Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Morgen toch weer voor een speedbike kijken voor de lol, een BB. Mocht het me weer bevallen ga ik een belachelijke vertanding proberen 2kleiner voor en 5 groter achter ofzo.
 
met de bb haal ik maximaal 1:16.. en dat was 250 km constant 100/120 XD
Mijn zzr moet nog even wachten '( '( ben vrijdag onderuit gegaan en heb mn sleutelbeen gebroken en wss wordt er niks vergoed omdat ik door zand op de weg onderuit ging..
o ja bb is wss kapoet :( ging twee keer op over zn as

Tjonge zonde man! Gelukkig ben je zelf niet kapoetti..
 
Tjonge zonde man! Gelukkig ben je zelf niet kapoetti..
inderdaad zonde...
maar met het blok is niks aan de hand. Alleen de kuipen zijn flink beschadigd net als de spiegels en hendels. Dus ik ga de kuipen weer opknappen en de rest vervangen :)
Als je een bb zoekt puur voor de fun heb ik er ook nog wel een te koop voor je :p (Kuipen mag je erbij hebben haha)
 
Ik heb trouwens wederom de achterwiel lagers eruit liggen. Is al de derde keer. Toch een zwak punt van de kawa. Alhoewel het pas na 50dkm gebeurde dus je hoeft je geen zorgen te maken.


wat zijn de symptomen waar je aan kan merken dat je lagers zijn..of is t vanuit t niets in een keer stuk?
 
Heb het ook gehad met m'n ouwe zzr 1400 Gaat zo in een keer kapot wist niet wat het was. Reed op de a 2 richting Nieuwegein. Heb met hangen en wurgen IJsselstein gehaald Bij Arie molenaar schrokken ze zich kapot m'n achterwiel hing er los in en de lagerkogels waren gewoon gruis.
 
wat zijn de symptomen waar je aan kan merken dat je lagers zijn..of is t vanuit t niets in een keer stuk?
Eerste symptoom is dat je in de bocht het gevoel hebt dat ie iets valt. Moeilijk om uit te leggen. Latere symptomen zijn licht piepen en later krijsen,trillend achterwiel of vastlopen
 
inderdaad zonde...
maar met het blok is niks aan de hand. Alleen de kuipen zijn flink beschadigd net als de spiegels en hendels. Dus ik ga de kuipen weer opknappen en de rest vervangen :)
Als je een bb zoekt puur voor de fun heb ik er ook nog wel een te koop voor je :p (Kuipen mag je erbij hebben haha)

Ik weet nog wel een prima lopende BB uit 2002 met 39k, sportdempers, zadel met duocover, nieuwe banden voor 2650e. Lichte schade aan de kuip ook maar goede prijs aangezien ze met die kmstand normaal voor zeker 4250 tekoop staan. Voor mij is een supersport of speedbike niet meer mijn ding weet ik nu zeker en opknappen en handelen voor de lol heb ik eigenlijk ook geen zin meer in en dan wordt het net werken.
 
Eerste symptoom is dat je in de bocht het gevoel hebt dat ie iets valt. Moeilijk om uit te leggen. Latere symptomen zijn licht piepen en later krijsen,trillend achterwiel of vastlopen


ok ...vanaf welke km stand moet je hier rekening mee houden dat dat kan gebeuren?
 
Ik weet nog wel een prima lopende BB uit 2002 met 39k, sportdempers, zadel met duocover, nieuwe banden voor 2650e. Lichte schade aan de kuip ook maar goede prijs aangezien ze met die kmstand normaal voor zeker 4250 tekoop staan. Voor mij is een supersport of speedbike niet meer mijn ding weet ik nu zeker en opknappen en handelen voor de lol heb ik eigenlijk ook geen zin meer in en dan wordt het net werken.
Ik ben nu bezig met de mijne opknappen :)
Naar wat voor soort motor ben je op zoek dan? en welke heb je nu eigenlijk XD?
 
Ik ben nu bezig met de mijne opknappen :)
Naar wat voor soort motor ben je op zoek dan? en welke heb je nu eigenlijk XD?

Ach ik blijf telkens wat anders leuk vinden maar een ding wil ik altijd en dat is een comfortabele zithouding in alle omstandigheden. Nog steeds de Magna nu, Aprilia Tuono 1000R heb ik mee gereden van de zomer en is echt een bruut ding en nog comfortabel ook, denk aan zoeen er bij van het voorjaar. Ooit een Vmax1700 dat weet ik zeker maar die kosten nog een vermogen of Kawa moet met een Z1400 komen, naked/cruiser versie met ZZR1400 blok. Hoe ga je de Bb opknappen, met andere kappenset of spuiten enzo?
 
ah zo blijf je bezig :P
ik heb nu de kuipdelen geplamuurd en verstevigd met polyester, ze zien eruit als nieuw. ik heb nu een matzwarte motor.
 
Net even een can Motul 300V en een oliefilter gehaald.
Dit weekend nog één ritje, daarna nieuwe olie, en dan kan hij in winterslaap....
Op naar het voorjaar!
 
a dan naar het Yamaha forum man

Vanwege? Moet loco dan naar het Suzuki forum omdat hij B-king erbij haalt? Motoren vergelijken is toch interessant. Mijn zege heeft kawa om een brute naked te maken met het 1400 blok. Of nog leuker een nieuw V4 blok.
 
Laatst bewerkt:
Dempers erop gezet vandaag

Foto-ENDAXKQH-D.jpg
 
Vraagje.. De paddockstand van mijn vriendin haar motor (z750) past niet onder de zzr. Weet iemand welke stand wel past en waar ze verkrijgbaar zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan