Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Leuk filmpje. Maar de Duc hierin is wel een fiets van 80.000 euro. Dat is wel andere koek dan een Kawa van 18.000 piek.

Klopt, en je kan zelfs een ZZR1400 'met ervaring' vinden voor rond de 7 mille.
Maar ik doe er mijn Blackbird nog even niet voor weg O-)

Wat voor verbruik is haalbaar met de Kawa? Niet dat benzineverbruik er toe doet met mijn jaarkilometrage (weinig), maar vind het toch altijd wonderlijk dat een supersnelle fiets als de BB ook 1 op 20 kan rijden.

Dan nog iets wonderlijks, ik zag op tv een Zambiaan die fortuin had gemaakt in China, en vervolgens in zijn thuisland een ZZR1400 bij z'n huis had neergezet. Dan rij je dus met 170 rwhp op zandweggetjes ;(
10nal1i.jpg
 
1 op 12 hard of zacht
Klopt, en je kan zelfs een ZZR1400 'met ervaring' vinden voor rond de 7 mille.
Maar ik doe er mijn Blackbird nog even niet voor weg O-)

Wat voor verbruik is haalbaar met de Kawa? Niet dat benzineverbruik er toe doet met mijn jaarkilometrage (weinig), maar vind het toch altijd wonderlijk dat een supersnelle fiets als de BB ook 1 op 20 kan rijden.

Dan nog iets wonderlijks, ik zag op tv een Zambiaan die fortuin had gemaakt in China, en vervolgens in zijn thuisland een ZZR1400 bij z'n huis had neergezet. Dan rij je dus met 170 rwhp op zandweggetjes ;(
[afbeelding]
 
met de bb haal ik maximaal 1:16.. en dat was 250 km constant 100/120 XD
Mijn zzr moet nog even wachten '( '( ben vrijdag onderuit gegaan en heb mn sleutelbeen gebroken en wss wordt er niks vergoed omdat ik door zand op de weg onderuit ging..
o ja bb is wss kapoet :( ging twee keer op over zn as
 
met de bb haal ik maximaal 1:16.. en dat was 250 km constant 100/120 XD
Mijn zzr moet nog even wachten '( '( ben vrijdag onderuit gegaan en heb mn sleutelbeen gebroken en wss wordt er niks vergoed omdat ik door zand op de weg onderuit ging..
o ja bb is wss kapoet :( ging twee keer op over zn as
-O- -O- NEE JOH! sterkte !
 
Das flink balen 02thered! Beterschap.
Die 1 op 20 waar ik het over had was een eenmalig zuinigheidsexperiment, opschakelen bij 3.000 tpm en niet harder dan 100 rijden (liever nog achter de vrachtauto's aan). Dan haalt een ZZR vast ook wel 1 op 18.
Vanwege exponentieel toenemende luchtweerstand is 120 al een stuk onzuiniger dan 100. Je moet voor de gein - is een heeeeeeel zware oefening - eens een tank leegrijden met die vrijwillige snelheidsbeperking en toerentalbeperking. Dan kom je opeens ver! ;)
 
bedankt :) herstel gelukkig wel volledig

als ik het genoegen mag hebben om nog eens met mn bb te rijden zal ik dat eens proberen. Het meest onzuinige wat ik heb gereden was 1:11 hoe it dat bij jou?
 
Sterkte man. Ben zelf net hersteld van een sleutelbeenbreuk.

Het meest onzuinige rijd ik in Duitsland. Dan doet ie 1:4. Gemiddeld deed mijn 2009 model 1:12,5 met mijn bekende rijstijl.
 
dankje, valt er nu nog te rijden op de 14 qua houden en krachten?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij niet zo vaak en als ik rij dan beschouw ik elk stuk lege weg als kwart mijl. (Maar ik ben geen Vin Diesel uit Fast & Furious hoor :+ ) Volgens mij rij ik normaal gesproken zo'n 1 op 13 met die rijstijl.
I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free.
Klassieker
 
Ik weet niet wat de Kawa van mij doet, ik let er echt nooit op! Meestal tank ik rond de 190 - 200 km, maar hoeveel er dan in gaat??? Ehhh.... is het vreemd dat ik het echt niet weet??? Als ik nog 1 blokje heb op de meter, ga ik meestal tanken!
 
Laatst bewerkt:
wat verwachten jullie voor prijs voor de straatversie van de Ninja H2...?? Ik lees soms 30 k, maar is dat reëel?
 
Bij mij loopt de temperatuur altijd op naar het 3e blokje. In de stad soms naar het 4e blokje. Lijkt mij niet meer dan normaal.
 
Temperatuur kan heel erg verschillen. Rond de 75/80 graden is bij dit weer normaal. Boven de 90 in de zomer ook. Soms zelfs 100.
 
Ik heb trouwens wederom de achterwiel lagers eruit liggen. Is al de derde keer. Toch een zwak punt van de kawa. Alhoewel het pas na 50dkm gebeurde dus je hoeft je geen zorgen te maken.
 
Vreemd... Wiellagers zijn nou niet bepaald iets nieuws en technologisch hoogstaands. Weet je zeker dat het juiste type erin zit en de afstandsbussen en wielas in orde zijn???
 
Waren nog de originele lagers. Komt door de enorme krachten die er op komen. Zoals gezegd, is al de derde keer. Wel in totaal op 2 fietsen 135.000 kilometer gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan