Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Nou nou....forum oma leek nog ouder dan anders....is dit topic geheel afgelopen of kijkt er af en toe nog iemand?

full


PS; na het plaatsen van mijn bericht zie ik ineens dat er na augustus nog meer gepost is. Kromme volt in het systeem geweest zeker.... :+ :$
 
Laatst bewerkt:
Nou nou....forum oma leek nog ouder dan anders....is dit topic geheel afgelopen of kijkt er af en toe nog iemand?

[afbeelding]

PS; na het plaatsen van mijn bericht zie ik ineens dat er na augustus nog meer gepost is. Kromme volt in het systeem geweest zeker.... :+ :$

Tja wie wilt er nou tegenwoordig nog een Kawa ?? ;)
 
Zeg, MotoRRmania, niet zeuren hier, he! :-) Wie wil er tegenwoordig GEEN kawa? Dan ben je sneller klaar met tellen, als een ieder zijn hart laat spreken........

Nieuwe ZX10 is ook weer een beest, zeg! Wow.........
 
A.s. Dinsdag gaat de zzr naar horeon voor een grote beurt en kleppen stellen. Ook is dan hopelijk het zzr kwaaltje van het zweten van het blok opgelost. Zou dan het klependeksel moeten zijn oid. Ben benieuwd..
 
Vandaag de zzr opgehaald bij horeon vandaan..

Rijdt weer als een zonnetje (deed ie gelukkig al).

Was een flinke rekening, maar was te verwachen. Grote beurt, kleppen stellen, nieuwe achterband..

Kan er weer heel wat km's tegenaan.
 
Eindelijk mijn tail tidy erop gezet, ff met de dremel het gereedschapsdoosje losgehaald, maar wel zodat ie dit keer met normale boutjes weer vast kon.

eieufxoczhy3w.jpeg



Nu past ook de motorstand er beter onder.
 
Hallo allemaal ik heb een vraag aan jullie.Ik heb m'n oog laten vallen op deze zzr 1400 http://link.marktplaats.nl/a1062039187 Ik ben nu nog een zx9r rijder. maar wat zijn dingen waar ik op moet letten bij deze fiets en hoe zit het met onderhoud/kleppenstellen e.d

Hey,

Ja is een moeilijke vraag om te beantwoorden.
Ligt denk ik ook hoe er mee omgegaan is.
Ik kocht de mijne bij dealer met garantie en heb hem wel nodig gehad
ivm een bobinegeval wat vaker voorkomt bij de ZZR en GTR.
Verder hele fijne motor en rijdt perfect. Ik heb zelf ook de ZX9R gehad
1999 en 2001 model, en die reden al perfect.
Welk model heb jij en ga je die inruilen?

Prijs vind ik overigens wel aan de hoge kant.
KM-stand zal ik niet teveel op focussen.

Mvg
 
Hey,

Ja is een moeilijke vraag om te beantwoorden.
Ligt denk ik ook hoe er mee omgegaan is.
Ik kocht de mijne bij dealer met garantie en heb hem wel nodig gehad
ivm een bobinegeval wat vaker voorkomt bij de ZZR en GTR.
Verder hele fijne motor en rijdt perfect. Ik heb zelf ook de ZX9R gehad
1999 en 2001 model, en die reden al perfect.
Welk model heb jij en ga je die inruilen?

Prijs vind ik overigens wel aan de hoge kant.
KM-stand zal ik niet teveel op focussen.

Mvg

Ik heb model 2001 paars/rood/grijs en ja wil m inruilen. Vanmorgen ff een proef rit met de zzr gemaakt. Zithouding vind ik stuk beter rijd wat soepeler door de injectie en als je de teugels laat vieren dan rukt ie je net wat vlotter naar de laag vlieg modus dan de 9.ik moest wel ff aan de wendbaarheid wennen. Is wat logger
 
Ik heb model 2001 paars/rood/grijs en ja wil m inruilen. Vanmorgen ff een proef rit met de zzr gemaakt. Zithouding vind ik stuk beter rijd wat soepeler door de injectie en als je de teugels laat vieren dan rukt ie je net wat vlotter naar de laag vlieg modus dan de 9.ik moest wel ff aan de wendbaarheid wennen. Is wat logger

Aha en verkocht aan de ZZR? Nog een beetje leuk prijs van kunnen maken?
 
Aha en verkocht aan de ZZR? Nog een beetje leuk prijs van kunnen maken?
Ik heb voor de zx9 10 jaar een zzr 600 gehad dus dat zzr zit wel in het bloed. De prijs zat weinig rek in. En tijdens het proefrijden kwam ik tijdens inspectie nog wat manko's tegen waaronder lekke voorpoot keringen kleppen deksel zweten behoorlijk trillingen tijdens remmen back Fire als het gas er af ging bij 6-7 rpm slechte accu. En dat kwam zo uit de showroom :X Het word natuurlijk allemaal gefixt maar ja '( Als alles gefixt is wil ik een tweede test ritje maken en dan m'n besluit nemen.
 
Ik heb voor de zx9 10 jaar een zzr 600 gehad dus dat zzr zit wel in het bloed. De prijs zat weinig rek in. En tijdens het proefrijden kwam ik tijdens inspectie nog wat manko's tegen waaronder lekke voorpoot keringen kleppen deksel zweten behoorlijk trillingen tijdens remmen back Fire als het gas er af ging bij 6-7 rpm slechte accu. En dat kwam zo uit de showroom :X Het word natuurlijk allemaal gefixt maar ja '( Als alles gefixt is wil ik een tweede test ritje maken en dan m'n besluit nemen.

Zoo das niet niets, beetje slordig om dat zo neer te zetten in je winkel.
Als je perse een blauwe zoekt er is vanochtend particulier eentje op MP gezet.
Ook weinig km geloof ik.
 
Koppelingsvraag:

Beste mede-ZZR vrienden,

Mijn ZZR1400 (uit 2007, 52000 km) "doet af en toe raar" en ik hoop dat iemand advies kan geven:

1. Motor was in januari voor een beurt. Koppelingsvloeistof is helder en op niveau. Ik ben 50 jaar oud en rijd sinds mijn 20ste motor.
2. Wanneer ik bv in de 4e versnelling gas geef van rond 4000 toeren naar 8000 toeren en dan weer langzamer wil rijden, bijvoorbeeld om ergens af te slaan, dan wil ik graag terug naar de 3e versnelling.
3. De koppelingshendel veert dan niet terug, maar blijft hangen en de motor heeft moeite in de 3e versnelling te komen.

Enigiemand met een idee? Was vanochtend bij de dealer, hij wist het ook niet zo 1-2-3. Wij hebben besloten dat ik nog event door ga rijden om te zien of het probleem erger wordt.

Alvast bedankt!
 
morgen mensen ,tijdje off topic geweest :z

maare laatste tijd rijdt mijn 14 een beetje vaag lijkt alsof die in de bocht valt als je de lijn ingezet hebt valt die ineens,en rechtdoor ook af en toe niet stabiel net alsof ik een lekke band heb.
dacht aan de achterwiellagers maar als ik m opbok voel ik geen speling in t wiel.

kan t alsnog t achterwiellager zijn of zou dr wat anders spelen,staat nog geen 15K op maar rijdt wel t hele jaar door dus komt genoeg zand en bagger op ,banden zijn nog redelijk rond iig en altijd op spanning 2.5/2.9(MPR3)

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan