Kawasaki Z1000 Z750[s][r] plaza deeltje 68

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemiddag allemaal,

Ik ben René, 30 jaar en ben sinds gisteravond in het trotse bezit van een Z1000 uit 2011.
full


Voorlopige mod's zijn:
Volledig Akrapovic hexagonal systeem.
Rizoma korte kentekenplaathouder.
Achterlicht met geintegreerde knipperlichten.

Op de wishlist staan nog een setje korte rem- en koppelingshendel en iets om de lak van mijn tank mee te beschermen. Dus mocht er iemand een mooi setje zwarte hendeltjes hebben liggen voor een leuke prijs....let me know.

:]
 
Mooie Machine, veel veilige KM er mee! Zorg maar dat die goed opslaat staat met al die ratten tegenwoordig, ze stelen maar zo je spullen!
 
gelukkig is het hier een nette beurt (diep in een woonwijk). ik had zelfs een x de motor alleen met stuurslot de hele dag buiten gelaten (vergeten beide wielen op slot te zetten) :9
 
binnenkort toch maar eens langs motoport.. heb al bijna 6k mee gereden, dus tijd voor een beurt, achterband begint glad te worden dus ws. komt dat erbij..
 
is er een verschil in of ik hem voor onderhoud bij de dealer breng bij wie ik het heb gekocht of een andere zaak? nee toch?
 
dan ga ik van uit dat milenko het goed doet,vooral als er hier geadviseerd wordt om naar een bepaalde zaak te gaan
 
Hallo mede Z-eigenaren.

Mijn naam is Mathé, 23 jaar en kom uit Nieuwe Pekela (GR).
Sinds mei dit jaar trotse eigenaar van een zwarte Z750, uit maart 2012!
Hij is nog geheel standaard maar er staan wel een paar dingen op de planning, o.a.;

Andere spiegels
R&G kentekenhouder
SC Project uitlaat

Ondertussen een kleine 3000 km op gereden en hij bevalt me prima.
Zal als ik tijd heb wat foto's plaatsen van m'n Z.

Ben benieuwd wat voor leuke dingen ik hier op het forum tegen ga komen!
 
Volgende week kan ik mijn Z binnen doen voor groot onderhoud, dan gaan ze ook nieuwe luchtfilter steken. Maar is het misschien niet beter om een sport luchtfilter te gaan laten steken. Momenteel rij ik met een Leo Vince uitlaat, zonder DB-killer, waardoor hij ook wat te veel lucht lijkt te happen.
 
Volgende week kan ik mijn Z binnen doen voor groot onderhoud, dan gaan ze ook nieuwe luchtfilter steken. Maar is het misschien niet beter om een sport luchtfilter te gaan laten steken. Momenteel rij ik met een Leo Vince uitlaat, zonder DB-killer, waardoor hij ook wat te veel lucht lijkt te happen.

Dat hangt helemaal van je gebruik af, en diverse andere factoren. Rij je dagelijks en door wind en wind, dan is het originele filter meer aan te raden dan een sportfilter. Daarnaast speelt dat als je zowel een open inlaat als een open uitlaat hebt, je dichter bij opnieuw afstellen komt. Aangezien velen rondrijden met open uitlaten en een sportfilter, zou ik me er niet (te) druk om maken, de praktijk laat zien dat het allemaal wel meevalt, maar houd dit theoretische gedeelte in ieder geval in gedachten.
 
Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen heeft mijn Z een vol akrapovic systeem, maar deze ploft regelmatig tijdens dichtdraaien gas en terugschakelen. Iemand hier die dit ook heeft of ligt dit aan de afstelling.
Heb al zitten zoeken op de fiets of er nog ergens een rapid bike of een powercommander verstopt zit, maar heb hem nog niet kunnen vinden (iemand die weet waar normaal zo'n dingen ingebouwd wordt?).
 
Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen heeft mijn Z een vol akrapovic systeem, maar deze ploft regelmatig tijdens dichtdraaien gas en terugschakelen. Iemand hier die dit ook heeft of ligt dit aan de afstelling.
Heb al zitten zoeken op de fiets of er nog ergens een rapid bike of een powercommander verstopt zit, maar heb hem nog niet kunnen vinden (iemand die weet waar normaal zo'n dingen ingebouwd wordt?).

Mijn z 1000 doet t ook. Heerlijk is t. Maak je geen zorgen mij is verteld door de tuner die bij mij een wiseco fuel controller heeft geplaatst dat er een sensor op de koppeling zit die de ontsteking kort onderbreekt. Waardoor de brandstof van dat moment in de uitlaat verbrand.
Wel gaf hij aan dit indien je een kat hebt heel slecht is voor de Kat. Deze kan hier niet tegen en zal op gegeven moment kapot slaan.
Nog meer voordelen voor een kompleet uitlaatsysteem!!
 
Laatst bewerkt:
Iemand ook ervaringen hier met een sc project uitlaat onder een z750? Hoe zit het met de 2 kabeltjes die de klep in standaarduitlaat regelen? Kun je gewoon verwijderen toch??
 
Ja, die kun je gewoon bij de vlinder (het ding dat het aanstuurt) afkoppelen zonder problemen. Even iets oplossen door de schroefbusjes die op de kabel zitten en pikt ze er uit.
 
Iemand ook ervaringen hier met een sc project uitlaat onder een z750? Hoe zit het met de 2 kabeltjes die de klep in standaarduitlaat regelen? Kun je gewoon verwijderen toch??

Zoals hierboven gezegd, yep :Y gewoon het dekseltje los dat achterop je uitlaat zit, moeren losdraaien en daar de kabels loshalen. Links onder je zadel en tank de zwarte kappen los (driehoek en boemerang), daar achter vind je de servo die alles aanstuurt. Beugel los, kabels er uit, en dan alles weer dichtbouwen. Wel opletten dat je het contact uit hebt staan en zorg dat je de servo niet verdraait, dan kan hij nl. een FI-storing geven.
 
Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen heeft mijn Z een vol akrapovic systeem, maar deze ploft regelmatig tijdens dichtdraaien gas en terugschakelen. Iemand hier die dit ook heeft of ligt dit aan de afstelling.
Heb al zitten zoeken op de fiets of er nog ergens een rapid bike of een powercommander verstopt zit, maar heb hem nog niet kunnen vinden (iemand die weet waar normaal zo'n dingen ingebouwd wordt?).

Mijn rapidbike zit precies onder de basis zadel. Mijn uitlaat roffelt ook ;-) met een rapidbike maar ook zonder. Alleen mengverhouding (Air/fuel ratio) was onder 6000 rpm om te huilen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan