Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Ondertussen heb ik een Z900 voorvork besteld bij Elmo's Place en kan je binnenkort wel vertellen of dat het past.
In ieder geval wederom bedankt.
Ik zal tzt wat foto's plaatsen.
 
In deze advertentie wordt een Kawaski Z900 aangeboden tegen elk aannemelijk bod. Zo te zien gaat het hier om een Amerikaans model (reflectoren aan de zijkant van de voorvorkpoten) en dan uit het jaar 1973.

Er wordt twee maal op geboden en zoals te zien zeker geen misselijke bedragen. Nu vind ik dat de machine op de foto's er niet echt je van het uit ziet in vergelijking met de Z900 van mijn vader.

Nu rees dus bij ons de vraag wat de motor van mijn pa eventueel op zou kunnen brengen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid omdat er ook al wat geld in is gestoken aan revisie van motorblok, remschijven en -klauwen, wielen, etc.

Info:
Merk en type: Kawasaki Z900 A4
Bouwjaar: 1976
Kilometers: 38.745

Het glaasje van de kilometerteller is gebarsten, maar daar wordt nog een nieuwe voor gezocht. En ook in de tank zit een deuk(je) wegens een koppelingshendel die in de tank is gedrukt. Moeten nog uitzoeken wat daar aan te doen is: uitdeuken kan niet en plamuren en opnieuw spuiten is wel erg veel werk, geld en wellicht kans op kleurverschil...

Hier wat foto's (klikbaar voor grote versie):

[img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/EoATJYvLIsQGzIgSZR7E2SNp/thumb.jpg[/img]

[img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/VSG1BrGCyuAnQgdTzV8A4HlV/thumb.jpg[/img]

[img=100,75]http://tweakers.net/ext/f/sj6V5mDDyXZ3ShTvJCLpnUzz/thumb.jpg[/img]

Het is dus niet de bedoeling om de motor te verkopen, puur uit nieuwsgierigheid wat zoiets nu nog waard is. Al denk ik zelf dat het "tegen" valt aangezien de boden op die Marktplaatsadvertentie nogal aan de hoge kant zijn.
 
:} :9 Wat een fantastisch mooie z900, originele uitlaten, originele lak. (?)

Het is en blijft natuurlijk wat de liefhebber d'r voor geeft maar prijzen richting 8,9,10 duzend euro heb ik ze wel zien staan.
Mits natuurlijk in uitstekende originele staat etc.

More piccies !!
 
:} :9 Wat een fantastisch mooie z900, originele uitlaten, originele lak. (?)

Het is en blijft natuurlijk wat de liefhebber d'r voor geeft maar prijzen richting 8,9,10 duzend euro heb ik ze wel zien staan.
Mits natuurlijk in uitstekende originele staat etc.

More piccies !!

Thanks :$

De uitlaten zijn niet origineel. Deze zijn een paar jaar vervangen voor een hele nieuwe set. De oude waren namelijk doorgeroest. Motor stond daarom jaren stil in de garage en dat was zonde. Toen toch maar besloten om voor (toendertijd) €1.500,- aan nieuwe uitlaten uit te geven zodat er weer mee gereden kon worden. Vanaf toen redelijk meer en meer gaan vervangen en reviseren. Zo zijn de remleidingen vervangen door staalomwonden exemplaren, maar welke wel door de originele leidingen zijn getrokken zodat het er nog origineel uit ziet.

Kleurstelling is wel origineel en daarom durven we de tank ook niet te laten doen voor dat deukje. Aangezien de tank dubbelwandig is kan deze niet uitgedeukt worden. Dus dan zou het plamuren worden en dan overspuiten. Maar dan ben je de originele kleur kwijt en de streep-stickers worden dan ook erop gespoten. Dus dat is wel jammer.

Dus de motor is niet 100% origineel aangezien deze dus ook een nieuw buddy-overtrek heeft. Wel een leren en geen plastic meer zoals het origineel. Diverse onderdelen laten verchromen die oorspronkelijk dat niet waren. Dus op die manier niet 100% origineel, maar wel zo origineel laten ogen.

Zal eens zien of ik nog wat foto's van mijn pa's pc kan halen en posten. Heb nu gewoon de drie foto's genomen welke het nieuwste waren.
 
Thanks :$

De uitlaten zijn niet origineel. Deze zijn een paar jaar vervangen voor een hele nieuwe set. De oude waren namelijk doorgeroest. Motor stond daarom jaren stil in de garage en dat was zonde. Toen toch maar besloten om voor (toendertijd) €1.500,- aan nieuwe uitlaten uit te geven zodat er weer mee gereden kon worden. Vanaf toen redelijk meer en meer gaan vervangen en reviseren. Zo zijn de remleidingen vervangen door staalomwonden exemplaren, maar welke wel door de originele leidingen zijn getrokken zodat het er nog origineel uit ziet.

Kleurstelling is wel origineel en daarom durven we de tank ook niet te laten doen voor dat deukje. Aangezien de tank dubbelwandig is kan deze niet uitgedeukt worden. Dus dan zou het plamuren worden en dan overspuiten. Maar dan ben je de originele kleur kwijt en de streep-stickers worden dan ook erop gespoten. Dus dat is wel jammer.

Dus de motor is niet 100% origineel aangezien deze dus ook een nieuw buddy-overtrek heeft. Wel een leren en geen plastic meer zoals het origineel. Diverse onderdelen laten verchromen die oorspronkelijk dat niet waren. Dus op die manier niet 100% origineel, maar wel zo origineel laten ogen.

Zal eens zien of ik nog wat foto's van mijn pa's pc kan halen en posten. Heb nu gewoon de drie foto's genomen welke het nieuwste waren.


Hoi, ik weet niet hoe groot het deukje is, maar ze kunnen tegenwoordig ook deuken er uittrekken als ze niet te scherp zijn. Misschien iets om te onderzoeken?
Overigens...nice bike! *D

:W
 
Heb ik al eens laten doen met een z1300 tank. Resultaat was niet mooi omdat de plaat waaruit de tank is opgebouwd te dik was... veel dikker dan autoplaatwerk..
 
Wellicht kent Bullfrog deze fiets is volgens de eigenaar een ex Henk Vink dragracer de Big Spender 3

full
 
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen. Als je kijkt naar de oorspronkelijke vorm uit 1977.
[afbeelding]

Waar heb je de motor zien staan?

Dat was in Frankrijk de eigenaar ve camping had ook nog een motorzaak genaamd Garage 66.

Nu ik er over nadenk dacht ik dat hij ooit de Big Spender 3 had gekocht, maar ondertussen zelf een nieuw frame had gebouwd, de cil kop had omgedraait en een ander cil blok had gemonteerd.

Motor stond al een tijd stil wat ik begreep kwam de vastgelaste big end pen steeds los hij wilde nu een Puma krukas monteren.

Motor rijdt op methanol en had iets van 500/600 pk volgens de eigenaar.
 
Dat was in Frankrijk de eigenaar ve camping had ook nog een motorzaak genaamd Garage 66.

Nu ik er over nadenk dacht ik dat hij ooit de Big Spender 3 had gekocht, maar ondertussen zelf een nieuw frame had gebouwd, de cil kop had omgedraait en een ander cil blok had gemonteerd.

Motor stond al een tijd stil wat ik begreep kwam de vastgelaste big end pen steeds los hij wilde nu een Puma krukas monteren.

Motor rijdt op methanol en had iets van 500/600 pk volgens de eigenaar.

Bij dat vermogen voldoet zo'n gelaste krukas niet meer. Ook een Falicon krukas zou een optie zijn. Die wijzigingen die aangebracht zijn, waren vanaf begin jaren 80 gangbaar.
 
Heb gezocht wat er dan verandert wordt aan de krukas zodat deze niet meer kan verdraaien. Heb echter niets gevonden weet jij wat er verbetert wordt ?

Wat bedoel je precies?
De standaard krukassen werden gelast op de tap en de wang, maar die las kan weer breken. De billet krukassen zijn veel sterker.
 
hoi z liefhebbers,

ik heb in zweden een z1000 uit 1982 gezien. nu ga ik deze week er naar toe en wil meteen even kijken.

zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van deze klassieker.

wat is zo'n motor ongeveer waard. ik weet dat dit iets is wat een gek er voor geeft maar wat mag dit ongeveer kosten.
full
 
Veel meer dan 500 euro zou ik hier niet voor neertellen.
Tenzij er maar heel weinig km's op de teller staanmaar zo ziet ie er niet naar uit...
 
hoi z liefhebbers,

ik heb in zweden een z1000 uit 1982 gezien. nu ga ik deze week er naar toe en wil meteen even kijken.

zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van deze klassieker.

wat is zo'n motor ongeveer waard. ik weet dat dit iets is wat een gek er voor geeft maar wat mag dit ongeveer kosten.[afbeelding]

Rond de duizend euro.
 
De waarde is moeilijk te zeggen. Ik zie een hoop roest, overgespoten, geen middenbok.
Waar je op moet letten? Of de motor netjes loopt, dat hij bij gas geven goed oppakt, de staat van de banden, ketting + tandwielen, accu, beschadigingen, of de motor goed spoort, de werking van de vering en demping en remmen, de staat van de remschijven en remblokjes.
 
bedankt voor de reacties!

de vraagprijs is ca. euro 800,00.

hier zit ook nog een extra blok bij.

dit lijkt mij niet zo heel gek volgens mij als ik dit zie met z1000 die op bv marktplaats staan. de biedingen zijn ca, euro 1000 / 1500. dan zijn ze wel in redelijke staat.

ik ga van de week ff kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan