kawasaki Z1000 of toch de Z750

Persoonlijk vind ik de Z 1000 een stuk mooier dan de Z 750, kijk maar:

Z 1000

1978-kawasaki-z1000a2-875x570.jpg


tegenover de Z 750

1979-Z750.jpg


Hoewel de Z 900 het mooist blijft:

Kawasaki_Z1Z900_1973a_more.jpg


Dus als ik advies zou mogen geven dan zou ik.......................



...................... Oh crap, jonkies, het gaat over modern spul -O-


}) :+
 
Mensen die beweren dat het alleen maar makkelijker rijdt begrijpen er weinig van, maar die verdenk ik er van dat ze zelf scooter rijden oid.

Heel eenvoudig: de eerste periode na het halen van je rijbewijs leer je pas écht motor rijden. Dat doe je het beste en snelste op een motor waar je niet constant boven je macht op rijdt.
Vraag je dit eens af: mensen als Rossi kunnen bijna alles op een motor. Kan het zijn dat hij het vak geleerd heeft op lichte motoren met relatief weinig vermogen? Waarom dan, als hij al zo veel talent had?

Doe ik het toch weer..... |(


Misschien beginnen mensen als Rossi op een lichte motor omdat ze een jaar of 15 zijn en 40kg wegen :)

En iemand van 30 jaar (Mark) met 11 jaar ervaring in de auto zal vast wel zelf kunnen bedenken dat je met een 1000 wat voorzichtiger met het gas moet omgaan dan bij een 750.

Zoals ik al zei, ga gewoon op beide een uurtje rijden en kies dan :Y
 
Laatst bewerkt:
Misschien willen mensen wel helemaal niet zo snel of zo goed als Rossi kunnen leren rijden.

Als dat het geval is hoeven ze dus ook geen motor te kopen waarop ze z.s.m. op leren rijden.
 
Ik ben zelf ook begonnen op een z750, maar als ik het anders had kunnen doen was ik toch voor de 1000 gegaan. Ziet er veel strakker uit, veren zijn tien keer beter en het vermogen van een 750 went toch wel heel snel
 
De Z750 is gemiddeld wel zo'n € 1000,- goedkoper hoor. Deze is namelijk vanaf ca. € 3900,- te krijgen en de Z1000 zo ongeveer vanaf € 4900,-

Op een Z1000 heb ik erg uitgebreid proefgereden, op een Z750 een klein rondje. Mijn ervaring is dat de Z1000 wel echt duidelijk meer power heeft maar dat de 750 ruim voldoende power heeft om erg lekker mee te kunnen sturen.
ik weet nog een leuk opgepimpte 750 te staan voor 3500 O-)
 
Vertel...
Ik ken namelijk nog iemand die graag een Z750 zou willen.
 
Ik ben zojuist begonnen op een z750.
Echt een heerlijke fiets. Lekker soepel en echt snel genoeg hoor.
Als je zegt niet te snel dan heb je volgens mij niet goed opgelet. Want vanaf 6000rpm gaat dat ding als een raket.
Nadeel van een z1000 als beginnersmotor is dat ie gewoon zwaar is. Heel veel vermogen voor een beginner, okee dat heb je zelf in de hand maar als jij ff per ongeluk een versnellinkje teveel terugschakelt en gas geeft zit je wel gelijk op t achterwiel.
Zo heel veel met een 750 verschilt het niet hoor. Want ik denk dat een pro op een 750 jou op een 1000 eruit rijd.
Nee joh lekker op een 750 beginnen en dan kunnen we als we oud en wijs zijn een z1000 kopen


als jij je er meer in had verdiept wist je ook dat de z750 bijna net zo zwaar is als de 1000. scheelt een paar kilo. en een versnelling terug en dan op het achterwiel ? heb jij wel proefgereden op een 1000 ? ik rij nu bijna 2 jaar op de 1000 en powerwheelies in 1 en 2 gaat de 3 niet meer. en het vermogen scheelt ook maar 15 pk. de gemiddelde ss 600 heeft tegenwoordig ook al 120 pk. dus de hele discussie van 600/750 is beter dan een 1000 als beginners fiets slaat nergens op. als je nou een ss 1000 vergelijkt met een 600/750 dan zeg ik ja ok. niet echt verstandig maar dan nog is een foutje een foutje. 1000 of 600 maakt geen reet uit.
 
als jij je er meer in had verdiept wist je ook dat de z750 bijna net zo zwaar is als de 1000. scheelt een paar kilo. en een versnelling terug en dan op het achterwiel ? heb jij wel proefgereden op een 1000 ? ik rij nu bijna 2 jaar op de 1000 en powerwheelies in 1 en 2 gaat de 3 niet meer. en het vermogen scheelt ook maar 15 pk. de gemiddelde ss 600 heeft tegenwoordig ook al 120 pk. dus de hele discussie van 600/750 is beter dan een 1000 als beginners fiets slaat nergens op. als je nou een ss 1000 vergelijkt met een 600/750 dan zeg ik ja ok. niet echt verstandig maar dan nog is een foutje een foutje. 1000 of 600 maakt geen reet uit.

Met respect voor alle meningen sluit ik me aan bij Z-jimmy. M'n persoonlijke aanvulling; als je je als een idioot gedraagt, kan het "zelfs" op een 125 cc gruwelijk mis gaan.

M'n Zet van 2003 met Akra vuurwerk erop rijd in elk geval heerlijk en is best vergevingsgezind mits je het niet te bont maakt. Het gaat wel hard en de reactie op het gas is kicken:

motorwassenmetpapafeb11005-1.jpg


Een vriend van me met 20 jaar ervaring (rijdt nu; ST 1200, VFR 800 en RSV) stapte na een proefrit van dik een half uur af met een smile van oor tot oor. Volgens hem is het een duivelse machine }) *O*

Ga lekker proefrijden, geniet en doe vooral wat je zelf wilt maar rij a.u.b. m'n gezin en mij niet van de sokken ;)

Gr. Roel
 
Laatst bewerkt:
Met respect voor alle meningen sluit ik me aan bij Z-jimmy. M'n persoonlijke aanvulling; als je je als een idioot gedraagt, kan het "zelfs" op een 125 cc gruwelijk mis gaan.

Dit is sigarenkistjeslogica. Je kunt ook doodgereden worden op een fiets of een autoped en dús is een dikke motor veilig....... :X
 
Dit is sigarenkistjeslogica. Je kunt ook doodgereden worden op een fiets of een autoped en dús is een dikke motor veilig....... :X


je spreekt nu jezelf wel heel hard tegen hea. dus blijf jij lekker op je brommer rijden. en laat iemand zelf kiezen waar hij op wil rijden
 
Dit is sigarenkistjeslogica. Je kunt ook doodgereden worden op een fiets of een autoped en dús is een dikke motor veilig....... :X


Wat is sigarenkistjeslogica? :+

Jij maakt er van dat dus een dikke motor veilig is. Dat is niet mijn boodschap.

Blijkbaar is het een gevoelig onderwerp...

Gr. Roel
 
We hadden alletwee gelijk.....
Ze lullen elkaar nu zelfs de dikste fietsen aan als beginnersfietsen....... |(
Ik sluit mij aan krabong.

Ik vind dat u onzin kletst JanB.


Ja, het is logisch dat je op een fiets met minder vermogen sneller kan leren rijden, want je hoeft met minder vermogen rekening te houden.
Echter zet jij het neer alsof het volkomen van de zotte is als je op een fiets begint met veel vermogen.
Dat is het dus niet.

Het maakt het niet makkelijker, maar als jij niet binnen 2 weken als Rossi door de bocht wilt kunnen maakt het weinig uit.
Je kunt op een fiets met veel vermogen ook prima leren rijden. Er zijn er ZAT die dat hebben gedaan.

U schetst een beeld alsof dat niet kan.

In het kader van zo snel mogelijk leren rijden is het inderdaad onverstandig. In het kader van "het maakt niet hoe het duurt voordat ik goed kan rijden", maakt het niet uit.

Dat tweede kader schijnt u maar al te graag te negeren.
 
We hadden alletwee gelijk.....
Ze lullen elkaar nu zelfs de dikste fietsen aan als beginnersfietsen....... |(
tis maar een z1000 hoor. Als het nu een nieuwe blade zou zijn met 200 pk geef ik je gelijk, maar bij mij valt deze onder categorie sportieve tour naked. Een 600 ss is sneller.
 
Ik rij een z750 en het is mijn eerste motor en ik heb geen spijt en tot op heden verveel ik me er niet op. En een 1000 kan altijd nog.
 
tis maar een z1000 hoor. Als het nu een nieuwe blade zou zijn met 200 pk geef ik je gelijk, maar bij mij valt deze onder categorie sportieve tour naked. Een 600 ss is sneller.

"'t is maar een Z1000"

Ik vind deze vorm van tomeloze zelfoverschatting écht leuk. M'n complimenten. :}
 
Ik kom van een 600rr af heb op een z750 gereden en rij nu een z1000, ben blij dat ik deze volgorde heb gekozen.
Om het echte vermogen van de 600rr aan te spreken moet je flink in de toeren hangen wat je niet continue aan het doen bent, het vermogen van een z1000 ligt veel eerder voorhanden. Iedereen die net zijn rijbewijs heeft hangt af toe lekker aan het gas, dit KAN eerder fout gaan op een z1000 dan een lichtere fiets.
Maar gewoon proefrijden en niet een blokkie om ;)
 
Overigens reed m'n neefje van drie gisteren ook op een Kawazaki 1000....... Geen enkel probleem. :+
 
tis maar een z1000 hoor. Als het nu een nieuwe blade zou zijn met 200 pk geef ik je gelijk, maar bij mij valt deze onder categorie sportieve tour naked. Een 600 ss is sneller.


pak jij de 600 ik de z1000. doen we het wel om het overschrijvingsbewijs :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan