Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Gefeliciteerd! Hartstikke mooi!!! Veel plezier ervan!

Banden: ik heb de Bridgestone S20 EVO. Bevallen echt heeeeel erg goed. Maar het is een keuze welke een ieder voor zich moet maken, waar je je prettig bij voelt.

:W

True.
Ik weet op dit moment bv ook niet of ik over een paar maanden weer PR4 zou nemen. Het gevoel is wel anders. Als ik met het steppie over de vloer ga, blijft ie kleven als een idioot. Maar het gevoel wat ik bij de PR3 had was veel sterker. Dus in deze ervaar ik hetzelfde als Jaap (denk ik).
 
Hier ook een tevreden Bridgestone gebruiker op de 900 en de 600... gewoon lekker rijden! Met de power van de 1400 rij je ze waarschijnlijk toch binnen een paar 1000km kaal...
 
True.
Ik weet op dit moment bv ook niet of ik over een paar maanden weer PR4 zou nemen. Het gevoel is wel anders. Als ik met het steppie over de vloer ga, blijft ie kleven als een idioot. Maar het gevoel wat ik bij de PR3 had was veel sterker. Dus in deze ervaar ik hetzelfde als Jaap (denk ik).

Ik rij al jaren op de Bridgestone, en steeds ervaar ik een betere band dan zijn voorganger. De S20 EVO is nu in slijtage weer 'beter' dan zijn voorganger, dat wil zeggen, meer km's per band dan de S20. Wat ik wel merk, is dat de (voorband) EVO in het snelle bochtenwerk (knalhard over mini rotonde of soortgelijke) minder snel is dan de S20. Het lijkt 'zwaarder' te gaan.
Ik heb nu achter wel een hogere band, een 190/55 ipv 190/50. Hierdoor kan de motor nog iets platter, de band is iets ronder. In de lange doordraaiers komen bij mij ook de stepjes aan de grond (soms zelfs het bobbeltje op de onderkuip.... O-) )maar ze blijven enorm kleven. Wanneer ik wel af en toe een 'stapje' opzij zet, als er een lijmstreep in het verlengde van de rijrichting ligt, en je moet er overheen. Dat zijn waardeloze strepen in het asfalt. Ik weet niet of dat aan banden, afstelling of andere dingen ligt, en of iedereen daar last van heeft.....
 
dan is t qua verbruik al de moeite waard denk ik rijd nu 1 op 12 hard of normaal is eigenlijk geen verschil
Klopt.
Ik heb er 1
Ik ben er razend tevreden over! Het maakt niet uit in welke versnelling ik zit, ik heb altijd vermogen. Reageert direct!
Bijkomend voordeel: procenten goedkoper bij hetzelfde rijgedrag.
Als ik me aan de snelheidsregels houd, "normaal" rijd, dan haal ik 1:18.5
En als ik echt m'n best zou doen, dan zou ik als oma rijden... (1:20 is dan misschien ook wel haalbaar).
Ik rij niet zo debiel als Jaap, maar ben nog steeds als eerste weg bij stoplichten etc.
Dus echt heel netjes, zo'n Wiseco.

Ow, Ilmar,
PR3 minimaal eronder!
Ik heb net PR4 eronder, maar daarvoor PR2 en 3 gereden, die Batlaxx.... Brrrrr, ik zou niet meer durven!
 
Beste ZZR rijders,

Ik heb nog een setje sliders liggen voor de ZZR1400. PM maar bij interesse, ik hoef er niet veel voor te hebben...

ZZR 1400 06-11

k33_kawasaki_zzr_1400_06-.jpg


Nieuwprijs € 134, -

T.E.A.B.
 
Even gekeken vandaag. Er ligt een nieuw setje bridgestone battlax s20 onder. Nu kleine 400km gereden moet zeggen dat ze tot nu toe goed aanvoelen.

Wat kost zo'n wiseco incl montage etc?
 
~
Even gekeken vandaag. Er ligt een nieuw setje bridgestone battlax s20 onder. Nu kleine 400km gereden moet zeggen dat ze tot nu toe goed aanvoelen.

lekker laten zitten die s20,slijt toch als de ziekte en dan pr3 dr onder ben mede dankzij de boys hier op de pr3 gekomen en vind t de beste band ooit ...(voor mij dan en dan vooral in de regen)
 
Klopt.
Ik heb er 1
Ik ben er razend tevreden over! Het maakt niet uit in welke versnelling ik zit, ik heb altijd vermogen. Reageert direct!
Bijkomend voordeel: procenten goedkoper bij hetzelfde rijgedrag.
Als ik me aan de snelheidsregels houd, "normaal" rijd, dan haal ik 1:18.5
En als ik echt m'n best zou doen, dan zou ik als oma rijden... (1:20 is dan misschien ook wel haalbaar).
Ik rij niet zo debiel als Jaap, maar ben nog steeds als eerste weg bij stoplichten etc.
Dus echt heel netjes, zo'n Wiseco.

Ow, Ilmar,
PR3 minimaal eronder!
Ik heb net PR4 eronder, maar daarvoor PR2 en 3 gereden, die Batlaxx.... Brrrrr, ik zou niet meer durven!
Maakt een wiseco de atre overbodig dan? Of heb je de wiseco nodig als aanvulling op de atre?
 
Maakt een wiseco de atre overbodig dan? Of heb je de wiseco nodig als aanvulling op de atre?
nee ilmar tre opent de sec.fly waardoor die beter trekt wiseco is een fuelmodule...

mijne loopt een beetje arm sinds tre vandaar dat ik aan wiseco denk is much cheaper dan pc of rabid bike en zorgt ook voor een betere a/f ratio en hij gaat wat zuiniger lopen wat voor mij wel handig is ...dat ding zuipt net als dat ik whisky drink :Y :Y
 
Maakt een wiseco de atre overbodig dan? Of heb je de wiseco nodig als aanvulling op de atre?
nee ilmar tre opent de sec.fly waardoor die beter trekt wiseco is een fuelmodule...

mijne loopt een beetje arm sinds tre vandaar dat ik aan wiseco denk is much cheaper dan pc of rabid bike en zorgt ook voor een betere a/f ratio en hij gaat wat zuiniger lopen wat voor mij wel handig is ...dat ding zuipt net als dat ik whisky drink :Y :Y
 
Gefeliciteerd! Hartstikke mooi!!! Veel plezier ervan!

Banden: ik heb de Bridgestone S20 EVO. Bevallen echt heeeeel erg goed. Maar het is een keuze welke een ieder voor zich moet maken, waar je je prettig bij voelt.

:W
Het is vaak de prijs per kilometer en de rijomstandigheden die de keuze maken. Als je veel rijdt is de een band die lang mee gaat fijn. Als je altijd plat wilt met droog/warm weer een wat zachtere band als de Batlax S20 of een Pilot Pure. Voor alle omstandigheden en veiligeheid kies ik toch voor de PR3 of 4. Ik denk alleen dat ik de volgende set weer terug stap naar de 3.

Mocht je meer willen weten Ilmar, kijk dan oude draden eens terug naar mijn posts. Kom je veel in tegen
 
apart dat jullie allebij dit zelfde hebben met de pr4....ben iig super tevreden met de PR3,

volgende wordt weer een pr3 of pr5 tegen die tijd mischien al
 
Laatst bewerkt:
PSP is al voorzien dus het setje is er nog voor de geïnteresseerden! Er hoeft trouwens nergens geboord of gezaagd te worden. De beugels zijn helemaal CNC gefreesd aluminium en pasklaar om gemonteerd te worden.

Richtprijs is 60 euro voor de set die nieuw 134 euro heeft gekost. Dat is zo een 65% eraf, lijkt mij redelijk...
 
apart dat jullie allebij dit zelfde hebben met de pr4....ben iig super tevreden met de PR3,

volgende wordt weer een pr3 of pr5 tegen die tijd mischien al

Ja, ik denk dat gevoel heel belangrijk is bij banden. En als je de PR3 gewend bent, en dan een 'wijziging' in het gevoel krijgt...
Het zal zeker niet zijn dat de band minder presteert. Maar we zijn iets gewend. En dat is nu 'anders'. Ik heb er iig iets minder vertrouwen in. Hij lijkt... lichter... Zweven doet ie niet, maar het gevoel dat ie dat zou kunnen... Al is het heel miniem.
En dat had ik bij de 3 absoluut niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan