Kawasaki Z250C

Burning Rubber

MF veteraan
7 sep 2006
12.880
227
Arnhem
Hallo,

Ik ben sinds kort de gelukkig eigenaar van een kawasaki z250c. Dr is alleen erg weinig bekend over dit apparaat en ik vroeg me of iemand weet waar ik onderdelen voor dit machientje kan halen (ben op zoek naar een zadeldekje).

En of er mensen zijn die er zo 1(of meer) hebben gehad :)
 
Kijk eens op www.kawasakimerkclub.nl

Voor onderdelen kun je www.z-klasmo.de Daar hebben ze (bijna) alles voor classic kawa's. Mijn ervaring met hen is erg goed.
 
ik kan je niet helpen.

ik kan je wel aanraden vaak je olie en filter te verversen en het peil in de gaten te houden.
de smering van de nokkenas is nogal gevoelig
 
bedankt voor de tips en website, daar heb ik best wat aan. wel even zoek bij klasmo naar de goede onderdelen.

maar is er echt niemand bekend met die beestje? :?
 
ik heb een Z200 gehad, het kleinere en oudere broertje ervan.
leuke fiets, goede japanse techniek.
het starmotortje kreeg hem koud niet aan, geeft niets, echte mannen schoppen hem aan.
even tegen de compressie aanzetten en dan met een ferme trap er doorheen.
op de 200 zat een mechanische schijfrem voor, best bijzonder met een excentertje.

bij mij liep binnen de korste keren de nokkenas er uit.
bij de 200 moest je het oliefilter vervangen door het hele rechter motordeksel te openen.
in mijn jeugdige onervarenheid wist ik dit niet.
en dat moet toch af en toe gebeuren.
toen bleek dus dat de nokkenas direct in het aluminium liep en zich zonder olie een eigen weg baant.
tweedehands cylinderkop was onvindbaar, daarom zie je de Z200 nu nooit meer.
uiteindelijk heb ik bij bolman in den haag bronzen lagerbussen in de kop laten plaatsen.
mijne heb ik tien jaar oud en in nieuwstaat rijdend verkocht.

bij de Z250 zit het oliefilter achter een klein dekseltje in het rechter carterdeksel.
vandaar mijn eerste raadgeving.

mijn uitlaat is ook nog een keer afgebroken, vlak na de kop.
dat kan je natuurlijk verwachten met zo'n stampend singletje.

doordat hij zo klei en licht is kan je er prima mee gooien en smijten.
ik kan me herinneren dat ik mijne eens met een glijdend voorwiel een bocht ingezet heb.
de toenmalige bridgestones/yokohama's waren niet bestand tegen mijn jeugdig enthousiasme.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben sinds kort de gelukkig eigenaar van een kawasaki z250c. Dr is alleen erg weinig bekend over dit apparaat en ik vroeg me of iemand weet waar ik onderdelen voor dit machientje kan halen (ben op zoek naar een zadeldekje).

En of er mensen zijn die er zo 1(of meer) hebben gehad :)

Is het een Z 250 C of Z 250 LTD?
 
het is een Z250C uit oktober 1983 :)

ik heb een Z200 gehad, het kleinere en oudere broertje ervan.
leuke fiets, goede japanse techniek.
het starmotortje kreeg hem koud niet aan, geeft niets, echte mannen schoppen hem aan.
even tegen de compressie aanzetten en dan met een ferme trap er doorheen.
op de 200 zat een mechanische schijfrem voor, best bijzonder met een excentertje.

bij mij liep binnen de korste keren de nokkenas er uit.
bij de 200 moest je het oliefilter vervangen door het hele rechter motordeksel te openen.
in mijn jeugdige onervarenheid wist ik dit niet.
en dat moet toch af en toe gebeuren.
toen bleek dus dat de nokkenas direct in het aluminium liep en zich zonder olie een eigen weg baant.
tweedehands cylinderkop was onvindbaar, daarom zie je de Z200 nu nooit meer.
uiteindelijk heb ik bij bolman in den haag bronzen lagerbussen in de kop laten plaatsen.
mijne heb ik tien jaar oud en in nieuwstaat rijdend verkocht.

bij de Z250 zit het oliefilter achter een klein dekseltje in het rechter carterdeksel.
vandaar mijn eerste raadgeving.

mijn uitlaat is ook nog een keer afgebroken, vlak na de kop.
dat kan je natuurlijk verwachten met zo'n stampend singletje.

doordat hij zo klei en licht is kan je er prima mee gooien en smijten.
ik kan me herinneren dat ik mijne eens met een glijdend voorwiel een bocht ingezet heb.
de toenmalige bridgestones/yokohama's waren niet bestand tegen mijn jeugdig enthousiasme.

geweldig dat soort verhalen, daar ben ik naar op zoek en erg handig dat je tips hebt voor me, want ik zou daar zelf niet op zijn gekomen. bedankt! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd een KL250 van 81 (denk ik) Die hebben hetzelfde motortje met dezelfde kuurtjes.
Ik heb veel motor info op een duitse site gevonden.

http://www.kawasaki-kl250a-ig.de/html/service.html edit , ist tot 22-01-2008

Ik heb ook inmiddels een nieuw (homemade) bronzen lager in de kop gezet (op maat gemaakt op de nokkenasdiameter + 2 uur passen en scrapen, nieuwe tuimelaar en een andere oliepomp.
Bij mij was het de oliepomp die in 2de instantie voor de kopzorgen heeft gezorgd (gruis en niet op tijd verversen was de eerste bij een andere eigenaar).
Accu is eruit en heeft plaats gemaakt voor een 10.000uF elko.
Inmiddels ben ik alweer ruim 5000km verder en het loopt nog steeds als een zonnetje.
 
Laatst bewerkt:
Die Z200 is ook een erg leuke bike zeg :9~

Maargoed, voordat ik echt flink er mee ga rijden is het dus verstandig om die cilinderkop eens te bekijken, oliefilter te vervangen en natuurlijk nieuwe olie erin te gooien (je weet maar nooit hoe lang dat geleden is) :Y

A99531C0A97011DBA17658E13EC2FFC5.jpg

Fototje van het blok wat ik nog nooit open heb gehaald omdat ik pas over 2 maanden mag beginnen met lessen B|

Het loopt overigens als een zonnetje, 36000 mijl op de klok. Kheb niet de indruk dat er iets mis mee is :)
 
Laatst bewerkt:
voor mij was het ook mijn eerste motor.
ik heb er bijna een jaar mee rongereden op een oefenvergunning en daarna op afgereden.
ja, dat waren nog eens tijden
 
Een hele tijd terug zat op dit forum 'rommelrijder'. Die reed er zoeentje. :Y

Hij had zelf aan de krukaswangen zitten veilen om de onbalans weg te werken. 8-)
Liep geloof ik 1op34 bij een Ouwebrikkentoertje. :}


Misschien is via z'n profiel wel z'n email te vinden. :?


En heb er zelf ooit eentje te koop aangeboden op MF. Voor een collega. :Y
Die was redelijk netjes. :Y Ook die persoon heeft een profiel op MF volgens mij, maar die heeft em al een tijdje niet meer in bezit. (apparaat ging achterop de camper mee op vakantie)
 
was dat toevallig ene meneer hogers uit valkenswaard? daar heb ik hem namelijk van en hij nam hem ook achter op de camper mee. :z

wel grappig dat er nog wel wat mensen zijn die zo'n ding hebben of hadden. ik dacht dat ik de enige was die er nu nog een had :P
 
was dat toevallig ene meneer hogers uit valkenswaard? daar heb ik hem namelijk van en hij nam hem ook achter op de camper mee. :z

Nee, maar wel behoorlijk dicht uit de buurt. Misschien wel bij elkaar het kunstje afgekeken. ;) Of meneer Hogers was een paar jaar terug de koper van mijn kennis. :?
(kleur kan kloppen)

Toen ik trouwens net de foto zag met je ge-patch-te zadeltje, moest ik toch echt denken aan eerder genoemde rommelrijder. :Y Ook zo'n groene en zo een versleten zadel.

8-)
1e5f9cf612c8b67bc5cae68c54df3846
 
Laatst bewerkt:
hmm, da's idd een andere (dus er zijn er 2 of meer in nederland! :+ )
gelukkig ziet die van mij er iets netter uit, geen deukje in de tank, zadel minder erg kapot en de uitlaatdemper is ook wat meer bling :)

ff een fototje gemaakt in de zon vandaag

25C80BB0CF1D11DB907AB1E7541A02DA.jpg


264292E0CF1D11DB84BE728A541A02DA.jpg

alleen is de kleur niet zo mint als op de foto :)

ik zie dat het niet op alle computers goed te zien is (zit nu op de laptop)
 
Laatst bewerkt:
Is er toevallig heel stiekem iemand die een werkplaatshandboek te koop heeft van dit type. of iemand die deze in zijn bezit heeft en dit voor mij kan inscannen. er staat 1 boekje te koop op markplaats voor 60 euro, zo uit mn hoofd. dat vind ik iets te gek :)
 
sorry, die heb ik toen met mijn kawa'tje meegegeven.
later heb ik geleerd dat je nooit werkplaatshandboeken moet wegdoen omdat je toch weer zo'n ding koopt.
laat dit een les zijn '(
 
In de laatste 2 clubbladen van de Kawasakimerkclub is uitgebreid geschreven over de Z250, in alle uitvoeringen die leverbaar zijn geweest. Misschien daar op te vragen of laat anders maar weten, dan stuur ik ze wel toe.
 
Dag Oma

sinds een dag of twee ben ik "ook" in het bezit van zo'n stampertje (z250c)

image169fi6.jpg


papieren volgen nog, fietsje heeft toebehoord aan Lucifur665 (of andere cijfers) hier op t forum.
startkoppeling schijnt niet meer te functioneren (aanduwen, geen probleem)
heeft dik een jaar stilgestaan.
Binnenkort maar eens eea gaan uitvogelen :)

heb op mp gezien dat er iemand een kawa 250 aanbiedt met kapot blok.. weet niet of dat een 1 of 2pitter is..

iemand misschien meer info over deze fietsen?

@Loka: heeeeeel vriendelijk verzoekje.... *kijkt heel lief* :+ zou je mij misschien ook de clubbladen toe kunnen mailen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan