Kawasaki Z1 900 Deel 9

Heren constructeurs/restaurateurs, mijn Z1B uit 75 heb ik inmiddels uit elkaar gehaald, reden zijn de twee scheurtjes bij het balhoofd in de schetsplaat. Tegelijk een reden om het frame enz een goede opknapbeurt te geven. Nu hij uit elkaar ligt blijkt dit ook wel nodig.
Maar nu mijn vraag, weet iemand een goede lasser die dit voor mij wil doen, liefst in de omgeving Haarlem.
Misschien ook een idee om enkele frame braces te lassen, kawa is toch niet meer origineel
Buys, misschien weet jij iemand die dit kan fiksen?
 
Z1-R voorwiel?? 18 inch.....
Ja, Ook achterwiel, motorblok en gasfabriekjes. Motornummer is van een Z1R en de gasfabriekjes zijn 28mm. De wielen zijn ondertussen vervangen voor spaakwielen.

Ben ook wel diverse keren aangerand,begon met een ouwe zak in zo,n Daf Volvo die vlak voor m,n neus optrekt terwijl ik
op een voorrangsweg reed,vloog ook over de kap en de motor had 2 kromme poten en hier en daar krassen,ik had zelf wonderbaarlijk niks,2e was een kerel die weg reed vanaf een parkeer plaats zonder op te letten,boorde m,n motor precies tussen het spatbord en voorwiel in z,n auto,
helaas was het dit keer met een hoog stuur,ik zette me zo hard af dat het stuur verboog,maar had wel een paar blauwe knieën ,3e was
een knakker die besloot vlak voor m,n neus een inrit in te rijden vanaf de tegengestelde richting ,klapte vol in z,n voorspatbord,
bleef er wel op zitten ,maar ook hier een krom stuur en kromme vork,zelf een flinke hersenschudding en blauwe plekken aan over gehouden,
verder nog de nodige valpartijen en een aanrijding met een andere motor die besloot vol in de remmen te gaan in een bocht toen ik er aan kwam,heb hem toen vol van achteren geraakt,ik moest toen uitwijken om de motorrijder zelf niet te raken en raakte daardoor ook nog een auto
tegen de zijkant,gelukkig kon ik de motor overeind houden en had zelf alleen een pijnlijke knie door het raken van de auto,
de andere motorrijder had gelukkig niks,maar goed na meer dan 40jaar motorrijden zitten we nog steeds regelmatig op de tor 🤪 :]
Ja gewoon blijven rijden! :] En jouw ongeluk is eigenlijk 1op1 te vergelijken met mijn eerste ongeluk. Ook voorrangsweg, die dikke muts zag me niet, klap. Die was drukker bezig met de forse deur in haar wielkast dan met iemand die over haar motorkap vloog.
 
En dan maar beweren dat motoren gevaarlijk zijn,het grootste gevaar zijn sufgerukte koekblikkers 😬
 
Al 2 maand wacht ik op mijn Z900A4 toerenteller, opgestuurd naar CB750faces.

Hij had erg veel tellers opgestuurd gekregen vertelde hij.............geen plannings datum gehad van gereed zijnde.

Duurt wel lang eigenlijk........
 
Al 2 maand wacht ik op mijn Z900A4 toerenteller, opgestuurd naar CB750faces.

Hij had erg veel tellers opgestuurd gekregen vertelde hij.............geen plannings datum gehad van gereed zijnde.

Duurt wel lang eigenlijk........
Tja wat verwacht je dan,het zal geen groot bedrijf zijn waar meerdere mensen werken,zal wel net zoals tellerwerk een 1 mans zaakje zijn ,geduld hebben dus ;)
Zelf heb ik ooit een VDO teller laten repareren in Rotterdam,zag er perfect uit en ze hadden hem ook nog
ongevraagd geijkt voor noppes,duurde een week.
 
Tja, Marcel heeft het erg druk op dit moment.
Heb al een poosje contact met hem, heb voor m'n baas zo'n 8 setjes tellerplaatjes besteld en hij is druk doende deze te maken.
Tellerplaatjes maakt hij dus zelf....
Heb een tijdje geleden met hem gesproken en heeft mij toen verteld wat hij zo al doet en hoe hij aan die plaatjes komt.
Geduld is een schone zaak, en wees eerlijk.... heb je het nu echt snel nodig?
Het wordt kouuuud.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Z900
Al 2 maand wacht ik op mijn Z900A4 toerenteller, opgestuurd naar CB750faces.

Hij had erg veel tellers opgestuurd gekregen vertelde hij.............geen plannings datum gehad van gereed zijnde.

Duurt wel lang eigenlijk........
Dat was bij mij ook. Marcel had dat gelukkig van te voren al aangegeven dat het lang ging duren. Maar als je hem even opbelt kan hij je direct de status van de wachttijd aangeven. Is een hele aardige man trouwens. En levert top kwaliteit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Z900
volgens een artikel in 'Het MotorRijwiel' van november 2021
is het ondertussen en 2 mans/vrouw zaak geworden.
 

Bijlagen

  • teller1 (Large).jpg
    teller1 (Large).jpg
    269,6 KB · Weergaven: 48
  • teller2 (Large).jpg
    teller2 (Large).jpg
    154,1 KB · Weergaven: 48
Waar uh... waar wordt dit gebruikt? vooraan het frame ofzo bij je claxon? of tussen je bobines?
zal wel van kawasakium gemaakt zijn dat het die prijs heeft :P
 
Tja, je hebt ze d'r bij...
Denken goud in handen te hebben terwijl het voor een appel en een ei te koop is als je je verstand gebruikt en even verder zoekt.
Was helaas met de door mij gezochte "Hazard schakelaar " niet zo.
Ik vond het een erg lelijk ding en heb daarom mijn nieuwe originele verkocht....domme lul dat ik daar ben, maar is niet anders.
Ik wil mijn originele tank set, die nu op zolder ligt te wachten maar in een vreselijk lelijk design uit de jaren '80 gespoten is toch maar eens origineel laten spuiten en daar hoort dan ook die lelijke schakelaar bij, dus die heb ik gebruikt gekocht en moet 'm nu op gaan opngknappen.
Is eigenlijk in zeer goede staat maar ik moet het symbool op de knop netjes gaan maken.
Kortom, mijn 1976 Z900-A4 moet nu toch eindelijk maar eens de kleur en de schakelaar van dat model gaan krijgen.
Wel een gepiel die schakelaar weer in te kleuren....
 

Bijlagen

  • 20211121_185954.jpg
    20211121_185954.jpg
    249,6 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Z900
zoooooooooooooooo ...................creatief kratje,jou blokje ziet er op de foto mooi uit,beter dan mijn haveloze zooi.

j (243).JPG

Tussen de werkzaamheden door ook net zoals jullie bezig aan t voorbereiden.
Het Janton project is hoofdzakelijk uit Z1000A1 artikelen samen gesteld maar t blokje is niet geheel standaard zo te zien.
Geen Kawa sleeves en zuigers van 72,5mm en bij de olie doorvoer de o-ring oplossing van de latere J / R types ?
j (263).JPG
j (264).JPG

En bij de cilinderkop zitten andere klepgeleiders en "teflon" klepsteelringen gemonteerd ?
j (530).JPG

Nou van de week maar eens van dichtbij bekijken.............................ik kom erop terug.....................mannen..............sleutelze.................
 
Terug
Bovenaan Onderaan