Kawasaki Z1000 Z750[s][r] plaza deeltje 68

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet vallen :P

Nee heel eerlijk ik heb geen idee. Volgensmij helpen die ronde doppen net zo goed als die grote vierkante.
 
Laatst bewerkt:
Even een ondergesneeuwde vraag van mij oprakelen hoor ;)
Heeft iemand tips voor betaalbare valprotectie voor mijn Zedje750?

als ik ook mee mag doen? :+ zoiets?
Het oranje gedeelte is natuurlijk zwart, dit is een foto van het prototype.
valblokken.jpg
 
z1000 moet gewoon 2 uitlaten hebben. dat wordt sowieso een must als ik mijn 750 over 2 jaartje voor grote broer in ga ruilen


2 dempers :W

full

full


op de onderste zijn ze nog de orginele lengte, op de bovenste 8 cm korter aan de voorkant.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje betreft kracht van de Z1000.

Ik kijk wel eens youtube filmpjes en dan zie ik de voorkant in zijn 1 en 2 heel snel omhoog komen puur door acceleratie dus nog niet eens echt power wheelies door het gas los te laten en gas te geven.

Nu heb ik dat met mijn motor totaal niet want ik kan vol in zijn 1 accelereren zonder dat de voorkant echt omhoog komt. Het wiel voelt hoog uit zweverig aan nu is mijn vraag zou dit kunnen door dat hij nog niet is afgesteld of is dit gewoon puur zithouding etc etc.

Ik zit tevens gewoon rechtop niet overdreven erop liggen en dat het geen wheelie doet dat is totaal niet erg maar vroeg het mijn eigen zomaar af :)
 
Misschien hebben die personen op de filmpjes een andere vertanding dan origineel, waardoor het voorwiel al wat eerder in de lucht gaat.
 

Ja die zijn nog weer wat goedkoper dan de ronde die ik had gevonden.
Al zijn die lange die ik had nog de helft goedkoper. Zien er ook stevig uit. Maar ik vraag mij af of ze ook zullen passen.

Rizoma heeft een hele mooie. Of het betaalbaar is moet je zelf even beslissen ;)
Ja die zijn strak. Maar ook waanzinnig duur. Natuurlijk is het vervangen van plaatwerk duurder, maar als dat ook kan met blokken de helft van de prijs zonder optische achteruitgang, is dat mooi meegenomen.

als ik ook mee mag doen? :+ zoiets?
Het oranje gedeelte is natuurlijk zwart, dit is een foto van het prototype.
[afbeelding]

Die zijn ongetwijfeld groot genoeg. Maar voor die prijs ga ik eerder voor de Rizoma. Die zijn dan strakker en qua prijs nog maar iets duurder.
 
Vraagje betreft kracht van de Z1000.

Ik kijk wel eens youtube filmpjes en dan zie ik de voorkant in zijn 1 en 2 heel snel omhoog komen puur door acceleratie dus nog niet eens echt power wheelies door het gas los te laten en gas te geven.

Nu heb ik dat met mijn motor totaal niet want ik kan vol in zijn 1 accelereren zonder dat de voorkant echt omhoog komt. Het wiel voelt hoog uit zweverig aan nu is mijn vraag zou dit kunnen door dat hij nog niet is afgesteld of is dit gewoon puur zithouding etc etc.

Ik zit tevens gewoon rechtop niet overdreven erop liggen en dat het geen wheelie doet dat is totaal niet erg maar vroeg het mijn eigen zomaar af :)

Powerwheelies op de Z hebben niets met vertanding te maken, lukt gewoon met een standaard fiets. In jouw geval, hoe lullig ook, trek je het gas niet ver genoeg open...

Mocht je doelen op wheelies laagtoerig bij constante snelheid, deze lukken niet zonder koppeling.
 
Ja die zijn nog weer wat goedkoper dan de ronde die ik had gevonden.
Al zijn die lange die ik had nog de helft goedkoper. Zien er ook stevig uit. Maar ik vraag mij af of ze ook zullen passen.Ja die zijn strak. Maar ook waanzinnig duur. Natuurlijk is het vervangen van plaatwerk duurder, maar als dat ook kan met blokken de helft van de prijs zonder optische achteruitgang, is dat mooi meegenomen.Die zijn ongetwijfeld groot genoeg. Maar voor die prijs ga ik eerder voor de Rizoma. Die zijn dan strakker en qua prijs nog maar iets duurder.

Optisch gezien zijn de Rizoma of Kawasaki valblokken naar mijn mening het beste, maar uiteraard ook het duurste ;)

Zelf heb ik nu LSL erop zitten, maar dat lijken net hangoren.. Diegene die ik aangaf lijken hierop. Waarschijnlijk ga ik ze zelf ook binnenkort een keer vervangen door Rizoma's, als ik weer eens niet weet wat ik met mn geld moet doen :+

Volgens mij zijn die goedkope die jezelf had gevonden universeel? Probleem daarbij is denk ik dat ze even lang zijn. Bij de Z750 is het zo dat het frame waar je de valblokken op wil monteren aan de linkerkant verder naar binnen ligt dan aan de rechterkant. Als je goed oplet bij de foto's zie je ook dat een blok een langere steel of blok heeft dan de ander.
 
Optisch gezien zijn de Rizoma of Kawasaki valblokken naar mijn mening het beste, maar uiteraard ook het duurste ;)

Zelf heb ik nu LSL erop zitten, maar dat lijken net hangoren.. Diegene die ik aangaf lijken hierop. Waarschijnlijk ga ik ze zelf ook binnenkort een keer vervangen door Rizoma's, als ik weer eens niet weet wat ik met mn geld moet doen :+

Volgens mij zijn die goedkope die jezelf had gevonden universeel? Probleem daarbij is denk ik dat ze even lang zijn. Bij de Z750 is het zo dat het frame waar je de valblokken op wil monteren aan de linkerkant verder naar binnen ligt dan aan de rechterkant. Als je goed oplet bij de foto's zie je ook dat een blok een langere steel of blok heeft dan de ander.

Passen die universele doppen wel op een Z1000? Of loop je dan tegen hetzelfde probleem aan?
 
Vraagje betreft kracht van de Z1000.

Ik kijk wel eens youtube filmpjes en dan zie ik de voorkant in zijn 1 en 2 heel snel omhoog komen puur door acceleratie dus nog niet eens echt power wheelies door het gas los te laten en gas te geven.

Nu heb ik dat met mijn motor totaal niet want ik kan vol in zijn 1 accelereren zonder dat de voorkant echt omhoog komt. Het wiel voelt hoog uit zweverig aan nu is mijn vraag zou dit kunnen door dat hij nog niet is afgesteld of is dit gewoon puur zithouding etc etc.

Ik zit tevens gewoon rechtop niet overdreven erop liggen en dat het geen wheelie doet dat is totaal niet erg maar vroeg het mijn eigen zomaar af :)

In de 1 rijden met een gangetje van 20 (geen koppeling erbij pakken) en dan in 1x volgas geven dan moet de voorkant zeker wel omhoog komen. De 2 is wat lastiger en moet je even een rukje aan het stuur geven.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ga het gewoon een keer proberen op een rustig industrie terrein liggen er genoeg hier in de buurt .

Ik ga toch proberen op de koppeling weet nog van de CBR 600 RR dat op het gas erg onvoorspelbaar was maar had het nog nooit geprobeerd met koppeling.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ga het gewoon een keer proberen op een rustig industrie terrein liggen er genoeg hier in de buurt .

Ik ga toch proberen op de koppeling weet nog van de CBR 600 RR dat op het gas erg onvoorspelbaar was maar had het nog nooit geprobeerd met koppeling.

Als je wheelies gaat maken met de koppeling erbij doe het dan wel in de 2de versnelling ;)

Jouw motor is toevallig geen import uit frankrijk of duitsland? Daar was namelijk een regel dat je verzekering goedkoper was als de motor onder de 100pk zat dus misschien is die begrenst?
 
Hij komt uit Italie dus neem aan van niet..

Het zal een stukje afstelling zijn en misschien hang ik te ver naar voren zonder dat je het in de gaten hebt door de acceleratie.

Het is ook geen must maar het is wel leuk om het te oefenen :)
 
Google is op kern stabi ,heeft ook mooie. Valblokken
Ik ben er geweest mooi bedrijf verstuurd ook
 
Is het aan te raden zo'n dubbel licht module te plaatsen, in combinatie met een Xenon set? Of is de Xenon niet te dimmen op die manier? Heb geen zin om de Xenon 100% te laten branden, want je krijgt hem denk ik nooit ver genoeg naar beneden gedraaid om niet te verblinden. Iemand tips of ervaringen?

edit: heb zelf het antwoord alweer gevonden dmv search |(
gaat dus niet lukken, maar nu twijfel ik dus tussen een dubbel licht module met die Philips lampen of een enkele xenon kit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan