Is dat niet meer te repareren, op youtube zie je tegenwoordig de meest bizarre cylinderkop reparaties
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is dat niet meer te repareren, op youtube zie je tegenwoordig de meest bizarre cylinderkop reparaties
Adv. m 1579260576 ( oldtimer onderdelen )Er staat op Marktplaats bij Kawasaki ond. voor de Liefhebber / verzamelaar . Z1 Freak . een Nieuwe Benzine kraan . mooie Folders een Unieke Badge . Japans Boek over de Z1 / 900 Ik meld het maar ff
Inderdaad niet handig als dat het geval is,ik heb het ooit ook gedaan met er als nieuw uitziende bandenrondrijden met banden uit de vorige eeuw ??? zou je dat wel doen ? zou zonde zijn als je de ZED hardhandig laat kennis maken met t asfalt.....
Inderdaad niet handig als dat het geval is,ik heb het ooit ook gedaan met er als nieuw uitziende banden
van zo,n 25 jaar oud en dat ging niet lang goed,de stukken rubber vlogen er af,maar gauw een setje nieuwe gehaald toen.
Hallo Thijs, welkom.Gezellige club hier lijkt me - ben het gehele topic aan het doorlezen en zit nu in december 2014.
Laat ik mezelf even voorstellen, Thijs, 37j, België, lange tijd op oude honda 125's gereden en sinds 1 jaar trotse bezitter van een Z900RS. Aangezien het al langer jeukte om ook een echte klassieke motor te rijden heb ik onlangs de sprong gewaagd en een 1975 Z1B gekocht. Deze is zeker niet perfect (Z900 voorwiel, verchroomde motorsteunen en zijstandaard, US spec achterdempers, lekke keerringen in voorvork, lekkend oliepeilglaasje, lekke keerring rempiston, onderste tripleclamp zonder gaatje voor stuurdemper en rotte banden uit de vorige eeuw (echt!). In de basis is hij wel dik OK, matching numbers en motorisch is hij nagekeken en - zover ik na 120km's kan inschatten - helemaal goed.
Bedoeling is om er eerst een seizoen mee te rijden en hem volgend jaar stukje bij beetje richting de 100% te krijgen. En daarbij lijkt me jullie ervaring en schijnbaar gigantische berg onderdelen onmisbaar ;-)
Bekijk bijlage 1530125
Hallo Thijs, welkom.
Wat bedoel je met Z900 voorwiel?
@jps110 Ik bedoel inderdaad een Z900 A4 wiel. Prima wieltje en schijven, geen nummers. Schijven met 4 bouten, ik wil op mijn Z1 liever eentje met 6 bouten en een zwarte naafrand. Jouw genummerd Z1B wiel matched mijn Z1B eigenlijk wel
Vandaag lekker geklust en
- uitlaatjes verwijderd - deze waren bevestigd met bouten ipv studs en moertjes. En dan nog een assortiment van bouten: 6x 6mm en 2x 8mm. Voorlopig laat ik dit zo maar komt uiteraard op to do lijstje.Bekijk bijlage 1531457
Bekijk bijlage 1531460
Het verwijderen van de uitlaten was eigenlijk vooral nodig om het achterwiel te kunnen verwijderen. De achteras constructie was nogal bijzonder. Extra moer als spacer, en daardoor kon de bout niet ver genoeg op deze te kunnen zekeren met de cotterpin:
Bekijk bijlage 1531458Bekijk bijlage 1531459
Door deze extra breedte durfde ik het achterwiel niet verwijderen met de uitlaten gemonteerd. Bij uitdraaien van de moer kwam deze waarschijnlijk tegen de uitlaat.
Dan eindelijk toch het achterwiel eruit, de as gewisseld voor een correcte (kortere as), missende collar (of hoe heten die krengen in het nederlands?) toegevoegd, nieuw velglint, binnenband en buitenband.
Bekijk bijlage 1531462
Bekijk bijlage 1531465
Bekijk bijlage 1531466
Voorwiel moet nog gedaan worden, en dan ga ik meteen voor een correcter Z1 wiel. Met nummertje als ik er ééntje vind voor een OK prijs, anders een DID velg.
Al met al langer aan gewerkt dan gedacht, maar ik ben dan ook absolute amateur, en wat vandaag niet af is komt morgen wel. Prima tijdverdrijf nu het toch te heet is om te rijden.
Bekijk bijlage 1531468