Aan mijn Z1000A1 uit 1977 zijn nogal wat dingen verandert. Dit zijn de wijzigingen aan mijn blok:
1. Falicon billet race krukas met 16 pins hart, Top Fuel drijfstangen en verstevigingsplaat
2. Wiseco zuigers 82 mm , 1394 cc, compressie 9,9 : 1
3. Wiseco big block (cilinderblok + cilinderbussen) + Cometic koperen voetpakking
4. APE versterkte cilindertapeinden, carterbouten en kopmoeren
5. carter, cilinderblok en cilinderkop gestraald
6. geflowde cilinderkop van een Z1100 (Roelofs Racing Service), inlaatkanaal 33mm en uitlaatkanaal 26mm + aparte APE aluminium spruitstukken voor de benzine-lachgas injectie
7. 2 bougies (10mm) per cilinder
8. Kent 460 inlaatnokkenas, kleplift 0.460 inch = 11,7 mm.
9. Webcam 395 uitlaatnokkenas, kleplift 0,395 inch = 10,0 mm.
10. Kleppen: inlaat 40 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
uitlaat 34 mm, RVS, fabrikaat Roelofs Racing Service
11. APE titanium klepschotels, APE speciale buckets (nokvolgers) met onderliggende klepstel-plaatjes en extra sterke klepveren
12. Falicon verstelbare nokkenastandwielen en conversietoren voor nokkenasketting-geleidingstandwiel
13. MRE lockup koppeling met opvulring
14. APE gelagerde koppelingsdrukschotel
15. Mikuni RS40 Flatslide 40mm carburateurs met acceleratiepomp, sproeiers:142
16. K&N luchtfilters (straat), carbon kelken (race)
17. Vance & Hines Pro Comp open uitlaat
18. Schnitz Pro-Series II programmeerbare elektronische ontsteking en lachgas-controller
19. 2 Dyna DC 9-2 dubbele bobines 0,7 Ohm (2 x 4voudige output voor 8 bougies)
20. Dyna DCT2-1 krukas trigger
21. Dyna DBTR-2P krukasrotor en ontstekingsvervroeger
22. Dyna DW-800 siliconen bougiekabels (8 stuks)
23. NOS lachgasinstallatie, spoeiers : 28 (lachgas), 32 (benzine) = 120 pk nominaal met extra grote benzinepomp (BMW 320i 1984)
24. NOS purge-kit
25. MRE airshifter, luchtopslag in achtervork
26. Racimex olietemperatuurmeter
27. extra carterontluchting op koppelingsdeksel (i.v.m. hoge carterdruk)
28. Kosman chain-extensioner: uitgebouwd (5/8 inch=15,9 mm) voortandwiel met extra externe lagering (i.v.m. breed achterwiel en ontlasting van de uitgaande as van de versnellingsbak)
29. alle deksels verchroomd
Het blok is gebouwd door Paul Ritzen