Kawasaki Z1000 Z750[s][r] plaza deeltje 68

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze week gaat het gebeuren! Donderdag afrijden voor motorrijbewijs!

Heb de motor alvast klaargezet!

image-6_zpsb4f82e05.jpg
 
Ik heb even foto'tjes voor je gemaakt. Het is ongeveer hetzelfde systeem als de plugjes op het "dashboard". Maar nu moet je er eens van de andere kant tegen duwen. Met een klein nageltje ofzo;
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt! Ja dat helpt. Precies andersom dan die andere plugjes. En ik maar duwen tegen die stekels.. zit dat buisje in t midden. :X
Top! Morgenavond maar weer prutsen, kijken of ik de boel dan eindelijk los krijg.
 
Bedankt! Ja dat helpt. Precies andersom dan die andere plugjes. En ik maar duwen tegen die stekels.. zit dat buisje in t midden. :X
Top! Morgenavond maar weer prutsen, kijken of ik de boel dan eindelijk los krijg.
Heel voorzichtig met je nagels of een kleine schroevendraaier langs de buitenste gaan van de plug. Als je op de foto kijkt van furi zie je dat je dan het bovenste gedeelte van de plug op/eruit wipt. Die moet je iets van een 0,5 cm eruit hebben en dan kun je de hele plug er zo uit halen.
 
nee eigenlijk niet!!
kom niet verder dan een compleet systeem

Ik heb Arrow bochten en een Leovince einddemper, hierdoor vervalt de katalysator en heb toen direct een open luchtfilter gemonteerd en laten afstellen door Jeroen v/d Meer, kwam toen uit op een gezonde 110pk op het achterwiel.

Houd er wel rekening mee dat dit systeem aardig wat meer lawaai teweeg brengt dan alleen een demper zonder db-killer.
 
Bedankt! Ja dat helpt. Precies andersom dan die andere plugjes. En ik maar duwen tegen die stekels.. zit dat buisje in t midden. :X
Top! Morgenavond maar weer prutsen, kijken of ik de boel dan eindelijk los krijg.
Ik heb hier ook héél lang op moeten zoeken hoor :) Laat maar weten als het gelukt is!
 
Dankjewel! En natuurlijk gaan er nog wat dingen veranderen aan me Z! Coverseat is onderweg van the2wheels zoals ik heb begrepen dus dat is afwachten:P:) en voor de rest even verder sparen:P
 
Ik heb Arrow bochten en een Leovince einddemper, hierdoor vervalt de katalysator en heb toen direct een open luchtfilter gemonteerd en laten afstellen door Jeroen v/d Meer, kwam toen uit op een gezonde 110pk op het achterwiel.

Houd er wel rekening mee dat dit systeem aardig wat meer lawaai teweeg brengt dan alleen een demper zonder db-killer.

Moet je hiervoor ook nog iets met de pijp doen om hem passend te krijgen op je einddemper ??.

Ikzelft heb een Ixil hyperlow en zoek ook een bochtenset en zag al meerdere keren arrow voorbijkomen
 
Moet je hiervoor ook nog iets met de pijp doen om hem passend te krijgen op je einddemper ??.

Ikzelft heb een Ixil hyperlow en zoek ook een bochtenset en zag al meerdere keren arrow voorbijkomen

Dat past zonder aanpassingen, geen probleem. Ik zou alleen geen Hyperlow combineren met open bochten, grote kans dat je veel pk's kwijt bent (door tekort aan tegendruk) en een overschot aan geluid krijgt. Twee weken geleden nog gezien op een CB1000R: kat.-v.v. plus Ixrace uitlaat; niet mee te rijden qua geluidsniveau en 20pk 'kwijt'.
 
Dat past zonder aanpassingen, geen probleem. Ik zou alleen geen Hyperlow combineren met open bochten, grote kans dat je veel pk's kwijt bent (door tekort aan tegendruk) en een overschot aan geluid krijgt. Twee weken geleden nog gezien op een CB1000R: kat.-v.v. plus Ixrace uitlaat; niet mee te rijden qua geluidsniveau en 20pk 'kwijt'.

Ja dacht ik al, Was pas nog aangehouden wegens mijn uitlaat, hij kon me op dat moment niet controleren dus gelukkig geen boete. als ik dan alles open heb zal wel pokke herrie worden

Wat about een GP uitlaat denk dat, dat beter is denk je niet ?
 
Hangt van de uitlaat af, maar zolang er voldoende dempingsmateriaal in zit zal een GP uitlaat redelijke tot goede prestaties leveren, al zal een 'volwaardige' uitlaat het over het algemeen het beste doen in combinatie met een open bochtenset
 
Even een beroep op jullie practische oplossingsgericht vermogen:
Ik heb weelstripes gehaald. Voor mijn achterwiel heb ik een paddockstand, zodat mijn achterwiel vrij kan draaien. Wel zo gemakkelijk met het erop doen van de stripes.
Maar het voorwiel is een ander verhaal. Iemand een idee hoe je gemakkelijk even je voorwiel los van de grond kan krijgen zonder een kapotte rug of het kopen van boppins voor de paddockstand aan het voorwiel?
 
Even een beroep op jullie practische oplossingsgericht vermogen:
Ik heb weelstripes gehaald. Voor mijn achterwiel heb ik een paddockstand, zodat mijn achterwiel vrij kan draaien. Wel zo gemakkelijk met het erop doen van de stripes.
Maar het voorwiel is een ander verhaal. Iemand een idee hoe je gemakkelijk even je voorwiel los van de grond kan krijgen zonder een kapotte rug of het kopen van boppins voor de paddockstand aan het voorwiel?

Een voorbok lenen, de motor optillen aan het dak, of een paar baddingen onder het blok schuiven?
 
Even een beroep op jullie practische oplossingsgericht vermogen:
Ik heb weelstripes gehaald. Voor mijn achterwiel heb ik een paddockstand, zodat mijn achterwiel vrij kan draaien. Wel zo gemakkelijk met het erop doen van de stripes.
Maar het voorwiel is een ander verhaal. Iemand een idee hoe je gemakkelijk even je voorwiel los van de grond kan krijgen zonder een kapotte rug of het kopen van boppins voor de paddockstand aan het voorwiel?
Even hulp vragen om de motor stilletjes vooruit/achteruit te duwen?
 
Moet je hiervoor ook nog iets met de pijp doen om hem passend te krijgen op je einddemper ??.

Ikzelft heb een Ixil hyperlow en zoek ook een bochtenset en zag al meerdere keren arrow voorbijkomen


Dat past zonder aanpassingen, geen probleem. Ik zou alleen geen Hyperlow combineren met open bochten, grote kans dat je veel pk's kwijt bent (door tekort aan tegendruk) en een overschot aan geluid krijgt. Twee weken geleden nog gezien op een CB1000R: kat.-v.v. plus Ixrace uitlaat; niet mee te rijden qua geluidsniveau en 20pk 'kwijt'.

Nee als je Arrow bochten neemt in combinatie met een demper die gemaakt is voor je originele bochten dan moet je dingen gaan aanpassen. De linkpijp van mijn Leo uitlaat was kwa diameter gelijk aan de Arrow bochten dus die heb ik iets laten opruimen en lusjes aan laten lassen zodat ze in elkaar pasten en ik trekveren kon gebruiken om het spul bij elkaar te houden.
 
Nee als je Arrow bochten neemt in combinatie met een demper die gemaakt is voor je originele bochten dan moet je dingen gaan aanpassen. De linkpijp van mijn Leo uitlaat was kwa diameter gelijk aan de Arrow bochten dus die heb ik iets laten opruimen en lusjes aan laten lassen zodat ze in elkaar pasten en ik trekveren kon gebruiken om het spul bij elkaar te houden.

I beg to differ... de Arrow decat bochtensets, mits als los artikelnummer aangegeven, passen op de originele uitlaten. Zie bijv. de Z1000 van een paar pagina's geleden, daar zit de Arrow headerset op i.c.m. G&G Moto2 uitlaten, en ik heb de G&G Big Oval al eens op de Z750 gemonteerd met Arrow bochtenset.
 
I beg to differ... de Arrow decat bochtensets, mits als los artikelnummer aangegeven, passen op de originele uitlaten. Zie bijv. de Z1000 van een paar pagina's geleden, daar zit de Arrow headerset op i.c.m. G&G Moto2 uitlaten, en ik heb de G&G Big Oval al eens op de Z750 gemonteerd met Arrow bochtenset.

Dan had ik andere Arrow bochten denk ik.

EDIT: foto gevonden, zoals je kan zien heb ik bij de Arrow bochten een inkeping laten maken (op 4 plekken) en dat laten oprekken zodat mijn Leo linkpijp er in past.

ME99zgO.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een krik onder een voorpoot en dan heel iets omhoog krikken!
Dat kan ik wel eens gaan proberen.

Optillen aan het dak wordt hem niet, hij staat in een gezamelijke garage, dus ik kan geen zaken in het dak schroeven. En een voorbok lenen, tsja,.. misschien .. ergens. Eerst maar die krik proberen.
 
Hm, wou ik juist toertje doen. Band volledig plat. 0psi. Dus vermoed ergens een gaatje maar niet drek gevonden. Is het makkelijk om de band (achterste) gewoon te demonteren en deze binnen te doen voor een nieuwe band? Of kan ik dit best door een technieker laten doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan