Kawasaki W650 en W800 topic

Voor de W800 rijders…

Nu een goede 20.000km op de klok, en de motor rijd nog steeds heerlijk, bovendien ook steeds soepeler en vooral dynamischer sinds dat ik er de eerste kilometers mee heb gemaakt. Het blijft me elke keer nog positief verbazen deze motor.

Verbruikt ook absoluut geen olie… Gemiddeld rijd ik een goede 1L:22km (soms veel zuiniger nog).

In het begin reed ik vrij laag en rustig in toeren, schakelde snel op (2000/3500rpm). Maar nu de motor echt mooi soepel is geworden merk ik ook steeds meer gewilligheid richting de wat hogere toeren (vooral als het blokje goed warm is) tussen de 4000/5500 (wat ook wel wat sportiever rijd)! De bekende vibraties bij de 3500rpm worden nu ook ronder en gemoedelijker (minder scherp en nadrukkelijk).

Ik ben er nog niet over uit hoe de motor nu precies te rijden (het doet alles wat ik er van vraag, van rustig rond pruttelen tot aan het betere stuurwerk :] ),,, laag, hoog of alles er tussenin? Het is een lange slag motor, wat koppel gericht is, maar draait ook prima op snellere toeren…. Max koppel bij 2500rpm en Pk’s bij 6500rpm…. Dat is een grote ruime Powerband van ruim 4000rpm breed?

Wat zijn doorgaans de optimale toerentallen die worden gereden? Denk hierbij aan zuinigheid, maar ook kruissnelheid op de snelweg etcetera…

Het gaat mij er voornamelijk om hoe deze motor zo efficiënt en lekker mogelijk te kunnen rijden, niet onder z’n kunnen maar ook zeker niet er boven of overvragen.

Gemiddeld rijd ik zelf het liefste zo rond de 60/80km met 2500/3000rpm… en op de snelweg 100/120km 3500/4500rpm


Ben benieuwd…


Gr
 
Vandaag weer een ritje gemaakt met de Beeline navi. Eerst maar eens vanuit huis (Hengelo Gld.) naar de Holterberg en vandaaruit terug naar huis via Laren, Almen en Vorden. afwisselende wegen: 60, 80 en 100 km/u, soms dor het centrum van een stadje dus 30 of 50. Mooi weer om te rijden. De Beeline kiest voor mijn gevoel een goede route; je hebt meestal de keus uit twee routes en dan kan je op de kaart al zien hoe deze ongeveer loopt. Ik vind het een heel prettig apparaatje. Lekker gereden dus, zo’n 90 km alles bij elkaar. Er is een maar: van 16 maart tot 1 november mag je niet met de motor over de Holterberg. Dat is tegenwoordig ook vanaf 1 april zo op de Posbank. Ik snap waarom dat is, maar ik vind het niet leuk. Hier nog een foto van mijn W650 in het bos op de Holterberg.
 

Bijlagen

  • 64AB897D-122C-4D6F-8B6C-B3A277A1FE3F.jpeg
    64AB897D-122C-4D6F-8B6C-B3A277A1FE3F.jpeg
    404,8 KB · Weergaven: 23
Weet je, dat is allemaal te wijten aan een paar motorrijders die het voor de rest verzieken. Veel te hard rijden, veel teveel lawaai maken, in te grote groepen rijden etc. Dat bij voorkeur op smalle dijken of natuurgebieden. De aanwonenden zijn dit zat. Ik zit tegenwoordig (helaas) meer op de fiets - heb nog geen meter meer gereden na 09-2020- en maak het ieder weekend weer mee…. Het blijven uitzonderingen, gelukkig, maar zoals sommigen tekeer gaan op de dijken… en ook hierbij geldt dat de goeden onder de kwaden lijden.
In het verleden met deze groep ook wel eens een rit meegereden. Wij houden ons netjes hier en zo hoort het ook. Ik verwacht dat de gemiddelde leeftijd hierbij ook wel een rol zal spelen. De wilde haren zijn we al lang kwijt. Sommigen zelfs al hun haren 😉🤣
 
Voor de W800 rijders…

Nu een goede 20.000km op de klok, en de motor rijd nog steeds heerlijk, bovendien ook steeds soepeler en vooral dynamischer sinds dat ik er de eerste kilometers mee heb gemaakt. Het blijft me elke keer nog positief verbazen deze motor.

Verbruikt ook absoluut geen olie… Gemiddeld rijd ik een goede 1L:22km (soms veel zuiniger nog).

In het begin reed ik vrij laag en rustig in toeren, schakelde snel op (2000/3500rpm). Maar nu de motor echt mooi soepel is geworden merk ik ook steeds meer gewilligheid richting de wat hogere toeren (vooral als het blokje goed warm is) tussen de 4000/5500 (wat ook wel wat sportiever rijd)! De bekende vibraties bij de 3500rpm worden nu ook ronder en gemoedelijker (minder scherp en nadrukkelijk).

Ik ben er nog niet over uit hoe de motor nu precies te rijden (het doet alles wat ik er van vraag, van rustig rond pruttelen tot aan het betere stuurwerk :] ),,, laag, hoog of alles er tussenin? Het is een lange slag motor, wat koppel gericht is, maar draait ook prima op snellere toeren…. Max koppel bij 2500rpm en Pk’s bij 6500rpm…. Dat is een grote ruime Powerband van ruim 4000rpm breed?

Wat zijn doorgaans de optimale toerentallen die worden gereden? Denk hierbij aan zuinigheid, maar ook kruissnelheid op de snelweg etcetera…

Het gaat mij er voornamelijk om hoe deze motor zo efficiënt en lekker mogelijk te kunnen rijden, niet onder z’n kunnen maar ook zeker niet er boven of overvragen.

Gemiddeld rijd ik zelf het liefste zo rond de 60/80km met 2500/3000rpm… en op de snelweg 100/120km 3500/4500rpm


Ben benieuwd…


Gr
Dat bbben ik helemaal met je eens, zo tussen de 2500 en 4500 rpm voelt onze W zich het prettigst. Anderzijds is je persoonlijke gemoedstoestand ook van invloed hoe je de gashandle bediend, Ik betrap mezelf er toch wel eens op dat je even een bochtje lekker sportief wil nemen, of op een mooi rustig stukje asfalt de snelheid even flink op te voeren.
 
Weet je, dat is allemaal te wijten aan een paar motorrijders die het voor de rest verzieken. Veel te hard rijden, veel teveel lawaai maken, in te grote groepen rijden etc. Dat bij voorkeur op smalle dijken of natuurgebieden. De aanwonenden zijn dit zat. Ik zit tegenwoordig (helaas) meer op de fiets - heb nog geen meter meer gereden na 09-2020- en maak het ieder weekend weer mee…. Het blijven uitzonderingen, gelukkig, maar zoals sommigen tekeer gaan op de dijken… en ook hierbij geldt dat de goeden onder de kwaden lijden.
In het verleden met deze groep ook wel eens een rit meegereden. Wij houden ons netjes hier en zo hoort het ook. Ik verwacht dat de gemiddelde leeftijd hierbij ook wel een rol zal spelen. De wilde haren zijn we al lang kwijt. Sommigen zelfs al hun haren 😉🤣
Een bepaalde groep motorrijders meestal HD bezitters verknallen het voor ons allemaal, door nog steeds met open pijpen te blijven rondtoeren. Ze stoppen zelf oordopjes in hun oren want anders worden ze zelf hoorndol van hun eigen herrie maar gaan er wel vanuit dat anderen het zullen waarderen.
 
Het is jammer dat de motorrijders die zich aan de regels houden hier de dupe van worden. Waarom niet handhaven? Als ze je motor in beslag nemen omdat hij te veel herrie maakt, zoals ze in Duitsland doen, dan ga je snel je standaard uitlaten er weer onder schroeven.
 
Onlangs heb ik mijn W800 verkocht i.v.m. aanschaf andere motor, maar ik heb mog wat onderdelen over. Is er hier iemand die misschien interesse heeft in een van de volgende zaken?
- Remus uitlaat RVS
- Uitlaat chroom origineel (nieuw)
- Originele gouden velgen van de Special Edition uit '13
- Valbeugel zwart
 
@wieditleestisgek
Helaas heb ik geen gebruik voor andere onderdelen, maar ben wel erg nieuwsgierig naar wat voor andere motor je hebt aangeschaft?

Er zijn niet veel motoren waar ik mijn W voor zou omruilen.

Gr
 
Ik heb geen ervaring met de Triumph Bobber en Speedmaster. Ik vind het mooie motoren. Ik heb naast mijn W650 wel 2 Bonneville's gehad. De 1e was uit 2008. Fantastische kleurstelling. Maar qua wegligging lomper dan de W650. De W650 voelt bij een rotonde als een verlengstuk van jezelf, je kunt de motor soepel van links naar rechts slingeren. De Bonneville wilde liever rechtdoor en moest je echt de bocht om drukken. Later een Bonneville 2018 gehad. Ook heel mooi om te zien. Maar die vond ik wat zwaar (240kg) en een beetje saai. Ik ging met terugwerkende kracht mijn W650 nog meer waarderen en heb de Triumphs verkocht.
 

Bijlagen

  • Bonneville T100 5M.jpg
    Bonneville T100 5M.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 16
  • T120.2.jpeg
    T120.2.jpeg
    89,6 KB · Weergaven: 15
Weet je, dat is allemaal te wijten aan een paar motorrijders die het voor de rest verzieken. Veel te hard rijden, veel teveel lawaai maken, in te grote groepen rijden etc. Dat bij voorkeur op smalle dijken of natuurgebieden. De aanwonenden zijn dit zat. Ik zit tegenwoordig (helaas) meer op de fiets - heb nog geen meter meer gereden na 09-2020- en maak het ieder weekend weer mee…. Het blijven uitzonderingen, gelukkig, maar zoals sommigen tekeer gaan op de dijken… en ook hierbij geldt dat de goeden onder de kwaden lijden.
In het verleden met deze groep ook wel eens een rit meegereden. Wij houden ons netjes hier en zo hoort het ook. Ik verwacht dat de gemiddelde leeftijd hierbij ook wel een rol zal spelen. De wilde haren zijn we al lang kwijt. Sommigen zelfs al hun haren 😉🤣
Pieter je bedoelt toch niet mij en onze Eddy :o wat haren betreft_O-_O-😉
 
Na het succes van vorig jaar, rijd ik ook dit jaar weer de DGR!

Mochten meer W rijders ook de DGR willen rijden, kunnen we altijd iets gezamenlijk afspreken. Ik heb nu Nijmegen gekozen maar een andere stad is ook geen probleem.

Mochten mensen deze actie willen steunen, dat kan natuurlijk ook.


Wat leuk Joost! Het toeval wil dat ik met mijn Black Edition W800 op 22 mei ook mee rijdt in Nijmegen. Waarschijnlijk dochter achterop.
Cheers,
Jeroen
 
Hoi ik zal me ff voorstellen, ik ben Erik en kom uit Noord Holland (Waterland) en lees al een tijdje mee hier
Ik ben van plan een W800 aan te schaffen, en wil graag van jullie ervaring gebruik maken.
Zijn er specifieke dingen waarop ik moet letten als ik 2e hands koop? Ik denk dan aan eentje uit 2016 of 2021.( Ja voor mij is de kleur ook belangrijk, )
Occean blues moet het worden.
 
Er uit::

20220515_110955.jpg


Wisseltruc:
20220515_105836.jpg


Ook maar even gecheckt en de remsleutel gesmeerd. Verder niks mis mee.
20220515_111045.jpg


Dus dan maar weer er in. "Even de eerste 80 kilometer rustig aan doen hè!" ;)
20220515_132104.jpg


Als we toch bezig zijn: ik heb al heel lang een nieuwe remslang liggen voor de voorrem.
20220515_142459.jpg

De oude rubberslang zat er al op toen ik hem anderhalf jaar geleden kocht, maar bleek bij nader inzien van 2005. Dat werd dus wel eens tijd.
Remvloeistof was ook niet al te fris meer en bevatte hier en daar wat neerslag. Bijvoorbeeld aan de banjobout en in de klauw. Dat kon er dus gelijk ook uit.
20220515_142906.jpg


En tot slot de boel gemonteerd.een verse slang en een scheut DOT4.
20220515_162934.jpg

(Wel jammer dat het slangetje losschoor bij het ontluchten... dat knoeit zo).
Verder nog olie gewisseld en de synchronisatie gecontroleerd.

En nu maar weer rijden. Er staat pas 67.000 op de teller. :] :*D
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Alle :]:]:] W-leden en andere me 🤓👀🕵️‍♂️,

Na het lezen van deze artikel en onze "ervaring / ergernis" met de 🚴‍♂️🚵‍♂️ of de zelfde maatregelen worden genomen als voor de :]:]:] met een 🚳🚲⛔
Bij :] is misschien 5% die asociale gedrag vertoond, maar die 🚴‍♂️🚵‍♂️ hebben allemaal haast of race tegen de ⏱⏰ en is dat eereg genoeg om een "verbod" op te leggen 🤔 of zijn wij enige die een verbod opgelegd krijgen 🤔
 
@iwan de erste

Van mij mogen ze die wielrenners ook weren… genoeg overlast ook van.

Gelukkig niet iedereen, er zijn hier bij ons (semi) proffesioneler clubjes die netjes toeren. Die zijn altijd of heel vroeg of heel laat op de dag, en meestal met een voorrijden of volgauto.

Helaas zijn de amateurs een verschrikking… qua gedrag
 
Nu doen jullie precies hetzelfde als die dijkbewoners die motoren willen weren. "het is toch onze hobby niet, dus laten we het maar verbieden".

Overigens bleek later dan de betreffende automobilist onder invloed van alcohol was, op zondag morgen.
 
Nu doen jullie precies hetzelfde als die dijkbewoners die motoren willen weren. "het is toch onze hobby niet, dus laten we het maar verbieden".

Overigens bleek later dan de betreffende automobilist onder invloed van alcohol was, op zondag morgen.
Het is gewoon een gedachten met een vraag of andere ook zo uitgesloten zullen worden als wij motorrijders, onder de invloed van de antimotor lobby.
In een land die de "vrijheid " hoog heeft staan, is onlogisch dat je een hele groep :]:] uitsluit door de wangedrag van enkel.

Ik persoonlijk weet hoe druk is :]🚵‍♂️🏃‍♂️🚶‍♂️👨‍🦯op het zondag en de feestdagen, dus ik vermijd het en ik :] :] door de weeks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan