok compleet uit het frame moet lichten om bij de dynamo te kunnen. Bovendien heb ik onlangs gehoord dat de balansas ook wel eens kuren wil geven, ook daarbij mag je het blok dus helemaal open maken. Al met al verhalen waar je niet erg vrolijk van wordt. Niettemin meen ik, dat vooral de modelletjes van voor 1993 hier last van hadden. Van de andere kant, de Vulcan wordt in America nog altijd gemaakt. Let wel, ik heb het dus over het oude type, de VN750!!! Die wordt daar, ondanks de opvolger hier, de VN800, nog altijd verkocht. Dan lijkt het me verder toch een goede motor, anders zouden ze 'm toch niet zo lang in productie houden?
 
General Specifications
Engine
Engine Type 4-stroke, V-type, 2-cylinder, DOHC, Liquid cooled,
8-valve, Counterbalancer
Displacement 749 cc
Bore x Stroke 84.9 x 66.2 mm
Compression Ratio 10.3:1
Carburetor Keihin CKv34(2) Constant velocity, Diaphragm-type
Ignition System 12 V Battery & Coil, Transistorized Breakerless
Ignition Advance Electronic
Crankshaft Rotation Clockwise from RH side
Firing Interval/Order 55
Cylinder Material Aluminum alloy with ferrous sleeves
Fuel Min 91 Research/87 Avg. Oct. Unleaded OK
Coolant 50% distilled water /50% ethylene glycol base antifreeze
—Capacity 1.5 L
—Level Level with radiator filler neck.
Transmission
Clutch Type Wet, Multi-disc, Manual
Transmission 5-speed, Constant mesh, Return shift
Shift Pattern(Bottom up) 1-N-2-3-4-5 (w/Neutral Finder)
Gear Ratios —1st 2.25 (36/16)
—2nd 1.60 (32/20)
—3rd 1.23 (32/26)
—4th 1.00 (26/26)
—5th 0.86 (24/28)
Primary Ratio 2.43 (83/35)
Final Ratio 2.52 (15/22 x 37/10)
Overall Ratio (Top Gear) 5.25
Chassis
Wheelbase 1580 mm
Seat Height 735 mm
Ground Clearance 150 mm
Dry Weight 219 kg (US) 219.5 kg (CA)
Curb Weight 236 kg (US) 236.5 kg (CA)
Max Recom Load 180 kg
Fuel Tank Capacity 13.5 L
Tire Size —Front 100/90-19 57H 4PR Tubeless
—Rear 150/90-15 74H Tubeless
Brake Type —Front Dual Hydraulic Disc
—Rear Mechanical Drum (Leading/Trailing)
Brake Size —Front 226 mm Effective Diameter
—Rear 180 x 40 Effective Diameter
Wheel Travel —Front 150 mm
—Rear 90 mm
Model Identification
Year & Model ’05 VN750-A21: VULCAN 750
Colors KMM Ebony / Metallic Phantom Silver (376)
VIN Range JKAVNDA1 5B553401 ~
Engine No. Range VN750AE017201 —
Engine No. Location RH top crankcase, below carburetor
Tuning Specifications
Engine
Valve Clearance HLA
—Adjustment Method Automatic lash adjusters (hydraulic)
Compression Pressure 185 psi
Spark Plug NGK DP7EA-9 or ND X22EP-U9 (USA,CA))
NGK DPR7EA-9 or ND X22EPR-U9 (Canada)
—Gap .8-.9 mm
Ignition Timing —Idle 5 BTDC (“F” mark) at 1,100 rpm
—Full 25 BTDC (in double marks) at 3,500 rpm
Pilot Screw Sealed—not adjustable
Idle Speed 1100  50 rpm
Engine Oil SE Class SAE 10W40, 10W50, 20W40, 20W50
—w/Filter Change 4.0 L
—No Filter Change 3.5 L
—Level On center stand, wait 5 min, middle of window
Chassis
Fork Oil SAE 5W20
—Capacity 368.5-373.5 cc dry
Fork Air Pressure (Cold) 0.0 kg/cm2, max 2.5 kg/cm2
Tire Pressure (Cold)
—Front 29 psi
—Rear (Normal) 29 psi
—Rear (Heavy) 33 psi
Final Gear Case Oil
API GL-5 SAE 90
API GL-5 SAE 80
—Capacity 0.2 L
—Level Mcy vertical, to bottom thread of filler cap hole

Hier heb je vast wat technische gegevens
 
Terug
Bovenaan Onderaan