Burning Rubber
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #101
Ik denk dat ik het gevonden heb. De contactpuntjes vonken, toch zagen ze er goed uit. Zal eens nieuwe bestellen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als de contactpuntjes vonken is de condensator de schuldige
Ik hou het zelf op de vervroeger. Idd ook gehad bij mijn Z200's maar heeft me nooit veel gestoord, toen ik het uiteindelijk ging opsporen (carburateur reinigen, bougies, nieuwe contactpunten) was er ook geen verschil. Nooit verder aan gezocht daar de Honda-tjes het toen overnamen.
En tjonge jonge, wat klinkt dat eenpittertje toch lekker.
Of de condensator.Controleer ook de nieuwe puntjes nog een keer,ik weet niet of je ori of imitatie punten heb gemonteerd,maar die imi zooi kan wel eens snel weer verlopen.
En heb je de nieuwe punten met vet gemonteerd?,zeer belangrijk anders is je nieuwe
volg nok vrij snel weer versleten.Ook nieuwe puntjes altijd eerst goed ontvetten ,een beetje vet op de contacten en ze zijn zo weer ingebrand.
Omdat hij na aanduwen wel goed loopt verdenk ik eerder de carburateur. Als je hem stationair laat tokkelen lijkt hij te verzuipen.
Ik zou even de vlotterhoogte en naald (zitting) controleren.
Hij begint met ploffen in de uitlaat,dat kan een teken van een arm mengsel zijn,misschien eerst eens kijken of er geen valse lucht ergens naar binnen gezogen word bij de aansluiting tussen de carb
en cilinder.Wat voor bougiedop heb je er op zitten?Als dat een zwarte ngk kap is meet die dan ook eens door .
Ik heb ook even heel je topic door gelezen en zag dat er aardig wat prut in de vlotterbak zat,heb je al gekeken of je benzinekraan en tank nog goed schoon is,want zo te zien zat er ook
de nodige roest in de vlotterbak,waarschijnlijk afkomstig uit de tank,ik heb met mijn Kreidler zo,n probleem gehad,roestige tank en soms stopte de motor er mee tijdens het rijden,dan zat er weer roest in de vlotterbak die een sproeier verstopte.
ook zag ik dat je een nos condensator gekocht heb,nou wil het wel eens voorkomen dat die
ook kapot zijn omdat ze al heel lang ergens in een magazijn gelegen hebben.
Die gaan dan snel kapot zodra ze warm geworden zijn.
Hoe wijd heb je de punten opening afgesteld?