Kawasaki Z1 900 Deel 9

Deze avond ben ik een originele lakset aan het oppoetsen met de bedoeling deze eventueel te gebruiken op m’n Z. Bij het kuisen van het schuifje viel me voor het eerst onderstaande sticker op:
859C8A48-FF18-4943-8AA2-CF3989710DCB.jpeg31369441-DB19-452E-9C22-78E77E19C477.jpeg
Aangezien deze van een 1975 fiets komt, die pas in 1976 op kenteken is gezet, gok ik dat Kawasaki NL wat moeite had om de laatste Z’s te slijten. En ze dus een “Jubileum Model” (om het 3-jarig jubileum te vieren??) in de markt zetten. Iemand die in 1975 al in de Z’s zat en iets meer kan vertellen? Ben wel benieuwd of er bijzonderheden of opties op dit actiemodelletje zaten...

EDIT: sticker restanten proberen te ontcijferen **nk Vink = Henk Vink? (Ken ik niet, ik ken enkel Guus Mus). Verder staat er ***vington.
 
Laatst bewerkt:
Henk Vink...Die ken je echt niet? Meervoudig kampioen in de motorsprint en Kawasaki-importeur (Bruinsma) Google de beste man maar eens, zoek ook eens naar "rocket man" en dan niet Kim-Yong-Un of david Bowie.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJG
Henk Vink...Die ken je echt niet? Meervoudig kampioen in de motorsprint en Kawasaki-importeur (Bruinsma) Google de beste man maar eens, zoek ook eens naar "rocket man" en dan niet Kim-Yong-Un of david Bowie.
Henk Vink RIP . Ja die heeft Kawasaki Groot gemaakt in NL .
 
  • Leuk
Waarderingen: JJG
Deze avond ben ik een originele lakset aan het oppoetsen met de bedoeling deze eventueel te gebruiken op m’n Z. Bij het kuisen van het schuifje viel me voor het eerst onderstaande sticker op:
Bekijk bijlage 1643793Bekijk bijlage 1643794
Aangezien deze van een 1975 fiets komt, die pas in 1976 op kenteken is gezet, gok ik dat Kawasaki NL wat moeite had om de laatste Z’s te slijten. En ze dus een “Jubileum Model” (om het 3-jarig jubileum te vieren??) in de markt zetten. Iemand die in 1975 al in de Z’s zat en iets meer kan vertellen? Ben wel benieuwd of er bijzonderheden of opties op dit actiemodelletje zaten...

EDIT: sticker restanten proberen te ontcijferen **nk Vink = Henk Vink? (Ken ik niet, ik ken enkel Guus Mus). Verder staat er ***vington.
Als je Henk Vink niet kent ( jij met je Guus Mus :( ) ook als Bels zijnde ben je dan wel een Kawa waardig :?
Misschien idd de naam Henk Vink eerst even googelen in plaats van onzin plaatsen

NO GREETZ
 
Als je Henk Vink niet kent ( jij met je Guus Mus :( ) ook als Bels zijnde ben je dan wel een Kawa waardig :?
Misschien idd de naam Henk Vink eerst even googelen in plaats van onzin plaatsen

NO GREETZ
Zo lieve schat, heb je een beetje last van je maandstonden? Heb je wel vaker, zo blijkt wanneer je het hele Z topic doorleest.

Dus ja ik had Henk Vink gegoogled en gelezen dat hij er niet meer is sinds ik 5j ben. Dus nee, heb niet zo veel met de beste man. Trouwens van de beatles en rolling stones kan ik ook geen nummer opnoemen. Zie het als generatiekloof, jij #dorhout, ik in de fleur van m’n leven.

Laat ons het volgende afspreken:
- jij, oh alwetende ZRX’je, vertelt wat er bijzonder was aan de Kawasaki Z1 “Henk Vink Jubileum Editie”
- ik ga in een hoekje zitten huilen omdat ik niet “kawa waardig” ben, en zet vanavond m’n fietsen op MP.

Lieve groetjes,
Tijger Tony
 
Niet je Kawa's verkopen hoor! Ik ken Henk Vink dan wel, heb de man wel eens ontmoet ook toen ik jonger was.
Maar ik ben dan al een ouwe zak nu hé!
Gewoon lekker doorgaan met je Z, is bij jou in goede handen 🙂 👍
 
Zo lieve schat, heb je een beetje last van je maandstonden? Heb je wel vaker, zo blijkt wanneer je het hele Z topic doorleest.

Dus ja ik had Henk Vink gegoogled en gelezen dat hij er niet meer is sinds ik 5j ben. Dus nee, heb niet zo veel met de beste man. Trouwens van de beatles en rolling stones kan ik ook geen nummer opnoemen. Zie het als generatiekloof, jij #dorhout, ik in de fleur van m’n leven.

Laat ons het volgende afspreken:
- jij, oh alwetende ZRX’je, vertelt wat er bijzonder was aan de Kawasaki Z1 “Henk Vink Jubileum Editie”
- ik ga in een hoekje zitten huilen omdat ik niet “kawa waardig” ben, en zet vanavond m’n fietsen op MP.

Lieve groetjes,
Tijger Tony
Ook gij,Anthony....
 
Heb Henk nog meegemaakt op Zandvoort met z'n rocket bike. Beetje rare gewaarwording, dat ding stond te sissen en dan ineens als een grote scheet was hij weg. Mijn Z is ook uit 75 en begin 76 op kenteken gezet maar nergens kan ik iets vinden over een jubileum model. Wel een beetje jammer, dus Tony, je hebt mazzel ! Dus een extra reden om je Z zo origineel mogelijk te restaureren. Wellicht ook een leuke investering voor de toekomst gezien de prijsontwikkeling van een originele Z. Ik wordt een beetje jaloers 🤪
 
En je moet je toch echt een beetje verdiepen in de Stones en de Beatles. Youtube staat er vol mee. Wellicht leuk voor een achtergrond muziekje tijdens het sleutelen 🤗🤗
 
Heb er ooit wel eens iets van meegekregen.
Naar ik mij herinneren kan was dat een model met wat originele extra's zoals een dubbele schijf, een stuurdemper en een setje Koni's (waarschijnlijk ook een goeie fles Whisky erbij, waar Henk niet in spuugde)
Heb hem meermaals 's avonds laat meegemaakt tijdens de Dragrace dagen in Drachten, hij kwam dan met Nick (één van zijn monteurs) op een pitbike langs met een fles Whisky in z'n achterzak en zat tot de vroege uurtjes bij ons aan het kampvuur.
 
Technische vraag... is/zijn de bouten waarmee de carterhelften op elkaar zijn geschroefd ook bedoeld als olie restrictor naar de krukas??
Het gaat in dit geval om de 2 bouten ( de M8?M10 krukasbouten) aan de ontstekingszijde waarvan de boring blijkbaar door een oliekanaal/galerij gaat t.bv smering krukas en nokkenassen. Of zijn er ter hoogte van de krukas en nokkenas nog vernauwingen/restrictors?
 
En om het verhaal Henk Vink compleet te maken weten jullie dat hij ook nog trail gereden heeft op een Montesa.
 
En boven op het dak van zijn motorzaak in Amsterdam kon je met kleine crossertjes rijden *O*
Daar is de verslaving begonnen voor mij
 
Zo lieve schat, heb je een beetje last van je maandstonden? Heb je wel vaker, zo blijkt wanneer je het hele Z topic doorleest.

Dus ja ik had Henk Vink gegoogled en gelezen dat hij er niet meer is sinds ik 5j ben. Dus nee, heb niet zo veel met de beste man. Trouwens van de beatles en rolling stones kan ik ook geen nummer opnoemen. Zie het als generatiekloof, jij #dorhout, ik in de fleur van m’n leven.

Laat ons het volgende afspreken:
- jij, oh alwetende ZRX’je, vertelt wat er bijzonder was aan de Kawasaki Z1 “Henk Vink Jubileum Editie”
- ik ga in een hoekje zitten huilen omdat ik niet “kawa waardig” ben, en zet vanavond m’n fietsen op MP.

Lieve groetjes,
Tijger Tony
Sorry Tijgertje , ik wist niet dat je wereld vreemd was :N , nogmaals mijn welgemeende excuses :Y niet Kawa waardig is wel extreem idd
Ikzelf heb ook niks met Henk Vink , maar denk dat deze in het Europeese kawa gebeuren toch behoorlijke bekendheid heeft gehad en nog steeds heeft.
Maandstonden heb ik gelukkig geen last van , jij wel?
 
Hé geen probleem ZRX'je en geen excuses nodig hoor. Je gaat er wel vaak met gestrekt been in maar ieder vogeltje zingt zoals 'ie gebekt is zeker - zal geen vergelijking maken met Guus Mus anders wordt je misschien weer boos ;).

Dus ja ik snap je verbazing dat ik Henk Vink niet kende maar:
- is toch echt wel van voor mijn tijd
- heb eigenlijk niets met dragracen of elke andere vorm van competitief ver pissen. Al is Vink's fiets met 2 rijtjes 4 cilinder een mooi stukje huisvlijt.
- is een hollander, ik een belg => Ik ken Stefaan Everts (maar heb ik ook geen drol mee)

Ten slotte: maandstonden heb ik fysiek geen last van maar als je samen woont met een vrouw heb je toch onvermijdelijk "last van maandstonden".

Terug over naar de Z's maar weer!
 
Heren, nu klaar met dat gemekker. Houd het leuk hier. Mochten jullie nog willen bijpraten over maandverband, tampons of de Nederlandse motorgeschiedenis, doe dat dan in een PB alstublieft.
 
Nou, nou, zo zuur, je zou bijna denken dat je last hebt van je maa *O*sorry kon ik niet laten liggen ZRX en ik waren net terug vriendjes én het gaat over Henk Vink die toch wel wat betekent heeft voor Kawasaki in NL en dus ook voor de populariteit van de Z1's, hét topic van dit topic. Nota bene naar aanleiding van een sticker op een documentschuifje van een Z1. Ik apprecieer het werk van het hele MF team - ja, zal ook eens een bedragje overmaken - maar soms zit je er te hard boven op. We zijn allemaal grote jongens en komen er meestal zo ook wel uit. Dus zoals gezegd terug over naar de Z's maar weer.
 
Nou, als ik de voorgaande posts lees, en dat is vriendschappelijk.....dan houd ik mijn hart vast als jullie echt boos op elkaar worden.

Maar ik ben blij dat je nu wel bekend bent met Henk Vink, die man heeft toch best wel een flinke rol gespeeld in de motorsport én in het groot maken van Kawasaki in Nederland.
 
Henk viel neer rond of op z'n 50e verjaardag......Maar hij had wel geleeft ;-) Hier z'n Big Spender; een naam die niet voor niets werd gekozen ....
 

Bijlagen

  • Vink3.jpg
    Vink3.jpg
    247,5 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan