Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty



Heerlijk rijdende motor en hoewel ik eigenlijk een rode wilde vind ik dit zwart toch ook erg vet!
Wel een ondanks uitlaat en PC echt zwaar geknepen motor, daar gaat zo snel mogelijk een Bazzaz Z-bomb (zelfde iets als gipro atre) erop en anders gewoon chiptunen. Net als de zzr 06-07 is de VFR begrenst in de eerste versnellingen alleen dan nog drastischer en ook op piekvermogen.
 
Laatst bewerkt:
[~[url="http://i568.photobucket.com/albums/ss129/rob123rem/Mobile%20Uploads/image_8.jpg"]afbeelding~][/URL]

Heerlijk rijdende motor en hoewel ik eigenlijk een rode wilde vind ik dit zwart toch ook erg vet!
Wel een ondanks uitlaat en PC echt zwaar geknepen motor, daar gaat zo snel mogelijk een Bazzaz Z-bomb (zelfde iets als gipro atre) erop en anders gewoon chiptunen. Net als de zzr 06-07 is de VFR begrenst in de eerste versnellingen alleen dan nog drastischer en ook op piekvermogen.
ik vind het toch wel een mooi ding, laat me weten wanneer die de verkoop weer ingaat ;)
Ook hoe het een beetje rijdt in vergelijking met de blackbird (carb versie :p)
 
ik vind het toch wel een mooi ding, laat me weten wanneer die de verkoop weer ingaat ;)
Ook hoe het een beetje rijdt in vergelijking met de blackbird (carb versie :p)

Thanx! Haha nou hopelijk hou ik hem wel even. Hoe hij rijd vergeleken met een bb carb? Anders en vooral comfortabeler en lichtvoetiger. Vermogensafgifte is van een carb bb veel beter en zeker voor mn indruk veel sneller. Net als met mn zzr is ben ik blij en teleurgesteld tegelijk, ik hou niet van geknepen motorvermogen. Alsof je met 4 naakte chicks ben en alleen maar mag voelen... Iemand nog een andere mooie vergelijking?
 
Stil hier?? Iedereen zijn zzr voor een vfr aan het inruilen ofzo? Zou het niet doen want het ding is een drama met orginele ECU mapping:

- in 1 en 2 gaan de gaskleppen maar max 60% open en heeft de powercurve een megadal, max maar net 120pk.
- in de 3e bijna zelfde verhaal, max 140pk
- 4 en 5 soort van onbegrenst
- zijn 6 doet helemaal niets als je de 5 hebt proberen door te trekken (top begrenst op 250)

Nu heb ik me daarom verdiept in ECU tunen, een orginele VFR gaat naar ca. 170pk achterwiel in alle versnellingen, tot ca. 200pk met andere tuning. top 290-310 echte kmu.

Om het voor de ZZR rijders interessant te maken, hoewel een ZZR1400 orgineel niet zo extreem zwaar aan alle kanten begrenst is, ook daar zit nog een goed extraatje in verscholen zeker in de nieuwe. Ricky Gadson is bijvoorbeeld klant bij Guhl Motors, een bekent ECU-Flash en tunings bedrijf.
 
Stil hier?? Iedereen zijn zzr voor een vfr aan het inruilen ofzo?
Nee, tourtjes van langere of kortere duur aan het rijden of plannen.
10 dagen zwartewoud weggestuurd, as weekend Vianden, 2 weken erop naar Zeven (DLD), week erop weer naar Soest (DLD), mailbox van umbra volspammen.
Geen tijd om hier het forum vol te tikken. ;)
 
Woolich racing verkoopt modules om thuis hetzelfde te doen als Guhl. Ik heb er zo eentje voor het 2012 model 1400. Kun je de STP opengooien en de limiters eraf halen.
 
Ook die zal je flink kunnen ontgrenzen/tunen... Wanneer gaan we eens rijden op de choppers dan? Lijkt me gezellig
 
Agenda al bekeken?? We gaan het hier maar over choppers hebben anders want de zzr rijders rijden alleen nog maar.
 
Heren (en dames uiteraard), ik heb een vraagje voor jullie. Ik werk momenteel mee aan de elektrische motorfiets van STORM Eindhoven ( STORM Eindhoven ) en hierbij gaan wij de wielen van de ZZR1400 gebruiken. Echter zitten wij met een probleempje. Er moeten een aantal onderdelen gemaakt worden die hierop aan moeten sluiten, maar wij hebben door sponsormogelijkheden de wielen nog niet in ons bezit.

Ik zoek dan ook iemand die bereid is om ons wat dingetjes op te laten meten aan zijn ZZR1400. Het liefst in Zuid Limburg (Omgeving Sittard), maar in de buurt van Eindhoven is ook een optie.
Het gaat hier over het laatste model ZZR1400, dus vanaf 2012 volgens mij.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber; mijn 14 gaat eind augustus terug naar de leasemaatschappij. Ik heb een aantal zaken die ik niet hoef te geven en die ik zou kunnen ruilen voor originele onderdelen:
- Bagster zadel, bekend van de foto's, ruilen tegen origineel zadel 2012 model
- Zijpanelen groen, ruilen tegen zijpanelen zwart
- IXIL uitlaat, t.e.a.b.
- Touring ruit, ruilen tegen originele

Wie met een zwarte 2012 heeft interesse?
 
Eehm ja het moet ook nog lekker weer zijn dus een dag afspreken is ook niet al te handig. Je zit toch vast wel een keer op de motor komende weken?
 
heeft iemand voor mij de de standaard afstelling van de vering van een zzr 1400 bj 2007 ingaande demping en uitgaande en veer spanning van dicht naar open hoeveel klikken bedankt vast
 
wat is zo zzr uit 2007 sloom in lage toeren wat kan ik er aan doen

Ja mooi he, net een 600cc met megaeindschot heb je zo... Een Gipro Atre kastje erop en je hebt de motor die het hoort te zijn. Was het voor mijn nieuwe motor maar zo makkelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan