Kawasaki W650 en W800 topic

Zaterdag weer een fijn ritje gemaakt naar de Biesbosch. Prima verlopen, goed weer en weinig verkeer op de weg. Ik voel me nog steeds goed. Volgende week herhaling.
Dat is goed om het te horen, en de meute is 🚙🚎🏎️🚀🛶vertrokken naar zuiden, dus lekker weinig verkeer op de weg :] :t
 
Dat is goed om het te horen, en de meute is 🚙🚎🏎️🚀🛶vertrokken naar zuiden, dus lekker weinig verkeer op de weg :] :t
Ja, dat is mij ook opgevallen in de Biesbosch waren wel wat fietser maar die hebben zich keurig gedragen en verder was het erg rustig op de weg. Btw volg jij Eddie op Facebook. Hij wil een motor met zijspan kopen maar het ergste is hij denkt over een Moto Guzzi. Ga jij eens even met hem praten om hem weer op het rechte pad te krijgen want het gaat niet goed met die jongen.
 
Vandaag een lekker ritje gemaakt rond de afgedamde Maas. Heerlijk weer en weinig verkeer. Heerlijk rijden over de dijkjes
 

Bijlagen

  • IMG20220801144112.jpg
    IMG20220801144112.jpg
    484,1 KB · Weergaven: 13
  • IMG20220801144640.jpg
    IMG20220801144640.jpg
    635,4 KB · Weergaven: 15
Pas nog gereden op een Guzzi v7 850 de nieuwe,,,, Moet eerlijk bekennen, dat was best leuk. En een heerlijke machine om te rijden!

Maar zoals gewoonlijk toch weer naar huis met de W800 :]
 
Pas nog gereden op een Guzzi v7 850 de nieuwe,,,, Moet eerlijk bekennen, dat was best leuk. En een heerlijke machine om te rijden!

Maar zoals gewoonlijk toch weer naar huis met de W800 :]
Dat geloof ik ook wel dat die Guzzi een fijne machine is maar ik vermoed dat de Guzzi veel logger aanvoelde dan onze W650/800. ik vermoed dat de Guzzi niet zo geschikt is voor dijkritjes als ik deze middag heb gedaan. Ik heb echter nog nooit op een Guzzi gereden.
 
Dat geloof ik ook wel dat die Guzzi een fijne machine is maar ik vermoed dat de Guzzi veel logger aanvoelde dan onze W650/800. ik vermoed dat de Guzzi niet zo geschikt is voor dijkritjes als ik deze middag heb gedaan. Ik heb echter nog nooit op een Guzzi gereden.

Kan het wel aanbevelen als je ooit de kans krijgt. Het is geen vergelijk maar wel heel leuk, motorisch een prachtig blok met echt wel karakter! Voelt het blok goed werken, mooi geluidje ook er in.

Ja de Guzzi V7 is iets zwaarder van gewicht en gedraagt zich daardoor iets meer als een cruiser maar stuurt nog altijd wel fantastisch wendbaar, iets meer vermogen ook. De W is lichter te rijden, en daardoor wel iets makkelijker.

Zoek je net dat beetje meer comfort voor, net dat beetje meer vermogen (geen ketting, en een dikke 21L tank). Dan zou ik deze eerder kiezen dan een Triumph.
 
Kan het wel aanbevelen als je ooit de kans krijgt. Het is geen vergelijk maar wel heel leuk, motorisch een prachtig blok met echt wel karakter! Voelt het blok goed werken, mooi geluidje ook er in.

Ja de Guzzi V7 is iets zwaarder van gewicht en gedraagt zich daardoor iets meer als een cruiser maar stuurt nog altijd wel fantastisch wendbaar, iets meer vermogen ook. De W is lichter te rijden, en daardoor wel iets makkelijker.

Zoek je net dat beetje meer comfort voor, net dat beetje meer vermogen (geen ketting, en een dikke 21L tank). Dan zou ik deze eerder kiezen dan een Triumph.
Ik heb jarenlang een 3 cilinder Triumph gereden en dat vond ik een heerlijke machine maar ik denk dat jij de Triumph twin bedoeld. Ik heb van die motor afscheid genomen omdat hij te snel voor mij werd. Maar gezien mijn leeftijd blijf ik mooi bij mijn W650. Ik heb nog een W800 overwogen maar dat vond ik uiteindelijk veel geld bijleggen voor nauwelijks verschil.
 
Heren, goedemiddag.
Ik heb na veel wikken en wegen besloten om de W800 weg te doen. Na twee jaar revalideren van de schouder voelt de W800 toch te zwaar aan om me het stukje zelfvertrouwen terug te geven hier onbezorgd weer op te kunnen rijden. Ook de eigenbouw Ducati moet helaas het veld ruimen. Maar omdat ik er ook nog wat lichtere fietsen naast heb, ga ik het daar maar op proberen. Ik bouw de W800 weer helemaal terug naar origineel, dus ga in de zeer nabije toekomst heel wat spullen overhouden (bagagerek, 2-1 uitlaat Remus, barend spiegels, handvat verwarming, valbeugels, een tank en zijdeksels gespoten in mat grijs, een tank en zijdeksels uit gepolijst aluminium, een schitterende 6-zuiger klauw met bijpassende schijf en radiale pomp, een billet vorkbrace (zwart), zwart voorspatbord, kleine knipperlichten, een verkort achterspatbord (zwart) met een klein achterlichtje, twee z.g.a.n. YSS schokbrekers, zwarte risers voor het stuur en waarschijnlijk nog veel meer) Daarnaast ook nog de nodige W650 spullen. Tegen de tijd dat deze zaken te koop komen, geef ik dat hier wel aan alvorens alles op marktplaats te knallen. Mocht er interesse bestaan, weet ik zeker dat het van een liefhebber naar een liefhebber gaat. Neemt niet weg dat ik graag lid blijf van dit clubje sympathieke mensen, als jullie tenminste een vreemde eend in de bijt tolereren. (qua motor dan wel, hè ;) )
 
Het blijft altijd jammer als iemand iets moet weg doen wegens lichamelijk ongemak.
Maar voor jou misschien de beste keuze, want op iets lichters en dus voor jou behapbaar gaan rijden geeft misschien ook weer het plezier terug.
En dat is het belangrijkste van allemaal.
 
Heren, goedemiddag.
Ik heb na veel wikken en wegen besloten om de W800 weg te doen. Na twee jaar revalideren van de schouder voelt de W800 toch te zwaar aan om me het stukje zelfvertrouwen terug te geven hier onbezorgd weer op te kunnen rijden. Ook de eigenbouw Ducati moet helaas het veld ruimen. Maar omdat ik er ook nog wat lichtere fietsen naast heb, ga ik het daar maar op proberen. Ik bouw de W800 weer helemaal terug naar origineel, dus ga in de zeer nabije toekomst heel wat spullen overhouden (bagagerek, 2-1 uitlaat Remus, barend spiegels, handvat verwarming, valbeugels, een tank en zijdeksels gespoten in mat grijs, een tank en zijdeksels uit gepolijst aluminium, een schitterende 6-zuiger klauw met bijpassende schijf en radiale pomp, een billet vorkbrace (zwart), zwart voorspatbord, kleine knipperlichten, een verkort achterspatbord (zwart) met een klein achterlichtje, twee z.g.a.n. YSS schokbrekers, zwarte risers voor het stuur en waarschijnlijk nog veel meer) Daarnaast ook nog de nodige W650 spullen. Tegen de tijd dat deze zaken te koop komen, geef ik dat hier wel aan alvorens alles op marktplaats te knallen. Mocht er interesse bestaan, weet ik zeker dat het van een liefhebber naar een liefhebber gaat. Neemt niet weg dat ik graag lid blijf van dit clubje sympathieke mensen, als jullie tenminste een vreemde eend in de bijt tolereren. (qua motor dan wel, hè ;) )
Dat is ongetwijfeld een heel moeilijke beslissing voor jou geweest Pieter. Anderzijds wil ik even aangeven dat Eddy drie maanden geleden eenzelfde besluit heeft genomen en zijn W650 heeft verkocht. Maar wat schets mijn verbazing; Eddy wil weer een motor kopen. Ik wil daarmee het volgende zeggen, als je het geld niet nodig hebt, en dat antwoord ken ik al reeds, laat hem een jaartje staan en kijk dan nog eens. Je weet dat ik ook behoorlijk met mijn gezondheid loop te tobben en ook nauwelijks aan rijden toekom en ook al een paar maal heb gedacht om mijn W650 te verkopen maar ik wacht er nog een tijdje mee. Wie weet hoe mijn conditie over een jaar is en heb ik dan net als Ed ook spijt van mijn verkoop beslissing.
 
Jan, ik snap wat je wilt zeggen. Maar bij mij is het zo dat mijn rechter schouder nooit sterker of beter zal worden dan nu het geval is. Dit heb ik geaccepteerd, maar heeft dus consequenties. Waarvan er één is dat ik niet meer op een zwaardere motor zal kunnen rijden. Ik moet überhaupt nig ervaren hoe het rijden op een beduidend lichtere motor zal gaan. Gaat dat ook niet, is het klaar met rijden en blijft het bij kijken.
Resumerend: hoe moeilijk ook, maar de W800 moet wijken.
 
Jan, ik snap wat je wilt zeggen. Maar bij mij is het zo dat mijn rechter schouder nooit sterker of beter zal worden dan nu het geval is. Dit heb ik geaccepteerd, maar heeft dus consequenties. Waarvan er één is dat ik niet meer op een zwaardere motor zal kunnen rijden. Ik moet überhaupt nig ervaren hoe het rijden op een beduidend lichtere motor zal gaan. Gaat dat ook niet, is het klaar met rijden en blijft het bij kijken.
Resumerend: hoe moeilijk ook, maar de W800 moet wijken.
Dat is knap balen Pieter, laten we hopen dat een lichte motor wel lukt, en misschien een heel ander idee een zijspan aan je W800 aanbouwen dan hoef je dat ding niet meer zelf overeind houden en hoef je er alleen maar op te zitten want bochten nemen doe je met de rem en het gas.
 
Maar bij mij is het zo dat mijn rechter schouder nooit sterker of beter zal worden dan nu het geval is. Dit heb ik geaccepteerd, maar heeft dus consequenties.
Tjonge, een ongeluk zit in een klein hoekje maar de gevolgen zijn heftig. Goed dat je het (inmiddels) geaccepteerd hebt, is een mooi staaltje van positieve instelling. Maar zal niet makkelijk geweest zijn. Ik hoop voor je dat je de motorhobby nog op een bepaalde manier voort kunt zetten.
 
Bedankt voor je positieve post! Stel ik op prijs. En met het voortzetten van de hobby zit het wel snor. Als ik niet kan rijden, kan ik nog altijd poetsen, prutsen en sleutelen.
 
Bedankt voor je positieve post! Stel ik op prijs. En met het voortzetten van de hobby zit het wel snor. Als ik niet kan rijden, kan ik nog altijd poetsen, prutsen en sleutelen.
Dus hebben we een adres waar gewassen, gepoetst, geklust wordt gedaan. 🤡
(Grapje natuurlijk, ben blij dat je er zelf realistisch erin staat, maar dat dit ook moeilijke momenten gaat geven)
 
Iemand ervaring met iridium-bougies voor de W?

Binnenkort een beurtje en ook dus verse bougies nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan