kawasaki zx7r

kawa7zx

Rookie
31 okt 2002
6
0
Herpt
Hallo allemaal, ik ben van plan een nieuwe (sport)motor te kopen en nu zit ik te denken aan een zx7r. Kan iemand mij hierover info geven. Ik weet dat die zwaar is maar hoe rijdt deze motor tav van huidige sport motoren. Wat is zo'n motor momenteel waard. Hoeveel verbruikt hij. Ik hoor graag van jullie.
 
lekker geluid, stuurt ontzettend licht, is wel zwaar als je stilstaat. verbruik 1:14 - 1:16
waarde ligt aan et bouwjaar. maar voor 5000-6000 heb je wel een '96 '97-er
 
Motor-forum heeft een zoekfunctie. In die duizenden topics hier zal vast wel iets te vinden zijn over je favoriete motor.

als je zoekt op de term "zx7r" krijg je erg veel hits, als je zoekt op "zxr750" ook.

Maar ik zal je helpen omdat je nieuw bent hier;

ZXR 750 90/92

Hier vind je al wat waardevolle informatie over dit beestje. Zelf zou ik hem niet willen rijden, maar goed.... :P

Veel leesplezier hier.
 
Beste aankomende Kawa rijder,

ikzelf heb eens de eigenschappen van de zxr750 '94 (nu zx7r) en de zx9 uit '94 vergeleken.
De zxr750 is meer een racemotor, het is een directe afgeleide van de superbike modellen. De zxr705R is een superbike machine met een monoseat, een Uni trak achterveersysteem met nitrogeengas die warmte afgifte garandeert voor een stabielere veerwerking, extra brede Flat Side carborateurs en een close ratio versnellingsbak. Allemaal zaken voor op het circuit, dus niet echt nodig op de openbare weg.
De gewone zxr750 heeft 121pk en weegt 205 kg. De zx9 heeft 139pk en weegt 212kg.
De dagwaarde van de zxr is ongeveer 5000 euro en die van de zx9 ongeveer 6500euro.
De verzekeringen zijn even duur, kijk maar op de site van de anwb voor een gratis offerte aanvraag of op www.knmv.nl voor een online vergelijk. Banden verbruik is ook niet veel verschillend. De zxr is meer een racemotor qua zithouding tov de zx9. Dit komt omdat het stuur onder de kroonplaten is gemonteerd terwijl die van de zx9 erboven is gemonteerd. Je moet maar eens de beide motoren naast elkaar zeten, dan voel je dit verschil meteen. Als je dus langere afstanden wil rijden zonder al te veel last van je polsen is de zx9 beter.

Ikzelf ben gek op de zx9, meer power en een relaxtere ztihouding, mooiere lijn vind ik persoonlijk ook.

Succes met het zoeken van je nieuwe motor. Laat het ff weten wat het is geworden.
 
Ik ben een bezitter van zo'n machine.

Hij is inderdaad best zwaar ten opzichte van andere motoren in dezelfde klasse, maar ik vindt dit best fijn voor op de weg. Zeer stabiel!! (210 kg droog)
Ook bij acceleratie heb je het voordeel dat hij niet zo snel omhoog komt met het voorwiel. Weelien gaat toch best makkelijk, maar daar heb je een bepaalde techniek
voor nodig. (vermogen zat) 122 pk bij 13000 toeren 85 nm. Een top van 270

Ook zit je op de snelweg goed uit de wind door de brede kuip.

In de bocht is hij ook zeer stabiel.
hij gaat best makkelijk plat in de bocht.

Het inlaat geluid is om van te smullen. (echt super)


Kwa prijs zit je rond de €6000-7000 bwj 97-98.
verbruik is gemiddelt 1:16.
Het is echt een superbike replica, dus zeer sportief.

Als je iets meer wil weten , laat het maar weten!

Groeten Cinque
 
Laatst bewerkt:
Als je interesse hebt in een ZX9R uit 98.....
Ik ga de mijne verkopen omdat ik eens wat anders wil rijden.

98'er. 30dkm, kawa-groen, carbon achterspatbordje, carbon open yoshimura RS3 (originele uitlaat is ook nog aanwezig), dyno-jet + k&n filter, altijd netjes z'n beurten gekregen, net nieuwe voor- en achterband. (overal alle facturen van aanwezig)

Als je interesse hebt mail je maar.
 
Waar zit je aan te denken dan? Is er leven na de ZX9R. Zelf loop ik steeds vaker om de nieuwe R1 heen, deze lijkt mij ook we leuk.


Weet nog niks, kawa hoeft niet weg, maar als er geintereseerden zijn.
Wat er voor in de plaats komt?? Zou het niet weten.
Mille R in geel, VTR-SP Castrol kleuren en carbon two brother uitlaten, R1 met andere kleurstelling of met seat dempers, GSXR750/1000 (in duitsland in zwart/grijs/geel) verkrijgbaar.....
Zoiets. Maar het kan best zijn dat ik mijn kawa nog 1-2 jaartjes rij.
 
Hallo allemaal, ik ben van plan een nieuwe (sport)motor te kopen en nu zit ik te denken aan een zx7r. Kan iemand mij hierover info geven. Ik weet dat die zwaar is maar hoe rijdt deze motor tav van huidige sport motoren. Wat is zo'n motor momenteel waard. Hoeveel verbruikt hij. Ik hoor graag van jullie.

IK ben de gelukkige eigenaar van een zx7r "99. Ik vind het een heerlijke stabiele motor met een goed weggedrag wat mede tedanken is aan het gewicht wat natuurlijk weer niet ten goede komt voor de prestaties. Kwa bochten nemen is het echt een motorfiest die je erin moet smijten maar dit zou je ( als je er niet van houdt :? ) kunnen oplossen door een smaller maatje achterband tenemem. Aan de de waardes die andere mensen geven over het gebruik komt die van mij niet. Ik rij zo rond de 1 op 13 ( of licht dit aan mijn rijstijl?? *D *D *D )

TSja en natuurlijk het geluid : dat is schitterend en :9~ :9~ :9~

Ik zou echter eens de overweging maken tussen de zx7r en de zx9r. Kwa looks is de 9 wat minder ( persoonlijk) maar prestaties tuurlijk veel beter en om de prijs hoef je het ook niet telaten!

succes
 
Koppeling bij de 6000 toeren in trekken en een beetje gas bij het loslaten en hop daar gaat ie!!!
Als ik het op mijn ZXR gebakje kan, dan kan jij dat ook!!!!
 
Ik kan je deze motor zeker aanraden, heb er zelf ook een gehad.
Ik heb er 1 jaar mee op de openbare weg gereden en 1 jaar ONK Superstock.
Zeer goede fiets, zoals hier al een paar keer aangeven is hij idd zeer stabiel.
Vermogen is niet gigantisch maar zeker voldoende.
En hij is idd relatief zwaar, maar door zijn uitstekende rij-eigenschappen is dit naar mijn mening niet hinderlijk.
 
kun je die techniek misschien uit de doeken doen ...
ik krijg hem niet mooi hoog ...

rubster ...

Zoals ZXRENE beschrijft kun je het met de koppeling doen ( wat ik zelf weer niet kan :? ) maar op het gas moet je hem zeker op een mooie hoogte kunnen krijgen en als je niet op past zelfs tehoog!!

Het beste gaat het als je tank niet helemaal vol is ( ivm gewicht). Ik rijdt dan tussen de 5 á 6000 toeren, ff een tel los en dan er weer volop, wheelie gegarandeerd ( althans bij de mijne)gas goed open houden en dan kun je hem netjes uitrijden en schakelen ( wat mij dus ook niet lukt :( ).

succes
 
Aha! En er is nog een zx7r fan gevonden :]

Ik heb eerst een zxr750 uit 92 gereden en daar is niets op aan te merken... Maarja de zx7r is toch een stapje voor uit. Een super strakke fiets en een perfect rij gedrag. Misschien niet genoeg om met de grotere jongens mee terijden (op top snelheid dan!!) maar dan pak je ze toch weer met de looks :P

Ik zou gewoon een test rondje rijden en nog meer bikes proberen want dan kom je er van zelf wel achter wat jij het leukst vindt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan