Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

kawasaki zx12r model 2000

Uiteraard kun je altijd pech hebben met een slecht exemplaar. Dat geldt voor elke motor. Maar niemand kan ontkennen dat er met de 12R meer problemen zijn dan met de gemiddelde andere motor. En dat is niet zo met de Hayabusa.

Als ik een 600 zou moeten kiezen zou ik blind voor de ZX-6R gaan, daar hoef ik niet eens over na te denken. Maar de 12 vind ik toch een ander verhaal.
 
Ach, de Busa had problemen met de nokkenasketting, en ik heb een testrit gemaakt op eentje die als ie warm werd niet meer boven de 2000 toeren wilde.
De 12 is 3x teruggeroepen: 1x voor problemen met de tank, 1x voor mogelijke olie lekkage bij de dynamo, en 1x voor het moertje van het ventiel. Ook geen schokkende dingen...
 
Uiteraard kun je altijd pech hebben met een slecht exemplaar. Dat geldt voor elke motor. Maar niemand kan ontkennen dat er met de 12R meer problemen zijn dan met de gemiddelde andere motor. En dat is niet zo met de Hayabusa.

Dat zou ik niet zomaar zeggen. De ZX-12R is een fantastische motor. Wel moet hij (net als andere high performance motoren) goed afgesteld staan. Dat noem ik geen probleem eigenlijk. Voor de ZX-12R had ik ook een ZZR-1100, ik rijd met veel meer plezier op de 12! Met de ZZR-1100 moest ik regelmatig de distributie ketting laten afstellen, zo heeft elke motor wel wat denk ik.

De Busa is zeer zeker niet slecht, ik heb op beide gereden en vond het ook een erg goede motor. De ZX-12R is wat specialer en heeft in mijn idee meer karakter. Gewoon een proefrit op beide motoren en dan beslissen!
 

De enige manier om eruit te komen is: testrit!!!

De ZX-12 is een prima motor, in mijn ogen niks mis mee, dit probleem hier op het forum is volgens mij exemplarisch.

De Hayabusa vind ik mooier, omdat hij zo;n aparte vorm heeft e.d. hij valt echt reuze op (moet je niet zo'n lelijke rooie nemen )

Dus als ik jouw was zou ik een testrit maken op beide motoren en het voor jezelf beslissen!!

succes!
 
of een lekker koppakking ik had hetzelfde probleem dat die soms ineens niet meer stationair wou lopen, en daarna weer wel. Uiteindelijk was de koppakking lek (was overegens niet bij een zx12r)
 

Hallo Kriske, en ben je al achter de oorzaak gekomen?
Ben wel benieuwd wat het is en anders gewoon terug waar je hem gehaald hebt
en laat hem daar een paar dagen staan zodat ze hem grondig kunnen uittesten.
Veel succes!!!
 
ja,' k heb hem vandaag terug naar de garage gebracht.'k wou bijbetalen voor een nieuwe maar daar wou men in de garage niet van weten, de motor moet 100% in orde zijn( is de moto van de garagehouder zelf geweest), ze gaan't nakijken tot ze 't gevonden hebben op hun kosten. ( één jaar garantie) vermoedelijk spant de gaskabel om't gas dicht te draaien te hard. waardoor 'k het gas verder dicht draai dan 't stationair toerental.
'k moet eerlijk zeggen, ze doen echt wel moeite in die garage, de garagehouder is er echt niet goed van omdat 't zijn eigen motor was. hij verstond ook dat 'k mij niet meer veilig voel op die motor omdat hij stil viel als'k stopte , bv aan verkeerslichten. dus zal hij alles uitpluizen tot 't in orde is.
'k wacht af en hou jullie op de hoogte.
 
Ik heb een Hayabusa.
Vind jullie discussie goed.
De ZX12R is een heel bijzondere machine.
Iedere type of soort of fabrikaat heeft wel eens een maandagochtend geval
er tussen.
Als je die hebt gekocht , dan heb je pech.

Iedereen kiest die motor die echt bij hem/haar past.
Dan moet iedereen zelf weten en van elkaar respecteren.
Ik koos de Busa.
Ben daar gek op.

Zo simpel.
 
'k ben deze avond terug om mijn machine mogen gaan, amai zo'n wereld van verschil om met te rijden. neemt heel goed op en draait heel rustig stationair. en 't belangrijkste is dat 'k niet meer stil val.alles is gecontroleerd, 9uur aan gewerkt. kleppen geregeld( een uitlaatklep was wat ontregeld), gaskabels geregeld en bougies vernieuwd( was niet echt nodig maar hij wilde alles uitsluiten).
'k had geen vertrouwen meer in die moto toen 'k hem binnen deed , maar nu wel. 't verschil met daarvoor is niet te doen.
is een enorme opluchting voor mij, de de garagehouder, wou dat'k hem opbelde als'k thuis kwam om te horen of't nu echt goed was. hij was ook teneinde raad maar is opgelucht dat't opgelost is.
'k ben blij dat hij oor had voor mijn probleem, en ben blij voor de service en dat alles orde is.
 
ja 'k had er nochtans geen goed oog meer op. maar is nu toch opgelost dat is het voornaamste. dat 't nu maar vlug begin mei is dat we met de moto naar't zuiden kunnen. bedankt voor de morele steun
 
heb nog eens een mail gestuurd naar de garagehouder om hem te bedanken. hij schreef terug dat hij te weinig met die motor reed, hij gebruikte hem enkel om op reis te gaan(lange afstanden) dus had hij te weinig feeling met de dagelijks problemen. was al een paar maand geleden, 'k dacht september dat hij er nog mee gereden had. maar na alles af te stellen stond hij zelf versteld van 't resultaat.
hij zei ook dat hij nog maar weinig motoren gezien had zoals deze die na 47000km nog volledig als nieuw waren inwendig. niks van sporen op de nokkenas enz.