Kawasaki z750 25kw

PearZeaL

Rookie
11 mrt 2013
14
0
Weerdinge
Goedemiddag,

ik heb sinds kort een kawasaki z750 op 25kw, rijd heel fijn hoor niets op aan te merken. Alleen de topsnelheid vind ik wat laag... Hij gaat ongeveer 120/130 en met wind tegen 110, niet echt ideaal op autowegen en snelwegen dacht ik zo. Misschien iemand enig idee of dit normaal is voor een 25 kw of niet?
 
Mijn fzr600R gaat op de teller 165 km/h. Hoeveel weegt je z750? Hoe is je motor begrenst? Zullen en grote factor zijn op je max. snelheid.
 
Heb je een 750cc? Ik ken al die kawa types niet. Gekeken of je verzekeringsmaatschapij dit verzekerd?
 
Hij weegt ongeveer, 195 kilo dacht ik, en op de benzinetoevoer en hij is op de gashendel begrensd, die gaat maar een klein stukje open.
 
hij is wel officieel, via de dealer en op kenteken staat ook 25 kw, dus geen problemen verder met de verzekering.
 
Dat is idd niet veel. Ben bang dat je bv in de 5de of 6de versnelling te weinig toeren kan maken waardoor je top snelheid ook lager ligt.
 
ja dat is het denk ik ook, het maakt me echt niet zoveel uit alleen ik voel me niet echt veilig tussen de auto's als ik 110 kan op de snelweg...
 
Als ik jou was zou ik rap terug gaan naar de dealer. Dit is niet normaal te noemen voor 25kw.
 
dan is er iets niet goed lijkt mij, als ik jou was zou ik terug gaan naar de dealer waar hij is getuned.
mijn motor liep ook niet zo toen ik hem kocht, hij liep pas zo nadat ik de kleppen had gesteld, en carburateurs had gesynchroniseerd
 
Als ik jou was zou ik rap terug gaan naar de dealer. Dit is niet normaal te noemen voor 25kw.
Op die Z750's wel, aangezien daar een schroefje aan je carburator zit die zo je gashendel tegen houdt. Het gas gaat amper open en dat verklaart ook de lage toeren.

Heb zelf al zo een begrensd op men stage.

(is ff simplistisch uitgelegd natuurlijk)
 
Het gas gaat inderdaad maar een erg klein stukje open, maar zou er iets aan te doen zijn waardoor ik op zijn minst toch een beetje mee kan komen op de snelweg?
 
ik heb gelest op een cbf 500, begrensd op gaskabel (25kw)
met wind mee, heuveltje af heb ik wel eens de 140/145 aangetikt maar met wind tegen had die moeite om bij de 120 te komen

dus ik denk niet dat er perse iets mis is met de z750, maar dit een onvermijdbare gevolg is van de begrenzing
 
ik heb gelest op een cbf 500, begrensd op gaskabel (25kw)
met wind mee, heuveltje af heb ik wel eens de 140/145 aangetikt maar met wind tegen had die moeite om bij de 120 te komen

dus ik denk niet dat er perse iets mis is met de z750, maar dit een onvermijdbare gevolg is van de begrenzing

Wat het ook is, het is wel kloten;p maar ik vermijd autowegen en snelwegen toch het liefst, vind er geen fluit aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan