Kawasaki Z1000 Z750(S) Plaza deel 63

Status
Niet open voor verdere reacties.
precies daar is het ook een forum voor... uit beleefdheid knowhow even delen.... zonder dat newbies tig topics door hoeven te struinen.... jammer dat er soms beetje ondoordacht gereageerd wordt.......maar wie zijn wij, wij zijn nog niet zolang owners van een Z1000 :P


Is ook zo, heb er alleen wel eens moeite mee als er vragen gesteld worden en er komt geen reactie meer op het antwoord. Of er wordt alleen maar gepost om een vraag te stellen.

@ Tuffer een FAQ zou een oplossing zijn.
En een mooie kans voor de nieuwe TopicStarter
om in aanzien en waardering te stijgen *D ;)
 
Bij mijn Z750 is geen roest maar die staat altijd binnen en ik rijd bijna nooit met regen of als er pekel op straat is. Maar mijn vorige motor had een vergelijkbaar achterbrug en zag er ook zo uit met lichte roestvorming toen ik hem (2de hands) kocht. Ik zorgde er toen voor dat ie altijd goed schoon was en beschermd met een siliconen laag. Hierdoor heb ik de roestvorming zo goed als tot stoppen gebracht. Dus had je al roest toen je de motor kocht en staat jouw motor buiten en rij je met alle weersomstandigheden dan kan ik me voorstellen dat dit erger wordt. Mijn advies is dus om het goed bij te houden of om het bij te werken (roestgebied secuur schuren, primer erop en bijtippen/verfen). Misschien wil je dealer dit doen als een garantie gevalletje.

My 2 cents :)

ja ik denk dat ik van de winter hele achterbrug laat overspuiten. Tenzij een ander middel goed werkt.
Ik heb hem niet zo lang, 4 maandjes nu. En de roest is net gaan vormen. Staat bij mij voor de deur aan een paal, maar heeft bij mij geen pekel gezien.

Ik vind het een beetje jammer dat een driejarige motor al gaat roesten. maar uiteindelijk is de (catalogus)prijs er ook naar denk ik dan |(
Welke siliconenkit gebruikte je toen? Ik zou liefst iig de roestvorming willen tegengaan..
 
Laatst bewerkt:
ja ik denk dat ik van de winter hele achterbrug laat overspuiten. Tenzij een ander middel goed werkt.
Ik heb hem niet zo lang, 4 maandjes nu. En de roest is net gaan vormen. Staat bij mij voor de deur aan een paal, maar heeft bij mij geen pekel gezien.

Ik vind het een beetje jammer dat een driejarige motor al gaat roesten. maar uiteindelijk is de (catalogus)prijs er ook naar denk ik dan |(
Welke siliconenkit gebruikte je toen? Ik zou liefst iig de roestvorming willen tegengaan..


Heb ooit eens een fles Scottoiler FS 365 Protector(roest en corrosie) gekocht.Schijnt te werken :? als ik het gebruik :X
 
Welke siliconenkit gebruikte je toen? Ik zou liefst iig de roestvorming willen tegengaan..

Geen siliconenkit maar siliconenspray. Volgens mij heeft iedere motorzaak dit wel. Gewoon op de achterbrug spuiten en niet uitwrijven op de plekken waar de roest zit. Let wel dat je niet op je band spuit.

Er is op het forum meer over te lezen want er zitten meer voordelen aan het gebruik van siliconenspray.
Synthetic. in "Siliconen spray; Waarvoor en hoe te gebr..."


:)
 
Geen siliconenkit maar siliconenspray. Volgens mij heeft iedere motorzaak dit wel. Gewoon op de achterbrug spuiten en niet uitwrijven op de plekken waar de roest zit. Let wel dat je niet op je band spuit.

Er is op het forum meer over te lezen want er zitten meer voordelen aan het gebruik van siliconenspray.
Synthetic. in "Siliconen spray; Waarvoor en hoe te gebr..."


:)

ha thanks. Of vaseline insmeren op de roestplekken lees ik net O-)

tijdelijke oplossing tot de winter. Voor het gevoel toch ff overspuiten
 
Laatst bewerkt:
Blij dat ik binnenkort deze bt016 eraf kan gooien en mpr3's er onder heb :P
bt016 ok met het droge maar omg ik ben zo het gevoel met de fiets kwijtgeraakt door die banden in het natte. zelfs in het droge voel ik me niet 100% meer '(

banden hadden we het voor de vering over :P
maar de bt016 is idd bagger, heb nog een poging gedaan aangezien ik afgelopen juni snel een toer band nodig had voor naar italie met de bt023...
dat was wel m'n laatste bridgestone, zelfs in die test die nu op de hoofd pagina staat hebben ze het bij de nieuwe R10 over "sliden" ...wtf een band moet toch vertrouwen geven en niet sliden?
heb het niet helemaal goed gelezen maar dat is wel duidelijk wat die bt016 en bt023 doen.

rij deze bt023 nog maar op aangezien er eerst een hyperpro setje op moet, maar daarna komen er michelin's onder wat de meeste hier adviseren :]
 
precies daar is het ook een forum voor... uit beleefdheid knowhow even delen.... zonder dat newbies tig topics door hoeven te struinen.... jammer dat er soms beetje ondoordacht gereageerd wordt.......maar wie zijn wij, wij zijn nog niet zolang owners van een Z1000 :P
Mee eens en indd wat weten wij nou van een Z1000 *D

No hard feelings!

Probeer te verwoorden wat ze bij Hyperpro en op circuit zeggen. Ik heb er ook de ballen verstand van, weet inmiddels wel dat je er zelf meer aan verprutst dan goed doet, als je niet weet waar je mee bezig bent.

Meer commentaar: mail me maar! ;)

Zo, en nu gaan we het over banden hebben :+
Gelukkig, wil niet op mensen hun tenen gaan staan O-)
Alleen dat niks doen om dat je de ballen verstand heb vind ik zonde.
Je leert het meest door te toen en te ervaren.
Tuurlijk zal je best wel eens een fout maken maar dat hoort ook bij het leerproces en de meeste fouten die je kan maken zijn gewoon weer te herstellen.
Incl. het verkeerd afstellen van je vering, je kan altijd weer simpel terug naar je fabrieksafstelling.


Schijf het allemaal eens uit, En plaats het als FAQ in de OP. Dan ben je er van af.

Heb ik nog een vraagje, Kan je op een Zet ook haakse ventielen laten plaatsen. :+ :+

Misschien wel een idee, al die foto's er af en vervangen door weetjes en feiten. O-)
Dan is een simpel ZFBP voldoende antwoord })
En verder vraag je jouw zedjes vragen maar aan je broer :P :+

:')

ff totaal iets anders, is roestvorming een bekend probleem bij de Zedjes?

Iemand ervaring hiermee?

Niet bij de oudere types in elk geval.
Heb wel een beetje oxidatie bij de radiateur en zij kapjes van het blok niet veel maar een klein beetje mag denk ook wel met + 96000KM
 
Laatst bewerkt:
Mede-Z-ers,

vandaag mijn eerste motor opgehaald, een zwarte '08 Z750 ABS. Gekocht van een mede-MF-er. Gelukkig mooi weer deze week, dus kan heerlijk rijden komende dagen.

Heb er zin in!!

Houdoe!

full
 
wie heeft er nog een uitlaat liggen of weet er 1 te koop ?
of weet iemand wat er misschien nog meer op past
 
Wat is weinig?

Moet wel zeggen dat ik 2007 - 2009 de minst mooie Z1000's vind.
Zijn niet agressief genoeg qua design.

Vandaar dat 'ie weinig kost? :+
 
Goedemorgen mede Zetters,

Ik heb een vraag. op mijn Z1000 2004 zit geen gevarenverlichting.
Doordat ik mijn motor veel voor woon- werkverkeer gebruik en regelmatig tussen de file door moet, mis ik het wel. Weet iemand of dit makkelijk te realiseren is.

Of heeft iemand dit al gemaakt op zijn motor.

Fijne dag allemaal.

Ciao
 
Waarschijnlijk een domme vraag maar een lakstift is dat een kwastje?
Kun je daar goed een steenslag gaatje mee opvullen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan