Uiteraard kun je altijd pech hebben met een slecht exemplaar. Dat geldt voor elke motor. Maar niemand kan ontkennen dat er met de 12R meer problemen zijn dan met de gemiddelde andere motor. En dat is niet zo met de Hayabusa.
Ik rijd momenteel een ZX-9R uit '97, heb hiervoor een ZZ-R1100 gehad en ga dit voorjaar op zoek naar een nieuwe motor. Ik twijfel hierbij tussen een ZX-12 en een Hayabusa. Op zich ben ik een Kawa-man, maar ik krijg hier niet echt een warm gevoel bij...afslaan, om de 12.000 'vacuum synchronisationwhatever that might be).
Mijn garage raad mij af om een 12R te nemen vanwege allerlei zaken die in dit topic al zijn genoemd. Pas vanaf model 2002 zouden de meeste kinderziektes eruit zijn, maar dit betekent diep in de buidel tasten. De 2002/2003 zijn uiteraard aanmerkelijk duurder dan de eerste lichting. Hayabusa's daarentegen zijn, op wat kleine problemen met de ketting in model '99 na, volgens mijn garage 'prima bakken' waar je dit soort gelazer niet bij hebt. En ze zijn toch wat euries goedkoper.
Anyway, ik ben er nog niet uit...
deze avond de moto terug opgehaald in de garage. men heeft daar niks abnormaals gevonden, 'k moet steeds een klein beetje met't gas spelen als'k moet stoppen. 'k heb 23km gereden overal waar 'k moest stoppen viel de motor stilals 'k dan opnieuw start blijft hij wel op de stationair toerental draaien. zou aan mijn manier van rijden liggen. is mijn zesde motorfiets maar is wel de eerste waar'k zo iets met voor heb.als hij op stationair toerental draait en 'k probeer de gashendel verder dicht te draaien zie je 't toerental lager zakken dan 't stationair toerental??!! hoe kan dat??'k snap er niks meer van