Kawasaki Z1 900 Deel 9

Als iets bij Moto Ventus vandaan komt weet je zeker dat het ding is overgespoten. 😃
Er rijden wel meer exemplaren in deze kleur rond, maar geen van alle is origineel zo geleverd.
Dit geen ‘73 H1D zoals in de folder, inderdaad een KH met ‘orenbeugel’.
 
Nog een keer vervuilen dan. De kleur zoals in deze originele Kawa folder is helaas nooit geleverd:
Bekijk bijlage 1792266
Nooit geleverd: in Nederland niet? Of nergens in de wereld? Volgens de Kawasaki Triple Bible wel. Dit is een H1D uit 1973.
h1d-lime.jpg
 
Nooit geleverd: in Nederland niet? Of nergens in de wereld? Volgens de Kawasaki Triple Bible wel. Dit is een H1D uit 1973.
Bekijk bijlage 1792373
Ik heb ‘The Bible’ nooit gekocht omdat dit boek berucht is vanwege de vele fouten die er in staan. Kan online nog net tot een stukje over de H1D lezen. Op bladzijde 36 schrijft de auteur onder een foto van een enkelkleurige groene dat dit de enig officiële kleur is. Een bladzijde verderop staat dan weer bij zijn ‘spotters note’ dat de two-tone Candy Lime Green het enige kleurenschema is. Dat laatste klopt wel. In de onderdelenlijsten komt ook maar 1 onderdeelnummer voor qua H1D tank, kontje en zijkappen. De kleur wijkt iets af van de groene H1E en heeft dus een andere kleurcode. H1E, H1F en KH500 zijn steeds wel in twee kleurvarianten geleverd.

Een boek als Sunrise to Z1 staat beter bekend. Heb het laatst aangeschaft maar kom ook daarin de nodige fouten tegen. Maar ja het zijn journalisten die deze twee boeken hebben geschreven en geen experts zoals Rick Brett of Dave Marsden.

Van kawatriple.com:
1973 H1D Major styling changes. Styling very much resembles '74 models, fitted with oil type steering damper and H2 type CDI ignition. Note: The Candy Lime was never in production... brochure only.

Zelf vind ik het jammer dat de felgroene zoals in de brochure nooit verkocht is. En met mij meer liefhebbers want er duiken regelmatig ‘folder replica’s’ op. Kawa Groen = altijd mooi!
 
Laatst bewerkt:
Auto moto 125cc,1947, bij de buurman in Frankrijk. Hij doet het (nog) niet. Jaaaaren stilgestaan, of ik ff kon kijken... Nou, compressie OK, vonk na reparatie OK, benzinekraan gerepareerd, vlotter losgemaakt/schoongemaakt, sproeier schoongemaakt. En toen brak er een bout van de middenbok pffffff, ik ga weer zwemmen tis inmiddels 38°
20220810_100446.jpg
 
Hij kan t weer niet laten en maakt er een werkvakantie van !......s'morgens als t nog niet zo heet is dat ding aanschoppen en stukje op rond rijden......kan je s'middags weer aan t bier bij het zwembad.....en veel plezier daar in Frankrijk (en rustig aan anders loop je een zonnesteek op).....
 
Het is natuurlijk en helaas geen Kawa maar ik was inderdaad bloednieuwsgierig en in no time had ik vieze vette handen. Nooit eerder van het merk gehoord. Het is een voorloper van Peugeot. Heb de buurman wat tips gegeven wat te doen want opletten hier, voor je het weet staat er een rijtje Fransen met'klusjes'
 
Het is natuurlijk en helaas geen Kawa maar ik was inderdaad bloednieuwsgierig en in no time had ik vieze vette handen. Nooit eerder van het merk gehoord. Het is een voorloper van Peugeot. Heb de buurman wat tips gegeven wat te doen want opletten hier, voor je het weet staat er een rijtje Fransen met'klusjes'
Niet zozeer een voorloper van Peugeot maar het merk is later overgenomen door Peugeot. :Y
 
Hey Willem ? Hoe is t afgelopen met die auto-moto ? Was er geen eer aan te behalen ? (tja tis geen Zedje) Of zit je alweer thuis ? (tis hier net zo heet als in t Zuiden dus dat maakt geen r**t uit)
 
Nog geen idee buys, de buurman is nog één keer langs geweest voor wat technische zaken. Maar ik zie nog wel weer verschijnen hoor. Eigenlijk is het een beetje zonde dat hij de eigenaar is want hij begrijpt niets van de techniek
 
Toen ik mijn z900 kocht zat er ook een achterwiel en brug in van een z1000.
🤷‍♂️ maar ik had dan wel weer spaakwielen.
Nu istie wel weer 1015cc, dus dat heb ik een soort van rechtgetrokken _O-, verders is die verre van origineel. ook dát heb ik verder doorgetrokken :P
 
Gisteren voor het eerst op een Z900RS gereden.....
Moet zeggen, 't is wel een heel lekker gooi en smijt fietsje met een fijne sound.
Zou d'r bijna mijn fiets voor verkopen.....
Maar ga dan toch liever voor een oude liefde op 4 wielen (MX-5)....
Iets wat misschien eerdaags echt gaat gebeuren....
 

Bijlagen

  • 20220902_171134.jpg
    20220902_171134.jpg
    325,3 KB · Weergaven: 17
Aan de duostepsbeugel (foto8) te zien zou ik zeggen Z1000 frame. En hoort er een beugel waar het zadel op rust achter de accu ? (laatste foto) of was dat bij de 76er al niet meer ?
Dat was mij ook opgevallen, verder alles een beetje rommelig, maar er is wel iets van te maken.
 
Aan de duostepsbeugel (foto8) te zien zou ik zeggen Z1000 frame. En hoort er een beugel waar het zadel op rust achter de accu ? (laatste foto) of was dat bij de 76er al niet meer ?
Inderdaad nou je het zegt,maar dan zou het framenummer niet overeenkomen met wat op het kenteken staat,want volgens de RDW is het een 900,of er is met het framenummer gerommeld,dan word het een fiets om ver van weg te blijven.
 
Als je alle foto's goed bekijkt is/lijkt alles Z1000, wielen, frame, tank, carbs. Dus wel heel gek dat het volgens de papieren een 900 is.
 
Als je alle foto's goed bekijkt is/lijkt alles Z1000, wielen, frame, tank, carbs. Dus wel heel gek dat het volgens de papieren een 900 is.
Ja,hier klopt iets niet,ooit gestolen z1000 die omgekat is?
J
Voertuigcategorie
(L3e)
D.1
Merk
KAWASAKI
D.2
Type
Niet geregistreerd
D.2
Variant
Niet geregistreerd
D.2
Uitvoering
Niet geregistreerd
D.3
Handelsbenaming
900 DOHC
K
Typegoedkeuringsnummer
Niet geregistreerd

Plaats chassisnummer
Links, linker tegen balhoofd

Aantal eigenaren privé / zakelijk
2 / 0

Vervaldatum APK
N.v.t.

Datum eerste tenaamstelling in Nederland
20-04-1976
B
Datum eerste toelating
20-04-1976

Registratie datum goedkeuring (afschrijvingsmoment BPM)
Niet geregistreerd
I
Datum laatste tenaamstelling
30-01-2022

Tijdstip laatste tenaamstelling
15:47
 
Terug
Bovenaan Onderaan