Tsooj88
MF'er
- 3 aug 2020
- 194
- 133
Voor de W800 rijders…
Nu een goede 20.000km op de klok, en de motor rijd nog steeds heerlijk, bovendien ook steeds soepeler en vooral dynamischer sinds dat ik er de eerste kilometers mee heb gemaakt. Het blijft me elke keer nog positief verbazen deze motor.
Verbruikt ook absoluut geen olie… Gemiddeld rijd ik een goede 1L:22km (soms veel zuiniger nog).
In het begin reed ik vrij laag en rustig in toeren, schakelde snel op (2000/3500rpm). Maar nu de motor echt mooi soepel is geworden merk ik ook steeds meer gewilligheid richting de wat hogere toeren (vooral als het blokje goed warm is) tussen de 4000/5500 (wat ook wel wat sportiever rijd)! De bekende vibraties bij de 3500rpm worden nu ook ronder en gemoedelijker (minder scherp en nadrukkelijk).
Ik ben er nog niet over uit hoe de motor nu precies te rijden (het doet alles wat ik er van vraag, van rustig rond pruttelen tot aan het betere stuurwerk ),,, laag, hoog of alles er tussenin? Het is een lange slag motor, wat koppel gericht is, maar draait ook prima op snellere toeren…. Max koppel bij 2500rpm en Pk’s bij 6500rpm…. Dat is een grote ruime Powerband van ruim 4000rpm breed?
Wat zijn doorgaans de optimale toerentallen die worden gereden? Denk hierbij aan zuinigheid, maar ook kruissnelheid op de snelweg etcetera…
Het gaat mij er voornamelijk om hoe deze motor zo efficiënt en lekker mogelijk te kunnen rijden, niet onder z’n kunnen maar ook zeker niet er boven of overvragen.
Gemiddeld rijd ik zelf het liefste zo rond de 60/80km met 2500/3000rpm… en op de snelweg 100/120km 3500/4500rpm
Ben benieuwd…
Gr
Nu een goede 20.000km op de klok, en de motor rijd nog steeds heerlijk, bovendien ook steeds soepeler en vooral dynamischer sinds dat ik er de eerste kilometers mee heb gemaakt. Het blijft me elke keer nog positief verbazen deze motor.
Verbruikt ook absoluut geen olie… Gemiddeld rijd ik een goede 1L:22km (soms veel zuiniger nog).
In het begin reed ik vrij laag en rustig in toeren, schakelde snel op (2000/3500rpm). Maar nu de motor echt mooi soepel is geworden merk ik ook steeds meer gewilligheid richting de wat hogere toeren (vooral als het blokje goed warm is) tussen de 4000/5500 (wat ook wel wat sportiever rijd)! De bekende vibraties bij de 3500rpm worden nu ook ronder en gemoedelijker (minder scherp en nadrukkelijk).
Ik ben er nog niet over uit hoe de motor nu precies te rijden (het doet alles wat ik er van vraag, van rustig rond pruttelen tot aan het betere stuurwerk ),,, laag, hoog of alles er tussenin? Het is een lange slag motor, wat koppel gericht is, maar draait ook prima op snellere toeren…. Max koppel bij 2500rpm en Pk’s bij 6500rpm…. Dat is een grote ruime Powerband van ruim 4000rpm breed?
Wat zijn doorgaans de optimale toerentallen die worden gereden? Denk hierbij aan zuinigheid, maar ook kruissnelheid op de snelweg etcetera…
Het gaat mij er voornamelijk om hoe deze motor zo efficiënt en lekker mogelijk te kunnen rijden, niet onder z’n kunnen maar ook zeker niet er boven of overvragen.
Gemiddeld rijd ik zelf het liefste zo rond de 60/80km met 2500/3000rpm… en op de snelweg 100/120km 3500/4500rpm
Ben benieuwd…
Gr