Kawasaki Z1000 - Z750 [s][r] plaza standje 69

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen MF sticker maar wellicht iemand van hier: je ging rond 21.15 op je zwarte z1000 bij Zwolle noord de A28 op richting Meppel.

he Erik,

ik was het niet, wel even gereden gister, maar heb jou volgens mij wel gespot gister.

bij de marslanden rond 17:00 reed je achter een ferrari aan vanaf het stoplicht, ik kwam er net aanrijden toen jij wegreed.

gr Davy
 
he Erik,

ik was het niet, wel even gereden gister, maar heb jou volgens mij wel gespot gister.

bij de marslanden rond 17:00 reed je achter een ferrari aan vanaf het stoplicht, ik kwam er net aanrijden toen jij wegreed.

gr Davy

He Davy,

Nee helaas was ik aan het werk toen. Jij nog lekker gereden? We hebben dezelfde Z he haha. Een van de weinigen met die kleur :-)
 
Zo vandaag vrij gehad lekker stukje dijkjes greden rondom Nijmegen. Kwam een oranje kawa z1000/750 tegen iemand van hier ook daar ergens rondgereden??
Als er zwarte zadeltassen op zaten was ik dat. Ik heb gisteren nog een stukje Nederrijndijk gereden vanaf Arnhem richting Ede.
 
Ha Davy,

Nee, dat was ik... Was een Ferrari Testarossa! Hij had alleen weinig zin om gas te geven -O-

Groeten

aha ok ik zag alleen de kleur nog snel maar niet of het 750 of 1000 was, hoorde bij het optrekken ook alleen jou had ik het idee hehe.


he Erik,

ik was het niet, wel even gereden gister, maar heb jou volgens mij wel gespot gister.

bij de marslanden rond 17:00 reed je achter een ferrari aan vanaf het stoplicht, ik kwam er net aanrijden toen jij wegreed.

gr Davy

He Davy,

Nee helaas was ik aan het werk toen. Jij nog lekker gereden? We hebben dezelfde Z he haha. Een van de weinigen met die kleur :-)

klopt 1 van de weinigen maar toch zit er 1 verschil, jij hebt de 2005 kleur dus de metallic en ik de 2006 dus een matte :+ maar voor de meesten en voor het oog lijkt het dezelfde kleur 8-)
 
aha ok ik zag alleen de kleur nog snel maar niet of het 750 of 1000 was, hoorde bij het optrekken ook alleen jou had ik het idee hehe.klopt 1 van de weinigen maar toch zit er 1 verschil, jij hebt de 2005 kleur dus de metallic en ik de 2006 dus een matte :+ maar voor de meesten en voor het oog lijkt het dezelfde kleur 8-)

Oke. Ik moet zeggen dat ik dat verschil niet wist. Moeten ze maar eens naast elkaar zetten haha. Wellicht anders een idee om je nr ff te sturen in een pb?
 
Knap opgemerkt! De reden hierachter is dat als ik mijn linkse spiegel op het stuurgewicht zet is er een redelijk grote opening tussen het stuurgewicht en de hendel. Als ik het rechts tussen het stuurgewicht en de hendel zet blokkeerde de gashendel, wat zeer gevaarlijk is natuurlijk. Daarom één er op en één er tussen :)

Ok, rechts goed/ links toch vreemd. :?
 
Laatst bewerkt:
Wat wil er precies van weten? Het is me niet helemaal duidelijk wat je vraag precies is :+

Excuses voor de vage vraagstelling,

Ik vraag me dus af of ik gewoon de remvloeistof uit mijn huidige reservoirs op kan zuigen met bijvoorbeeld een opzuigspuit en dit vervolgens kan hergebruiken zodra de nieuwe reservoirs erop zijn gemonteerd? Want er werd mij verteld dat er tijdens het bijvullen lucht in het systeem kan komen en wat dan.. :o Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of speciaal op moet letten om dit te kunnen voorkomen?? Ik dacht zelf namelijk al om voor het omwisselen van de reservoirs om de leidingen aan het uiteinden gewoon af te knellen met een kocher.

Ik heb helaas geen instructieboekje erbij gekregen die mij stapsgewijs verteld wat ik moet doen, alleen boekje over het product zelf.. |(
 
Ik heb helaas geen instructieboekje erbij gekregen die mij stapsgewijs verteld wat ik moet doen, alleen boekje over het product zelf.. |(

Remvloeistof leidingen helemaal leeghalen (om precies te zijn doorspoelen na installatie)! In uiterste nood evt. hergebruiken, Alleen als dat echt niet anders kan. Persoonlijk zou ik je adviseren om de remvloeistof in dit stadium ook volledig te vernieuwen.

Procedure per reservoir
  1. Alles rondom reservoir afdekken met doeken en/of meerdere lagen keukenpapier. Brake cleaner bij de hand houden
  2. Reservoir leeghalen
  3. Oude reservoir verwijderen
  4. Nieuwe reservoir installeren
  5. Nieuwe reservoir vullen met nieuw remvloeistof
  6. Remmen ontluchten (zie onderstaand filmpje)

Als je hulp nodig hebt, op zich woon ik dichtbij (Hoeksche Waard eiland onder Rotterdam; minuut of 20 à 25 rijden). Dan kan ik laten zien hoe het moet. Het is niet moeilijk, maar wel verdomd essentieel dat het goed is!

Kijk ook eens het volgende Youtube filmpje "Motorcycle Brake Bleeding Procedure from Sportbiketrackgear.com": https://www.youtube.com/watch?v=tkxcQzhgJLU
 
Laatst bewerkt:
Yeah. Krijg vandaag spullen van de spuiter! Proefstukje gezien ter goedkeuring gezien deze week
Spullen van coater krijg ik zondag :). Bouwen!!!! Zin om hem rijdend te hebben
 
Sorry hoor maar ontluchten omdat je je reservoir vervangt?
Nee man!

Gewoon rem inknijper en elastiek erop! Zo blijft druk erop en gaat geen lucht in je leiding.
Vloeistof aftappen van je reservoir, nieuw erop, een paar keer pompen zodat dat ene centimeter leiding van je reservoir ook vol loopt met vloeistof en klaar!

Hooguit 3min werk!
 
zo kwam ik hvw binnen. iemand daar zei dat ik dat niet moest doen... maar is best klote om met 1 hand helm te lopen en andere handschoenen.
 
You serious, or...?
Anyhow; 'reset' indrukken terwijl je 'mode' ingedrukt houdt. Maar als hij Fahrenheit aangeeft, zal hij ook MPH aangeven in plaats van KPH.


hier ook een gevalletje fahrenheit en gewoon km aanduiding
krijg het btw niet voor elkaar om graden/celcius te krijgen :(
 
Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier m'n oude Z heeft gekocht. Hij stond te koop bij Goedhart vanaf januari. Zag hem nu niet meer staan, vandaar.
Was een blauwe Z750 uit 2008, rond de 27000 op de teller. Geel velglint en alle opties van Rizoma.
Misschien heel toevallig hier iemand op het forum :) ?
 
Remvloeistof leidingen helemaal leeghalen (om precies te zijn doorspoelen na installatie)! In uiterste nood evt. hergebruiken, Alleen als dat echt niet anders kan. Persoonlijk zou ik je adviseren om de remvloeistof in dit stadium ook volledig te vernieuwen.

Procedure per reservoir
  1. Alles rondom reservoir afdekken met doeken en/of meerdere lagen keukenpapier. Brake cleaner bij de hand houden
  2. Reservoir leeghalen
  3. Oude reservoir verwijderen
  4. Nieuwe reservoir installeren
  5. Nieuwe reservoir vullen met nieuw remvloeistof
  6. Remmen ontluchten (zie onderstaand filmpje)

Als je hulp nodig hebt, op zich woon ik dichtbij (Hoeksche Waard eiland onder Rotterdam; minuut of 20 à 25 rijden). Dan kan ik laten zien hoe het moet. Het is niet moeilijk, maar wel verdomd essentieel dat het goed is!

Kijk ook eens het volgende Youtube filmpje "Motorcycle Brake Bleeding Procedure from Sportbiketrackgear.com": https://www.youtube.com/watch?v=tkxcQzhgJLU

Sorry hoor maar ontluchten omdat je je reservoir vervangt?
Nee man!

Gewoon rem inknijper en elastiek erop! Zo blijft druk erop en gaat geen lucht in je leiding.
Vloeistof aftappen van je reservoir, nieuw erop, een paar keer pompen zodat dat ene centimeter leiding van je reservoir ook vol loopt met vloeistof en klaar!

Hooguit 3min werk!


Thanks voor jullie feedback, ik zal kijken hoe ver ik kom! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan