Kawasaki Z1000 Z750[s][r] plaza deeltje 65

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit! Had je nog problemen bij het plaatsen? Bij mij duurde het ff bij de koppelingshendel. De bushing overzetten ging niet soepel want hij wou er in eerste instantie niet in. Maar na wat schuurwerk ging het goed.

Heb de lange besteld, maar ga ook nog maar een setje korte bestellen om het verschil toch eens te proberen. Setje voor de er6n van de misses is onderweg n komt als het goed is volgende week binnen.

schuren?
Dat was bij mij absoluut niet nodig (en ik heb ook die Chinese meuk). Past allemaal prima.
 
Zo'n 12 duizend interval is daadwerkelijk werken, zo'n 6 duizend interval kost € 175 en is nieuwe olie + standaard checks. Als je dit niet uit laat voeren kun jij je garantie niet tot 5 jaar verlengen en is de restwaarde van je motor dus lager bij verkopen/ inruilen. Kortom: dief van je eigen portemonnee als je het niet doet :Y Verder: stel dat je bij de 21.000 opeens iets kaduuk hebt, waarvan blijkt dat het een opgemerkt iets had kunnen zijn bij je 18.000 (6000) beurtje, waar sta je dan met je garantie?

Ik had het ook over NA de garantieperiode ;) Ik weet niet hoe het in NL is, maar toen mijn fiets uit de garantie was had ik nog geen mogelijk de garantie te verlengen tot 5 jaar...

Daarom ook in de garantieperiode netjes de standaard beurtjes laten doen... daarna kan je dat goed zelf afwegen, qua kosten...
 
:^
Het feit dat hij hier zo`n vraag stelt betekend al dat hij twijfels heeft.
Is dat ding aan de goedkope kant ofzo???
Persoonlijk koop ik alleen als alles klopt maar kan best begrijpen dat iemand
met technische kennis wat meer risico durft te nemen mits de prijs leuk is.

Kijk...das mijn taal :Y
Ik heb mijn Zedje ongeveer 5-6jaar geleden particulier gekocht, hij was toen al een iets ouder dan een jaar...met +/- 7.000km....nu +/-81.000km...en ik doe AL mijn onderhoud zelf....geen stempels, geen boekje....heb ik nou een slechte fiets????

Volgende fiets zou best uit het buitenland kunnen komen...scheelt gewoon geld.

Maar de vraag is gewoon of je je gevoel vertrouwt...iedereen hier opt forum zegt iets anders, zeker op de vraag of iets wel of niet goed is en het niet heeft gezien...en je raakt alleen maar in de war.

Als een motor niet goed zou zijn..merk je dat echt wel!! loopt niet soepel, stottert, kraakt, piept of geeft andere waarschuwingen!! bout koppen die verrot zijn, gewoon goed kijken en luisteren.
Als ie lekker mooi pruttelt, lekker schakelt (voor zover een kwaak dat kan... _O- ) niet raar stuurt is ie al gauw goed hoor...
Motorisch is het belangrijkste, rest kan je redelijk makkelijk fixen zonder al teveel geld.
Neem iemand mee die een beetje kijk erop heeft...maar uiteindelijk beslis je zelf.
 
Nogmaals, het wil niet zeggen dat het niet gedaan is. Alleen ze zijn niet in het boekje meegenomen. Nou heb ik wel gemerkt, dat motoren met nog alles in de boekjes toch wel redelijk schaars is.

Ik zou de motor kopen met afleverbeurt.

Of zeggen jullie. Verder kijken en het niet vertrouwen?

Dat zou je toch zelf moeten inschatten... jij ziet en voelt de motor zelf.
Ik kan het rekensommetje niet maken: aanschafprijs lager, invoer- keuringskosten, BPM/geen BPM, vervoerskosten etc. Je dealer moet er ook nog wat aan verdienen...

Er is er hier ook 1 bekend, die heeft een compleet gebruikt blok uit italie laten komen... maar ja, da's dan wel een Duuc :+
 
Kijk...das mijn taal :Y
Ik heb mijn Zedje ongeveer 5-6jaar geleden particulier gekocht, hij was toen al een iets ouder dan een jaar...met +/- 7.000km....nu +/-81.000km...en ik doe AL mijn onderhoud zelf....geen stempels, geen boekje....heb ik nou een slechte fiets????

Volgende fiets zou best uit het buitenland kunnen komen...scheelt gewoon geld.

Maar de vraag is gewoon of je je gevoel vertrouwt...iedereen hier opt forum zegt iets anders, zeker op de vraag of iets wel of niet goed is en het niet heeft gezien...en je raakt alleen maar in de war.

Als een motor niet goed zou zijn..merk je dat echt wel!! loopt niet soepel, stottert, kraakt, piept of geeft andere waarschuwingen!! bout koppen die verrot zijn, gewoon goed kijken en luisteren.
Als ie lekker mooi pruttelt, lekker schakelt (voor zover een kwaak dat kan... _O- ) niet raar stuurt is ie al gauw goed hoor...
Motorisch is het belangrijkste, rest kan je redelijk makkelijk fixen zonder al teveel geld.
Neem iemand mee die een beetje kijk erop heeft...maar uiteindelijk beslis je zelf.


Ja, ik vertrouw de verkoper. Hij koopt meerdere motoren vanuit 't zelfde adres uit italie als deze Kawasaki Z1000 komt.
Mijn vorige motor was ook uit Engeland en heeft tot op heden zn dienst gewoon bewezen.
Mijn R6 uit 2006 heeft nu 20,200km gelopen en ik zou 1600eu moeten bijleggen voor de Z1000 uit 2007, zwart en 13,500Km.
Vinden jullie dat een fair offer? Naar mijn idee niks mis mee.
 
Ja, ik vertrouw de verkoper. Hij koopt meerdere motoren vanuit 't zelfde adres uit italie als deze Kawasaki Z1000 komt.
Mijn vorige motor was ook uit Engeland en heeft tot op heden zn dienst gewoon bewezen.
Mijn R6 uit 2006 heeft nu 20,200km gelopen en ik zou 1600eu moeten bijleggen voor de Z1000 uit 2007, zwart en 13,500Km.
Vinden jullie dat een fair offer? Naar mijn idee niks mis mee.

Je durft niet veel zelf te beslissen zeg.
Eerst het onderhoud, nu de prijs.
Vergeet niet dat die gast er ook van moet eten ;)
 
Ja, ik vertrouw de verkoper. Hij koopt meerdere motoren vanuit 't zelfde adres uit italie als deze Kawasaki Z1000 komt.
Mijn vorige motor was ook uit Engeland en heeft tot op heden zn dienst gewoon bewezen.
Mijn R6 uit 2006 heeft nu 20,200km gelopen en ik zou 1600eu moeten bijleggen voor de Z1000 uit 2007, zwart en 13,500Km.
Vinden jullie dat een fair offer? Naar mijn idee niks mis mee.
Als je de verkoper vertrouwd waarom ga je het ons dan vragen, wij kennen die verkoper niet, hebben die motor nooit gezien of bereden hoe moeten wij dan weten wat de waarde is van de motor.

Daarnaast 1600 euro erbij op welke prijs dan? Heb je zelf al gekeken naar Nederlandse Z's die te koop staan, scheelt dit veel kwa prijs?
 
Zo'n 12 duizend interval is daadwerkelijk werken, zo'n 6 duizend interval kost € 175 en is nieuwe olie + standaard checks. Als je dit niet uit laat voeren kun jij je garantie niet tot 5 jaar verlengen en is de restwaarde van je motor dus lager bij verkopen/ inruilen. Kortom: dief van je eigen portemonnee als je het niet doet :Y Verder: stel dat je bij de 21.000 opeens iets kaduuk hebt, waarvan blijkt dat het een opgemerkt iets had kunnen zijn bij je 18.000 (6000) beurtje, waar sta je dan met je garantie?
Geen garantie meer wat zeg je me nu, en lagere restwaarde!

Nou dan kan ik het wel vergeten, olie wissel doe ik zelf, en zelfs de uitlaat verlichting en andere aanpassingen heb ik zelf gedaan, zeg maar dag garantie en waarde motor!

_O- :W

Maar even serieus wat zoveel onzin kan ik bijna niet aan zo 6K beurt kan je prima zelf doen, print de handleiding van kawasaki uit en volg alle stappen, ik doe het met meer liefde en nauwkeurigheid dan de meeste dealers, olie wissel kan iedereen, en de controle's zijn ook niet zo lastig, betaal jij lekker die 175,- euro doe ik het voor de helft zelf en weet ik dat het goed gebeurd met goede materialen.

Jij bent er zo eentje van de dealer heeft duurdere banden dan de bandenboer dus de dealer moet wel beter zijn.
 
Geen garantie meer wat zeg je me nu, en lagere restwaarde!

Nou dan kan ik het wel vergeten, olie wissel doe ik zelf, en zelfs de uitlaat verlichting en andere aanpassingen heb ik zelf gedaan, zeg maar dag garantie en waarde motor!

_O- :W

Maar even serieus wat zoveel onzin kan ik bijna niet aan zo 6K beurt kan je prima zelf doen, print de handleiding van kawasaki uit en volg alle stappen, ik doe het met meer liefde en nauwkeurigheid dan de meeste dealers, olie wissel kan iedereen, en de controle's zijn ook niet zo lastig, betaal jij lekker die 175,- euro doe ik het voor de helft zelf en weet ik dat het goed gebeurd met goede materialen.

Jij bent er zo eentje van de dealer heeft duurdere banden dan de bandenboer dus de dealer moet wel beter zijn.



Kijk dat is praat. ik doe wat er waarschijnlijk 2 x zo lang over in vergelijking met een monteur, maar daar staat tegenover dat ik super secuur werk en zeker weet dat alles schoon en goed geplaatst wordt.
 
Kijk dat is praat. ik doe wat er waarschijnlijk 2 x zo lang over in vergelijking met een monteur, maar daar staat tegenover dat ik super secuur werk en zeker weet dat alles schoon en goed geplaatst wordt.

Ik ga er altijd bij staan met een bakkie _O-
Dan werkt de monteur in 1x lekker door waardoor de financiële schade toch in 1x een heel
stuk lager uitvalt, kan ik van mijn koffie genieten en heb dan toch een rekening die
ik bij verkoop weer kan laten zien :+
 
Gewetensvraag in wat heb je meer vertrouwen? Een motor die onderhouden is door een liefhebber, of een motor die bij Motorport in onderhoud is geweest.
 
Gewetensvraag in wat heb je meer vertrouwen? Een motor die onderhouden is door een liefhebber, of een motor die bij Motorport in onderhoud is geweest.

Ach, je hebt dealers en dealers...

Ik vertrouw 100% op mijn dealer(tje). Is een klein 2 mans zaakje... De eigenaar is zelf ook liefhebber en met een hart voor zijn eigen toko.

Hij heeft kennis van zaken, is precies en netjes en als ik daar bijv. een service laat doen of banden laat wisselen krijg ik de Z zelfs gewassen en met de ketting gesmeerd terug. Daar rekent ie niks extra's voor, maar is gewoon service...

De laatste kleine beurt (olie, filter) en remblokken heb ik wel zelf gedaan. Maar heb wel stiekem hulp gehad van (ex) Mr. Kawasaki ;)

Maar voor de kleppencontrole (grote beurt) moet ik nu wel naar de dealert :]
 
jongens. Ik heb op mijn z1000 uit '03 een leovince evo gp 2 demper.
Als ik het gas loslaat komen er best harde knallen met af en toe zelf een blauwe vlam uit de uitlaat.

Nu heb ik mij laten vertellen dat dit betekent dat de motor dan te rijk staat afgesteld. Nu is mijn vraag: kan ik dit verhelpen door de luchtstroom door het luchtfilter te verbeteren (de luchtfilterdeksel openwerken zodat er meer lucht doorheen gaat?)

Of heeft dit geen zin? Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan