Kawasaki Z1000-Z750-Z750S Plaza deel 48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand enig idee waar ik een ketting die aan vervanging toe is kan herkennen ?

Soms nu als ik weg rij dan heb ik het idee dat ik de ketting hoor (of iets anders wat een vreemd geluid geeft) Ketting staat ookn niet superstrak meet (kan hem een aardige stukje naar beneden drukken als hij op de tandwielen ligt)

Iemand hier tips/suggestie's ? En wat zou een nieuwe ketting eigenlijk moeten kosten ?
 
Iemand enig idee waar ik een ketting die aan vervanging toe is kan herkennen ?

Soms nu als ik weg rij dan heb ik het idee dat ik de ketting hoor (of iets anders wat een vreemd geluid geeft) Ketting staat ookn niet superstrak meet (kan hem een aardige stukje naar beneden drukken als hij op de tandwielen ligt)

Iemand hier tips/suggestie's ? En wat zou een nieuwe ketting eigenlijk moeten kosten ?



Als je de ketting hoort bij wegrijden kan het ook zijn dat hij te slap staat, zou 'm eerst spannen.
Ketting vervangen als: hij niet meer te spannen is of als deze teveel speling heeft t.o. van het tandwiel ( dit kun je zien door bij het achtertandwiel de ketting omhoog te trekken als dit niet lukt is deze nog oke, gaat het heel makkelijk is deze wel aan vervanging toe.

En de ketting natuurlijk vervangen bij beschadigingen.

Mocht je 'm moeten vervangen , de ketting wel tegelijk met de tandwielen vervangen, slijten nl. op elkaar in.Zou je alleen de ketting doen is deze binnen de kortste keren weer versleten.

Prijzen zullen zo rond de 150 liggen
 
Als je de ketting hoort bij wegrijden kan het ook zijn dat hij te slap staat, zou 'm eerst spannen.
Ketting vervangen als: hij niet meer te spannen is of als deze teveel speling heeft t.o. van het tandwiel ( dit kun je zien door bij het achtertandwiel de ketting omhoog te trekken als dit niet lukt is deze nog oke, gaat het heel makkelijk is deze wel aan vervanging toe.

En de ketting natuurlijk vervangen bij beschadigingen.

Mocht je 'm moeten vervangen , de ketting wel tegelijk met de tandwielen vervangen, slijten nl. op elkaar in.Zou je alleen de ketting doen is deze binnen de kortste keren weer versleten.

Prijzen zullen zo rond de 150 liggen

full



:+
 
sinds ik hem heb heb ik pas 1keer kunnen rijden(mooi weer rijder) kon het niet laten om hem ff door te trekken naar 200+ hoop dat dit niet te ernstig is
alvast bedankt voor de tips
Altijd even rustig warmrijden. Daarna kan je het gas best redelijk open trekken. Dat slome inrijden blijven de fabrikanten alleen maar zeggen om aansprakelijkheidstelling te voorkomen. Af en toe eens lekker doorhalen is juist goed voor de zetting van zuigerveren t.o.v. de cilinderwand.
 
Iemand enig idee waar ik een ketting die aan vervanging toe is kan herkennen ?

Soms nu als ik weg rij dan heb ik het idee dat ik de ketting hoor (of iets anders wat een vreemd geluid geeft) Ketting staat ookn niet superstrak meet (kan hem een aardige stukje naar beneden drukken als hij op de tandwielen ligt)

Iemand hier tips/suggestie's ? En wat zou een nieuwe ketting eigenlijk moeten kosten ?
Tips van ffTzz zijn goed. Hoeveel km is er mee gereden? Onderhoud redelijk geweest?
Tegenwoordig moet een ketting makkelijk 20.000 km mee kunnen gaan. Ikzelf heb er al eens meer dan 30.000 km mee gehaald.
 
Ben weer een Z750 tegen gekomen. Alleen nou heeft deze motor 2 extra welke ik echt niet mooi vind namelijk handvatten voor de duopassagier en een windschermpje. Kunnen deze accessoires er afgehaald worden?

media
 
Ben weer een Z750 tegen gekomen. Alleen nou heeft deze motor 2 extra welke ik echt niet mooi vind namelijk handvatten voor de duopassagier en een windschermpje. Kunnen deze accessoires er afgehaald worden?

[afbeelding]


Of het er af kan weet ik niet, lijkt mij wel maar dan zit je waarschijnlijk met gaten die ook geen schoonheidsprijs verdienen.
Wat ik wel weet dat 't zadel niet de originele van de Z750 is maar die van de S uitvoering, misschien ligt 't originele nog wel ergens en kan deze over gezet worden.
 
Ben weer een Z750 tegen gekomen. Alleen nou heeft deze motor 2 extra welke ik echt niet mooi vind namelijk handvatten voor de duopassagier en een windschermpje. Kunnen deze accessoires er afgehaald worden?

[afbeelding]

Deze heeft OOK de voorvork van een Z1000 erin!! :?
En het voorwiel van de Z1000 maar nog wel een 750 achterwiel.

Is dit een Z750S? Of is het S-kontje op een gewone Z750 geplaatst?

Ik zou bij deze fiets ook even goed napluizen of het niet een omgebouwde schadefiets is en of de aanpassingen technisch gezien goed zijn uitgevoerd. Je weet maar nooit. :X
 
Deze heeft OOK de voorvork van een Z1000 erin!! :?
En het voorwiel van de Z1000 maar nog wel een 750 achterwiel.

Is dit een Z750S? Of is het S-kontje op een gewone Z750 geplaatst?

Ik zou bij deze fiets ook even goed napluizen of het niet een omgebouwde schadefiets is en of de aanpassingen technisch gezien goed zijn uitgevoerd. Je weet maar nooit. :X


Van die voorvork had ik nog niet gezien, maar wat je zegt vind de fiets een beetje vreemd
 
Laatst bewerkt:
Vond het inderdaad al niet kloppen. Kreeg overigens ook niet echt een goed gevoel toen ik dat bedrijf aan de telefoon had.

Bedankt voor de reacties.

Dit word hem zeer zeker niet.
 
z750 met z1000 radiatorkappen, en de rest wat er al gezegd is........

100% schadehok, vooral niet doen.... :N :N
 
Vond het inderdaad al niet kloppen. Kreeg overigens ook niet echt een goed gevoel toen ik dat bedrijf aan de telefoon had.

Bedankt voor de reacties.

Dit word hem zeer zeker niet.

Zie je maar weer, goed dat je hier post.
Mij was het in ieder geval niet opgevallen van die voorvork, de velgen en de kapjes.

God weet wat je je anders voor een ellende op de hals had gehaald.
 
Voila mijn broer heeft mijn bar-end-spiegel-probleem verholpen... Heb hem mijn stuureindes gegeven om er een deel af te slijpen zodat ik de spiegels erin kon schuiven.

Ben wel benieuwd naar het zicht naar achteren, zullen wel zien... nu werken zonder dag vrij tot 2 febr. :Z |( daarna :]

Let vooral op de professionele tekening die ik gemaakt heb om het uit te leggen. ;)
P1030529.jpg


Past perfect...
P1030531.jpg


Voorlopig rechtop gemonteerd, misschien later omlaag zetten maar denk ni dat ze dan nog zin hebben qua zicht naar achteren
P1030532.jpg


P1030534.jpg

niet op de hond letten ;) ... mijn hond slaapt tussen de Z en de HD van mijn vader. Leuke uitdaging voor de dief die hier zonder geluid binnen kan om er eentje te "lenen"... die hond blaft al als de zon te vroeg opkomt.

Greeeetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan