Kawasaki Z1000 Z750[s][r] plaza deeltje 65

Status
Niet open voor verdere reacties.
en db killers zelf maken? stelt niet zoveel voor denk ik toch?

Gewoon 2 van deze erin en gaan! :+


full
 
heeft iemand trouwens nog een nieuw achterbandje nodig?
180/55/zr17

ik heb nu op mijn ztje 190/55/zr17..
dit is niet de juiste maat voor de z toch?
 
oke..hmmm jammer..ik heb er nog 2 liggen namelijk.
maja..

en ja das lekker.
zeg jij maar tegen een woud als je wordt aangehouden; als je er last van hebt, doe dan effe je oordoppen in;) hahaah
 
Standaard maat voor Z750(R) is toch 180/55/ZR17? Tenminste, dat staat in mijn boekje :).

Moet overigens op termijn (zeker nog dit jaar) op zoek naar nieuw bandje. Want die meuk die je er standaard op krijgt gaat niet echt lang mee. pfff..
 
tja..als je er 1tje nodig hebt van die maat(180/55/zr17) dan moet je het maar zeggen.
ik heb er 2 liggen, met allebei verschillende profielen erop.;)
 
Als nieuwkomer wil ik eigenlijk niet alle 65 topics gaan lezen om wat info te vinden over welke tanktassen goed passen op een Z750 van 2010.

Natuurlijk een foto van mn brommer erbij.
z750.jpg
 
Standaard maat voor Z750(R) is toch 180/55/ZR17? Tenminste, dat staat in mijn boekje :).

Moet overigens op termijn (zeker nog dit jaar) op zoek naar nieuw bandje. Want die meuk die je er standaard op krijgt gaat niet echt lang mee. pfff..

Het is troep! Ze moesten zich doodschamen bij Dunlop.
En op de R zitten volgens mij nog iets betere dan op de gewone z750.
 
Het is troep! Ze moesten zich doodschamen bij Dunlop.
En op de R zitten volgens mij nog iets betere dan op de gewone z750.


Denk dat ze hopen dat als er nieuwe op gaan ,ze weer voor Dunlop kiezen omdat die er toch op zaten bij aflevering?Dit was gewoon de beste deal die Kawasaki kon maken op dat moment.Denk dat de meeste hier die de Z nieuw kochten en met deze banden hun eerste 5000 km maakten er GEEN Dunlops meer onder laten monteren,want ze slijten snel -O- en geven geen vertrouwen -O- (vooral bij regen of nat wegdek).
 
heeft iemand trouwens nog een nieuw achterbandje nodig?
180/55/zr17

ik heb nu op mijn ztje 190/55/zr17..
dit is niet de juiste maat voor de z toch?


Volgens mij zit die maat ook op mijn z750 uit 2005.. Welke band is het precies en wat wil
Je er voor hebben :)
Heb je ook een voorband?
 
Er zit een zeer groot verschil tussen de ideale band voor de Z en de ideale band voor de berijder.

Perfecte verwoording..... :}


Er zijn een aantal banden die het goed doen onder de Z, maar elk weer met zijn eigen kenmerken en eigenschappen. Dan is het maar net wat je wil en bij welke band je jezelf het best voelt.

Ik rijd nu met Michelin Pilot power 2CT
 
Het is troep! Ze moesten zich doodschamen bij Dunlop.
En op de R zitten volgens mij nog iets betere dan op de gewone z750.
Volledig mee eens. Op de R zitten Sportmax D210, even googlen toont dat men nou ook niet echt te spreken is over die dingen. Hoe sneller eraf hoe beter is zo'n beetje het gemiddelde advies. Maar komt dat even goed uit, je haalt er misschien maar 4000km mee :).

En het is maar net wat flink zegt. Dit geeft nou niet echt heel veel motivatie om in de toekomst weer naar Dunlops te kijken. Terwijl als ik de testen lees over de Qualifier II dan zijn die vrij positief. Ook positief over de levensduur van die banden.
 
Over een tijdje ben ik ook toe aan een nieuwe band en ben benieuwd wat volgens jullie de ideale band voor de Z is?

Ik rijd sinds kort op een setje michelin pilot road 3 en dat bevalt me prima! Zowel op droog wegdek als nat wegdek voelt het vertrouwd aan. Maar dat zijn persoonlijke ervaringen, op de korte termijn :)
 
Over een tijdje ben ik ook toe aan een nieuwe band en ben benieuwd wat volgens jullie de ideale band voor de Z is?

Meningen zullen altijd verschillen per persoon ja :)

Je zal als je kijkt wel een hoop michelins tegenkomen maar dat houd niet in dat de andere slecht zijn.

Je zal ook naar je gebruik moeten kijken imho je kan wel mpp2ct of bt016 of qualifierII nemen maar als je een snelweg kilometervreter bent voor bvb woon/werk moet je even nadenken of dat dan wel de juiste banden voor jouw zijn aangezien ze hard op zullen gaan dan. Ben je meer van het mooi weer rijden dan kan je overwegen zachtere modellen te nemen.

mijn eigen ervaring is de standaard Z750 qualifier 1 equivalent, BT016 (standaard op de SX) MPP2CT MPR2 en MPR3.
de qualifier was m'n eerste band dus destijds geen vergelijkings materiaal maar toen ik overstapte naar de mpr2 was dat een verademing (en met mijn rustige rijstijl waren ze alsnog op na iets van 7k km, best rap) heb de mpp2ct geprobeerd om te voelen hoe het was, en dit was ook een zeer vertrouwingsgevende band voor mij. Toch zal ik MPR2/3 blijven gebruiken of een ander merk maar gelijke range band voor de woon/werk kilometers.

bij mijn eigen speurtochten kwam ik over het algemeen tegen dat de meningen over michelin overwegend positief waren, dunlop iets meer mixed maar dan voornamelijk naar de oudere modellen de nieuwe modellen worden veel beter bevonden, Bridgestone was en is een 50/50 deal sommige vinden ze geweldig maar een even groot deel kotst ze weer uit.

mijn eigen bt016 ervaring was niet al te goed, ik ervaarde ze als zeer onaangenaam met nat wegdek. pas bij 100% droog en liefst een warme dag kwamen ze goed over bij mij.

tevens heb je ook nog pirelli metzler continental om er maar een paar te noemen :P
 
Om even in te haken op het bandenverhaal.
De michelin pilot power 2ct zijn gewoon erg goede banden, als je niet te vaak in de regen rijd. Doe je dit wel neem dan de michelin pilot road 3.
 
Volledig mee eens. Op de R zitten Sportmax D210, even googlen toont dat men nou ook niet echt te spreken is over die dingen. Hoe sneller eraf hoe beter is zo'n beetje het gemiddelde advies. Maar komt dat even goed uit, je haalt er misschien maar 4000km mee :).

En het is maar net wat flink zegt. Dit geeft nou niet echt heel veel motivatie om in de toekomst weer naar Dunlops te kijken. Terwijl als ik de testen lees over de Qualifier II dan zijn die vrij positief. Ook positief over de levensduur van die banden.

Op de gewone zet zitten normale Qualifiers (zonder nummer)
Ik had er bij het inrijden een beetje mee gestuurd en het was gewoon kauwgum,
ook het gevoel dat ze mij gaven was heel wazig.
Ben er voor de gein nog even mee naar de dealer geweest waar de 1ste eigenaar
hem gekocht had.
Ik kocht hem namelijk met 300km op de klok van iemand die hem bij Wim Theunissen
had gekocht en Wim vertelde mij dat ik ze er beter meteen af kon gooien omdat het
kutbanden waren die na 2500 km toch wel helemaal op waren.
Het beste kon ik ze er in de winterperiode dan weer op doen omdat ik dan toch geen bochten zou nemen, daar waren ze namelijk niet voor vertelde hij mij :/
Nieuws waar je toch flink chaggie van wordt als je dit van DE dealer hoort.
Ik zei ook dat ik niet wist op wie ik nou kwader was, de lul die weet dat hij troep maakt
of de lul die weet dat hij troep verkoopt.
Kan mij er nog kwaad om maken, wat een zak :(
Snap het van Dunlop ook al helemaal niet, mensen zijn meteen klaar met het merk
op deze manier.
 
Om even in te haken op het bandenverhaal.
De michelin pilot power 2ct zijn gewoon erg goede banden, als je niet te vaak in de regen rijd. Doe je dit wel neem dan de michelin pilot road 3.

De 2ct schijnt ook errug goed te zijn in de regen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan