Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De laatste grafiek is de laatste, maar hij verbruikte bij alle 3 de grafieken.
Het blok is van een ZX1100UT, en er zitten Keihin race 33 achter gemonteerd.
Ook verbruikt het blok wel wat olie, dus dat zal ook wel niet mee helpen.
Hij verbrand vaak bougie van cilinder 1, terwijl cilinder 3 te heet wordt, te zien aan uitlaat bocht.
Door deze carburateurs zal hij wel iets meer verbruiken, maar met 150 km op een tank, is het niet prettig rijden.
Bij lagere toeren wil hij niet regelmatig rijden, maar dat zal wel door de carburateurs komen, heb ik vaker gelezen.
Roden No Limits ben ik een keer langs geweest, maar is toch wel erg ver van mijn huis.
Dus als ik daar heen rij, is hij kokend heet, kan je hem dan nog wel afstellen.
Ook het in voorraad hebben van sproeiers,hoofd sproeier, lucht sproeier, schijnt nogal moeilijk te zijn bij de diverse motor afstel zaken.
Het gehannes met sproeiers, omdat ze niks in voorraad hebben, klungelen ze op de bestaande sproeiers maar verder.
Bij de 2 run hadden ze er mikuni sproeiers ingezet, met van die verlopen, maar daar ook gebrek aan diverse mikuni sproeiers, en hij reed af en toe als een krant.
Als je er dan zo bij staat te kijken met dat gehannes, en geen sproeiers, komt het allemaal zo amateuristisch over.
Voordat je met afstellen begint, moet eerst de basis in orde zijn.
Goed afstellen kan veel tijd kosten. Zowel bij mijn Z1400 als ZRX1200 is de motor per cilinder afgesteld. Dus de A/F ratio is per cilinder gemeten. Dat kost nog meer tijd, maar dan weet je zeker dat het goed is.
Het maakt mij niet uit hoe ze het afstellen, als het maar goed gebeurd.
Normaal weet je ongeveer hoeveel het kosten gaat, dus ga je heen, als je het er voor over heb.
Nu ben ik al meer dan 300 euro kwijt, en resultaat je kan er mee rijden, maar niet geweldig.
Soms denk ik van, dat ik een gewoon stelletje standaard carburateurs zou moeten scoren.
Echter is het ooit een injectie blok geweest, dus dan is dat weer het probleem.
Roden No Limits ben ik een keer langs geweest, maar is toch wel erg ver van mijn huis.
Dus als ik daar heen rij, is hij kokend heet, kan je hem dan nog wel afstellen.
Ik zou er voorlopig een setje opzetten van een Z1000J, Z1000R, Z1100R. Gewoon CV carbjes.
Met even zoeken moet zoiets voor normaal geld te vinden zijn, revisie setjes erin en voiorlopig genieten.
Zo´n setje Keihin CR33 staat leuk op de plank, zijn erg mooi maar voor zover ik weet zeer lastig af te stellen.
Misschien vindt je bij Sudco in Amerika een basisinstelling voor de CR33 icm Kawasaki (GP)Z1100
inderdaad aanschaf enkele 100en euros en dan nog reviseren...
de membraam alleen doet al 30 euro..
Gasschieber-Membrane KAWASAKI Z1000J, Bj. 81-82, Vergaser-Membrane Librane; NEU | eBay
en dan de rest nog en alles maal 4.....dat worden gouden carburateurs dan...
Tja maar wat moet je anders?
Die CR33 ers wil ik ook wel op de plank hebben............
Zien er SUPER uit maar verder heb je er niets aan op een Kawa
Op sommige Honda´s werken ze prima maar op een Kawa heb ik niet echt positieve berichten gelezen/gehoord
Het maakt mij niet uit hoe ze het afstellen, als het maar goed gebeurd.
Normaal weet je ongeveer hoeveel het kosten gaat, dus ga je heen, als je het er voor over heb.
Nu ben ik al meer dan 300 euro kwijt, en resultaat je kan er mee rijden, maar niet geweldig.
Soms denk ik van, dat ik een gewoon stelletje standaard carburateurs zou moeten scoren.
Echter is het ooit een injectie blok geweest, dus dan is dat weer het probleem.
Kijk dat zijn ze 1-16, dat is niet verkeerd. [Wil ik ook.]Mijn 1100ut loopt best goed op een setje van een kawa1000rx, 1 op 16 geen probleem, zijn ook goed betaalbaar, heb vorig jaar nog een setje erbij gekocht voor 50 euro, je moet dan wel de onderlinge afstand aanpassen, maar dat is best te doen.
[afbeelding]
eigenlijk zijn ze een beetje te groot....
om nou te roepen dat ze op een kawa niet werken maar op een honda wel gaat mij te ver....
leg mij dan maar uit wat het bepalende verschil is????
ik zie niet waarom je een setje keihins niet fatsoenlijk afgesteld krijgt op een kawa...
als ik een set keihins kan scoren voor een redelijke prijs gaat het wel door....
liever echter wat kleiner....31mm is eigenlijk wel max en haast liever nog iets kleiner...
het punt is dat de flow van dit soort carbs veel beter is dan standaard carbs met dezelfde doorlaat.
je hebt dus gauw te grote te pakken wat de venturi snelheid drukt wat er dan weer voor zorgt dat het ding in deellast haast niet meer af te stellen is.
een beetje als een holley 750 dubbel pomper op een chevy 350 smallblock...
en je wilt niet weten hoe vaak je dat tegenkomt....
gewoon niet meer af te stellen...enkel bij vollast loopt ie als een speer...alles daar beneden is shit....
groter is niet altijd beter (tenzij het over tieten gaat maar goed ik dwaal af weer....
Setje van de 1000RX aanpassen lijkt mij niet zo makkelijk.
De 1000RX heeft net als de 900R een nokkenasaandrijving aan de rechter buitenkant ipv tussen cilinder #2 en #3.
Idd, er zal best wel wat werk in zitten, ze moeten even los van het frame, en dan goed uitgelijnd worden, frame zal aangepast moeten worden. Ik had het geluk dat het bij die van mij al gedaan was, maar daar staat tegenover dat de aanschaf geen drol kost....
Maar goed, wat zou het tegenwoordig zo`n beetje gaan kosten, opboren / honen / wiseco`s en kop-revisie.
Had dat alleen geschreven omdat ik geen standaard Honda ken met Mikuni´s.
Keihin lijkt de huisleverancier van Honda........