Kawasaki W650 en W800 topic

Ik ben vandaag gaan proefrijden op een Royal Enfield Classic 350. Zoals verwacht een fijn, licht fietsje, lekker wendbaar en heel relaxed. Ik miste toch de pit die de W650 in vergelijking toch heeft. Maar wat me wel opviel: ik zat er veel lekkerder op. Het zadel van de Enfield is ontzettend comfortabel. Breder en zachter dan die van de W650.

En toen stoorde ik me op de terugweg (op de W650) toch wel aan het zadel. Krijg redelijk snel last van mijn stuitje. En ik heb de neiging naar achter te schuiven, en met mijn kont precies op/tegen de "knik" in het zadel te zitten. Dat drukt dan tegen mijn stuitje. Als ik "op" de knik ga zitten dan voelt dat qua positie eigenlijk ideaal, maar het zit natuurlijk voor geen meter dus schuif dan toch maar weer terug naar voren.

Ik heb een 1999 zadel, maar wel opnieuw bekleed. En ik ben ongeveer 1m80.

Alternatieve zadels zijn er niet echt voor de W, geloof ik. Of heeft iemand nog een tip?
 
Ik had deze:
IMG_2551.jpeg
IMG_2555.jpeg
 
Ik ben vandaag gaan proefrijden op een Royal Enfield Classic 350. Zoals verwacht een fijn, licht fietsje, lekker wendbaar en heel relaxed. Ik miste toch de pit die de W650 in vergelijking toch heeft. Maar wat me wel opviel: ik zat er veel lekkerder op. Het zadel van de Enfield is ontzettend comfortabel. Breder en zachter dan die van de W650.

En toen stoorde ik me op de terugweg (op de W650) toch wel aan het zadel. Krijg redelijk snel last van mijn stuitje. En ik heb de neiging naar achter te schuiven, en met mijn kont precies op/tegen de "knik" in het zadel te zitten. Dat drukt dan tegen mijn stuitje. Als ik "op" de knik ga zitten dan voelt dat qua positie eigenlijk ideaal, maar het zit natuurlijk voor geen meter dus schuif dan toch maar weer terug naar voren.

Ik heb een 1999 zadel, maar wel opnieuw bekleed. En ik ben ongeveer 1m80.

Alternatieve zadels zijn er niet echt voor de W, geloof ik. Of heeft iemand nog een tip?
Ik vondt het zadel vooral zacht, want natuurlijk heerlijk zit voor korte ritjes, maar de ervaring heeft mij geleeerd dat je beter een hard zadel kan hebben dan er een waar je in lekker wegzakt.

Maar alternatief:
Zadel Caferacer voor Kawasaki W 650 / W 800 / Standard Seat Craftride SL6 Flat bruine streep en
Caferacer Zadel met bult voor Kawasaki W 650 / W 800 / Standard bruin Craftride HP3
 
Mooi zadel. Hoe is het comfort?
Nooit op gereden.... Is wel een comfort zadel, dus zou beter moeten zijn. Wel op proefgezeten natuurlijk.
Ik heb deze motor helaas weg moeten doen ivm fysieke beperkingen na een motorongeluk.

De tank/zijdeksels (W800) zijn nog wel te koop, ook nieuw en nooit een druppel benzine in gezeten.
Heb ook nog een matgrijze set te koop staan.
 
Eddy van Schaijk heeft deze spullen nog liggen . Iemand interesse?
Jan , ik heb nog een paar iridium bougies liggen voor de W , weet jij daar nog iemand voor ? Ik heb ook nog een kettingbotsing liggen en steekring 27 voor het achterwiel en een oliefiltertang .
 
Eddy van Schaijk heeft deze spullen nog liggen . Iemand interesse?
Jan , ik heb nog een paar iridium bougies liggen voor de W , weet jij daar nog iemand voor ? Ik heb ook nog een kettingbotsing liggen en steekring 27 voor het achterwiel en een oliefiltertang .
Bedoelt hij de kettingpons? iridium bougies altijd goed 👍
 
Ik heb ervaring met zowel 1e generatie (vlak, 1999-2001) als 2e generatie (geribbeld) zadel en dat is een groot verschil. Het vlakke zadel is niet comfortabel maar op het geribbelde zadel houd ik het uren vol.
 
Leuke fotos Iwan. Ik heb al een tijdje niet gereden vanwege diverse behandelingen in het ziekenhuis. Mijn ICD is vervangen dus dan twee weken niet rijden op de motor. Toen weer een PRRT behandeling in het Erasmus mc te Rotterdam weer twee weken verloren. Nu eerst nog even op vakantie en dan kunnen we weer rijden.
Fijne vakantie, en zal nog tijd zijn voor de :] :] :]:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan