Kawasaki Z1 900 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
de kit voor mijn (oud type z1000) kostte 530 eurie,
het boren was 160
de kop is een dingetje...
ik heb een APE setje geleiders gekocht (80 euro???)
een setje nieuwe kleppen (120 euro???)
de geleiders zijn erin geperst mbv een revisie bedrijf hier,geen idee meer wat ik betaald heb bij thijs....hij heeft de kop ook gevlakt...en de zitting licht gefatsoeneerd....
het ken zo wel maar de kleppen zijn redelijk ingekort...mischien dat ik er nog eens grotere in doe maar eerst trap ik hem erop gewoon...
het werk verder doe ikzelf,dat scheelt natuurlijk in de centen...
enkel zaken als boren en vlakken besteed ik uit...
de geleiders heeft thijs gedaan omdat die een mooi oven heeft om de kop te verwarmen...koud onder de pers op het werk durfde ik niet aan....
al met al kost het wel geld natuurlijk (afhankelijk van hoeveel jezelf kunt) maar deze ouwe hokken zijn zowiezo al bodemloze putten wat dat aangaat....
rondrijden met rookwolken wil ik echter ook niet dus dan zul je moeten betalen...
dus swinters doe ik wat en net als ik er schijtziek van ben wordt het zomer en gaat ik lekker rijden op de cbr....uiteindelijk komt ie dan vanzelf eens klaar...... ;)

Ik heb goede ervaringen met Scheuerlein in Duitsland.Meeste prijzen staan al op zijn website maar via mail is hij niet te beroerd om er wat dieper in te duiken. Heeft ook zijn eigen zuigerprogramma met niet standaard Kawasaki overmaten. De grote Kawa Z-forums zijn zeer goed over hem ze spreken.
 
Hallo mannen.
Om de zoveel tijd komt Ted bij me langs en gooit dan wat exotisch onderdelen naar binnen wat meestal Kawa gerelativeerd is.
Of ik dat ff netjes wil maken en soms hebben we er een diepgaande discussie over het betreffende item.
Zoals jullie weten istie sinds maart 2016 met een Bakker/Flameling racer bezig om deze weer netjes te maken.
Vele delen zijn al de revue gepasseerd en wederom gespoten of gemonteerd.
Helaas heeft de man wat problemen gehad met zijn fysiek en dat was voor mij lekker een rustige tijd.
Maar de vent is weer uit zijn winterslaap en heeft alweer een voorwiel gedropt bij me en een cilinderblok waar hij zeer verheugt/verbaasd over was.
Wat is het geval: op de motor waren vele delen zo licht mogelijk gemaakt dus is er flink afgevijld,doorboord of met frees van sleuven voorzien om maar wat grammetjes aan gewicht te verliezen.
Zo ook het cilinderblok.............nou ik vond het niks (scheelt misschien wel 7gram alu.) maar Ted was van mening dat dit er wel heeeeeeeeeeel racy uitzag !
Dus Ted...........speciaal voor jou..........op verzoek.........tada.......(je kan weer verder met je bouwproject).

full

full

full

full

full
 
.Hij verbrand vaak bougie van cilinder 1, terwijl cilinder 3 te heet wordt, te zien aan uitlaat bocht.
er. :? ;( :W

?? klinkt als verschillende vlotterhoogtes in je carburateurs... Standaar nokkenassen?
Hopelijk geen marshall 4 in 1 uitlaat... Die zijn niet af te stellen is mijn ervaring. Je zou makkelijk 1 op 14 moeten kunnen rijden.
Zou je vlotetrs gelijk zetten...
 
Ik heb juist goede ervaring met Marshall 4in1.....mijn z1000st met 1075cc,std luchtfilter,standaard 28 carbs,std sproeirs,vlotterhoogtes, O.K.gesynchroniseerd,gas/luchtmengsel kwart slag rijker,start altijd en kan snel v/d choke af,gaat als de brandweer met gem.1:16....it's so easy...
 
De uitlaat die er onder zit is home-made, dus geeft een flinke roffel. _O- _O-
Diverse malen heb ik de carburateurs eraf gehad, en steeds de vlotterhoogte gecontroleerd.
Dus die zouden goed moeten staan, volgens de voorschriften 14 mm geloof ik.

Andere carburateurs plaatsen id natuurlijk makkelijk, maar moet het wel gelijk werken.
Anders begint alles weer van voren af aan, en daar zit ik niet op te wachten.

reviseren van motorblok is wenselijk, en als ik het zo lees, kost dat ongeveer 1000/1200 euro, en zelf doen.
Zal daar eens over na denken dit nieuwe seizoen, zodat de lawson een volgend winter projectje gaat worden. *O* :W
 
De uitlaat die er onder zit is home-made, dus geeft een flinke roffel. _O- _O-
Diverse malen heb ik de carburateurs eraf gehad, en steeds de vlotterhoogte gecontroleerd.
Dus die zouden goed moeten staan, volgens de voorschriften 14 mm geloof ik.

Andere carburateurs plaatsen id natuurlijk makkelijk, maar moet het wel gelijk werken.
Anders begint alles weer van voren af aan, en daar zit ik niet op te wachten.

reviseren van motorblok is wenselijk, en als ik het zo lees, kost dat ongeveer 1000/1200 euro, en zelf doen.
Zal daar eens over na denken dit nieuwe seizoen, zodat de lawson een volgend winter projectje gaat worden. *O* :W




afhankelijk van hoe je kop erbij hangt ja....
kan zijn dat jou geleiders nog netjes zijn dan mazzel je weer....
kleppen kun je slijpen maar dan komen ze weer dieper wat bij mij niet wenselijk was.
zuigers kunnen ook goedkoper....ik heb wisecos gekozen maar je kan natuurlijk ook gewoon een overmaatje nemen..dan kosten ze een 100 euro minder ongeveer denk ik..



vandaag doosje met koppelingplaten binnen gekregen...
tijdje laten zitten omdat ik er niet over uit was welke te nemen.
uiteindelijk nu gewoon maar std vesrah plaatjes gekozen (het zal me ook boeien)
met stalen platen weer een mijer... :N
ik ben toch blij dat ik opgehouden ben te tellen.. _O- _O-

ik ben er wel uit met die dingen....als je het goed wilt doen ben je een vermogen kwijt en als je het goedkoop wilt houden rijd je op een kadaver rond....
een tussenweg is er gewoon niet.... :N
 
Laatst bewerkt:
Ik rij gewoon met de koppelingsplaatjes die er in zaten toen ik ´m kocht. Zaten nog ruim boven de minimum maat en beginnen pas te slippen vanaf 210 km/h _O-

Ik heb motorfietsen gehad waar ik meer dan 80.000km mee gereden had en heb nog nooit de koppelingsplaten hoeven vervangen.

Ook met een Renaultje 5 bijna 300.000km gereden en nooit de koppeling vervangen..........
Het 5je nam ook met 349.000km geen druppie olie :? :? :?
 
Van al mijn motoren ( en dat waren er een paar ) nog nooit platen hoeven vervangen.
Mijn huidige zaten er in bij aankoop en ook nu nog zonder problemen, bij mij al 20dkm en hoeveel bij de vorige eigenaar onbekend.
Ik denk dat het merk vd platen er niet zo heel veel toe zal doen?
 
Jajajaja beroepsmatig dat telt niet Mathh _O- :W

Nog naar Rosmalen dit weekend?

Niks beroepsmatig .... prive maar cardanfiets van ander merk ;)
Geen Rosmalen voor mij, ik verwacht sneeuw dus na weer een paar dagen in een koude werkplaats gaat deze jongen op de bank in een warme kamer liggen *O*
 
Niks beroepsmatig .... prive maar cardanfiets van ander merk ;)
Geen Rosmalen voor mij, ik verwacht sneeuw dus na weer een paar dagen in een koude werkplaats gaat deze jongen op de bank in een warme kamer liggen *O*

Ohh ander merk? :X ja het moet morgen niet te dol worden met de sneeuw maar meestal overdrijven zij het wel, ga het zien bij terugkomst ook wel even bankieren in de warmte denk ik.
 
afhankelijk van hoe je kop erbij hangt ja....
kan zijn dat jou geleiders nog netjes zijn dan mazzel je weer....
kleppen kun je slijpen maar dan komen ze weer dieper wat bij mij niet wenselijk was.
zuigers kunnen ook goedkoper....ik heb wisecos gekozen maar je kan natuurlijk ook gewoon een overmaatje nemen..dan kosten ze een 100 euro minder ongeveer denk ik..



vandaag doosje met koppelingplaten binnen gekregen...
tijdje laten zitten omdat ik er niet over uit was welke te nemen.
uiteindelijk nu gewoon maar std vesrah plaatjes gekozen (het zal me ook boeien)
met stalen platen weer een mijer... :N
ik ben toch blij dat ik opgehouden ben te tellen.. _O- _O-

ik ben er wel uit met die dingen....als je het goed wilt doen ben je een vermogen kwijt en als je het goedkoop wilt houden rijd je op een kadaver rond....
een tussenweg is er gewoon niet.... :N

Als ik het ga laten doen, dan wil ik het goed gedaan hebben.
Dus een nieuw setje wiseco`s erin, voor nog meer power.
Ook kop-revisie, als dat nodig is met nieuwe kleppen.
Ook moet het een zaak zijn, die gelijk daarna mijn carburateurs opnieuw afstelt.
Het idee is, dat als ik er zo veel geld aan spendeer, ik er ook iets voor terug wil.
Als ik zo op de KZ zone kijk, hebben ze daar wel een leuk setje staan met nokkenassen. :9~ :Y :Y
Jammer dat dat in Nederland altijd 3x zo duur is. -O- :W
 
full

Heb deze op m'n Gpz 1100 B1 staan zijn 36mm cv mikuni afkomstig van een Suzuki ? inlaatkanalen aangepast wel even met sproeiers zitten spelen maar loopt nu perfect en verbruik ong 1 op 15. :]
 
Zo, weekend.
Heb net bij Rob van 2 motoren de deksels en toebehoren opgehaald.
Ik denk niet dat ik er een foto van kan maken, zo glimt het.
Ik zie dat de mannen druk zijn met allerlei carburateurs om ze af te stellen.
Ik ga maar met de bedrading van de Z1A aan de gang, daarna kan ik alles definitief afmonteren.
Plaats wel een paar foto's als het spannend begint te worden. :Y :t
 
Carburateurs van een Suzi GSX1100E schijnen zonder problemen te passen.

Hoofdsproeiers #134 en de gasnaalden op stand "3".

Gelezen op een Duits GPZ forum.

Kan mij goed voorstellen dat die passen. Zijn 34mm CV´s
 
Carburateurs van een Suzi GSX1100E schijnen zonder problemen te passen.

Hoofdsproeiers #134 en de gasnaalden op stand "3".

Gelezen op een Duits GPZ forum.

Kan mij goed voorstellen dat die passen. Zijn 34mm CV´s

Ik heb nog een gloednieuw setje 31mm cv's met 102.5 hoofdsproeiers liggen van een RF600. Is dat iets voor mijn Japan "Racer" Marcel?
 
Laatst bewerkt:
Graag jullie mening boys ;)

Op Facebook had ik wat discussie uitgelokt op de pagina "Kawasaki liefhebbers Nederland" met de volgende stelling;

Vinden jullie het ook zo'n gemiste kans van Kawa om legendarische namen als Z650 en Z900 te gebruiken voor hypermoderne bikes ipv voor een mooie retrofiets zoals deze conceptbike ?

full
 
Reactie van de directeur van Kawasaki Nederland Henk Salomons;

Gelukkig ben je een van de weinigen z750/z800 en z1000 zijn superpopulair en de z900 wordt de hit van 2017 had Kawa ze x900 moeten noemen dan? Wat een gezeur

Mijn reactie;
ZX900 of Z900R was wel wat geweest ja....nu is het toch een beetje heiligschennis ten opzichte van een icoon ;-)

Henk;
Ik zal het wel niet snappen een golf heet toch ook nog golf en een 911 toch ook 911? Dus flauwekul je kan niet in de 70's blijven hangen

Mijn reactie;
Gezeur en flauwekul Henk ? Beetje respect voor de liefhebbers van het oude spul graag.....Commercie viert weer hoogtij blijkt uit zo'n ongenuanceerd antwoord :-( En trouwens ik zal het wel niet snappen want retro is nu super hot; dus zoals ik al zei; gemiste kans

Zou ik nu iemand kwaad hebben gemaakt ? Jounalisten lullen alleen maar mee met de fabrikanten dus ik wou eens de spreekwoordelijke knuppel werpen :+ O-)
 
Graag jullie mening boys ;)

Op Facebook had ik wat discussie uitgelokt op de pagina "Kawasaki liefhebbers Nederland" met de volgende stelling;

Vinden jullie het ook zo'n gemiste kans van Kawa om legendarische namen als Z650 en Z900 te gebruiken voor hypermoderne bikes ipv voor een mooie retrofiets zoals deze conceptbike ?

[afbeelding]


Dan had je ook wel eerder aan de bel kunnen trekken, eerst de Z1000, toen de H2, en nu de Z900,
je houd het toch niet tegen.
 
Klopt Ton. Hoewel de huidige H2 wel iets magisch heeft, net zoals de triple destijds.
En de Z1000 ? ....Die heeft toch nog niet de magie van de Z900.
Ik denk zelf heel simpel dat je een Icoon met rust moet laten tenzij het een echte waardig opvolger is en geen opgeboorde Z800. :}

Eigenlijk best vreemd als je bedenkt dat ze nu een Z900 en een Z1000 naast elkaar hebben staan....Bijna identieke fietsen met 100cc verschil :?
 
Laatst bewerkt:
Graag jullie mening boys ;)

Op Facebook had ik wat discussie uitgelokt op de pagina "Kawasaki liefhebbers Nederland" met de volgende stelling;

Vinden jullie het ook zo'n gemiste kans van Kawa om legendarische namen als Z650 en Z900 te gebruiken voor hypermoderne bikes ipv voor een mooie retrofiets zoals deze conceptbike ?

[afbeelding]


Deze conceptbike, gaat die er nu eigenlijk wel komen? die ziet er best goed uit zeker als je ziet wat er wel gaat komen |(
Had af geweest met het oude model ( uiterlijk ) van de uitlaten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan