Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Iemand van hier de lampen van de zzr wel eens vervangen? Ik zou in alle 6 de lampjes wat witter licht willen hebben. Geen xenon maar gewoon wat minder gelig dan nu.

Is daar makkelijk bij te komen of moet dan heel de cockpit uit elkaar?

En zijn ze h4 of h7?
 
Laatst bewerkt:
Dimlicht is H11 en grootlicht is H9
en je kan ze zo vervangen als niet te grote handen heb is even priegelen
maar het kan
Ik heb osram bleu ligts er in zitten staat net even mooier
 
Eigenlijk zijn H9 en H11 hetzelfde. Ik heb er zelf Xenon in zitten. 40 dollar een setje op ebay en binnen een half uur geinstalleerd. In de oude draden staat de installatie handleiding.
 
Witte ledlampjes...

Ik meende bajonet. Moet je alleen die kappen aan de bovenkant ff erafschroeven
Zijn heel makkelijk te vervangen. Alleen wel even testen voordat je ze terugstopt. Ze werken maar op 1 manier en als ie het niet doet moet je ze 180 graden draaien. Schade, schande ......
 
Yep vandaag gemerkt. Vrij simpel. Alleen moet even op mijn h11 lampen wachten. Had voor de 5watt lampjes blauwe genomen alleen deze zijn iets te blauw
 
Net met een KawA Superbike engineer gesproken en Tom Sykes gaat er niet mee racen. Onbetrouwbasr in natte condities.
 
Goede Morgen Kawanisten,
Even voorstellen, mijn forumnaam is Locomotief, en ik ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een ZZR1400 uit 2012 in de performance uitvoering.
Hiervoor had ik een B-King.
Ik vind de Kawa op nagenoeg alle punten zowel motorisch als ook rijwieltechnisch een betere motor.
Één ding stoort mij echter, en dat is een klein hikje bij gasaanname na het schakelen, ook rukt hij een beetje in de ketting rond de 2000 toeren.
Mijn idee is om de cat te verwijderen, K&N filter en Powercommander erop, en dan af laten stellen (door Mile Pajic).
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zal het hikje dan weg te stellen zijn? En hoeveel PK's zal ik ermee kunnen winnen?
Kortom, zal het de investering en de moeite waard zijn?
Goeten, Eric.
 
Goede Morgen Kawanisten,
Even voorstellen, mijn forumnaam is Locomotief, en ik ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een ZZR1400 uit 2012 in de performance uitvoering.
Hiervoor had ik een B-King.
Ik vind de Kawa op nagenoeg alle punten zowel motorisch als ook rijwieltechnisch een betere motor.
Één ding stoort mij echter, en dat is een klein hikje bij gasaanname na het schakelen, ook rukt hij een beetje in de ketting rond de 2000 toeren.
Mijn idee is om de cat te verwijderen, K&N filter en Powercommander erop, en dan af laten stellen (door Mile Pajic).
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zal het hikje dan weg te stellen zijn? En hoeveel PK's zal ik ermee kunnen winnen?
Kortom, zal het de investering en de moeite waard zijn?
Goeten, Eric.

Welkom :)
heb jij toevallig die 14 van motoport wormerveer?
 
Goede Morgen Kawanisten,
Even voorstellen, mijn forumnaam is Locomotief, en ik ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een ZZR1400 uit 2012 in de performance uitvoering.
Hiervoor had ik een B-King.
Ik vind de Kawa op nagenoeg alle punten zowel motorisch als ook rijwieltechnisch een betere motor.
Één ding stoort mij echter, en dat is een klein hikje bij gasaanname na het schakelen, ook rukt hij een beetje in de ketting rond de 2000 toeren.
Mijn idee is om de cat te verwijderen, K&N filter en Powercommander erop, en dan af laten stellen (door Mile Pajic).
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zal het hikje dan weg te stellen zijn? En hoeveel PK's zal ik ermee kunnen winnen?
Kortom, zal het de investering en de moeite waard zijn?
Goeten, Eric.

Die dip zal zeker te verhelpen zijn. Toename in pks zijn eigenlijk niet echt boeiend, ga je misschien alleen in top snelheden merken. Wel interresant is toename aan koppel. Maar de zzr heeft daar ook al meer dan genoeg van.

Dus als je motor er beter van gaat lopen, met name de a/f ratio is het de moeite waard. Anders kost het alleen maar veel geld.

Na het verwijderen van de kat etc zal afstellen misschien sowieso wel nodig zijn
 
Laatst bewerkt:
Goede Morgen Kawanisten,
Even voorstellen, mijn forumnaam is Locomotief, en ik ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een ZZR1400 uit 2012 in de performance uitvoering.
Hiervoor had ik een B-King.
Ik vind de Kawa op nagenoeg alle punten zowel motorisch als ook rijwieltechnisch een betere motor.
Één ding stoort mij echter, en dat is een klein hikje bij gasaanname na het schakelen, ook rukt hij een beetje in de ketting rond de 2000 toeren.
Mijn idee is om de cat te verwijderen, K&N filter en Powercommander erop, en dan af laten stellen (door Mile Pajic).
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zal het hikje dan weg te stellen zijn? En hoeveel PK's zal ik ermee kunnen winnen?
Kortom, zal het de investering en de moeite waard zijn?
Goeten, Eric.

Ik heb er ook 1 en de rammel aan de ketting bij 2000 rpm heb ik nooit gemerkt. Ik rijd nooit bij 2000 toeren namelijk.

Met een PC krijg je 5 a 6 procent erbij. Afhankelijk van de soort testbank zijn de absolute getallen niet altijd repre. Op een Marolo moet je op het achterwiel zeker boven de 202pk uitkomen.

K&N heeft geen filter voor de nieuwe 14 maar er zijn wel race filters van andere merken.

Ik heb trouwens de proframming kit voor de ecu waarmee je hem kan delimiten, fuel ratio kunt afstellen per versnelling, ignition timings and secondary throttle plate openings kunt instellen. Ook de o2 sensor kun je uitschakelen. Dat biedt meer opties om te tunen. Je hoeft dan geen PC te kopen maar ik vraag je wel een bijdrage in de kosten voor gebruik. Laat maar weten of het interessant is. De Woolich racing kit.
 
full
 
Bedankt voor de antwoorden!
Ja klopt, hij komt uit Wormerveer, is hij bekend bij je, of heb je hem gewoon zien staan?
Ennuh Umbra, van de Woolich heb ik nog niet gehoord, Mile Pajic en Ruud Freriks hebben mij verteld dat de ECU van de Kawa niet her te programeren is, en dat je dus gebruik moet maken van een PC.
Interesse heb ik zeker. Heb je ook een test mogenlijkheid?
 
Bedankt voor de antwoorden!
Ja klopt, hij komt uit Wormerveer, is hij bekend bij je, of heb je hem gewoon zien staan?
Ennuh Umbra, van de Woolich heb ik nog niet gehoord, Mile Pajic en Ruud Freriks hebben mij verteld dat de ECU van de Kawa niet her te programeren is, en dat je dus gebruik moet maken van een PC.
Interesse heb ik zeker. Heb je ook een test mogenlijkheid?
Hij is volledig te programmeren met de Woolich racing interface en software. Werkt foutloos en simpel. Check maar online op woolich-racing.com geloof ik.

Snelheidsbegrenzer is gewoon vinkje aan en uit zetten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden!
Ja klopt, hij komt uit Wormerveer, is hij bekend bij je, of heb je hem gewoon zien staan?
Ennuh Umbra, van de Woolich heb ik nog niet gehoord, Mile Pajic en Ruud Freriks hebben mij verteld dat de ECU van de Kawa niet her te programeren is, en dat je dus gebruik moet maken van een PC.
Interesse heb ik zeker. Heb je ook een test mogenlijkheid?
Ik heb een ecu liggen waarmee ik het kan laten zien. Moet je ff een keer langskomen.
 
Ik ben aan nieuwe banden toe maar ben aan het twijfelen tussen pilot road 3 of 4 Heb er nu de s 20 opzitten maar die zijn na 5000 km helemaal aan flarden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan