Dat is alweer een tijdje geleden..
toen volgde ik het topic ook al, en droomde ik nog van een z1000.
Toch even een vraagje: Ik zag dat je RS40 carbs gebruikt bij jouw drag-zed.
Maar bij de specificaties staat:
-geflowde cilinderkop van een Z1100 (Roelofs Racing Service), inlaatkanaal 33mm en uitlaatkanaal 26mm
-RVS kleppen: inlaat 40 mm, fabrikaat Roelofs Racing Service uitlaat 34 mm, fabrikaat Roelofs Racing Service
33mm inlaat kanaal, maar 40mm RS carbs + 40mm kleppen? Is dat een type-foutje of is er iets speciaals (flinke vernauwing) mee gedaan?
Origineel hebben die z1000j koppen ongeveer een 33mm kanaal over de volle lengte en 37mm inlaat kleppen... en kun je de kanalen
ongeveer tot 37-38mm vergroten bij de aansluiting vd carburateur rubbers.. daarboven heb je geen vlees meer over.
Ik ben een kop aan het bouwen met twee bougies, opgelaste squish vlakken en heb nog een set RS40 carbs op de plank.... dus ik ben wel zeer benieuwd hoe dat bij jou is uitgevoerd?.. :-)
Als je er wat over kwijt wilt tenminste...