kAWASAKI ZX9 R

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Beste stuurlui,


Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op een Kawasaki zx9 r. Hij is van 2000, en heeft 7000 kilometer gelopen. De dealer vraagt er 9250 voor. Hij ziet er mooi uit. De proefrit beviel mij heel erg goed. Heeft iemand van jullie ervaringen met dit type? Gaarne je reactie, wat zijn de zwakke en sterke punten, en waar moet ik opletten. Nog bedankt.

Groetjes Gizmoo
 
Ik heb er vorig jaar oktober 1 gekocht met slechts 5000 km op de klok.
Daarvoor had ik een 96 model.
De fiets bevalt mij erg goed, zwakke plekken heb ik niet ontdekt.

Mijn partner kan prima achterop, kun je van de meeste andere sportfietsen niet zeggen.
Pijnlijke polsen?nooit gehad.

Wat rijdt je nu?
 
ik rijd nu een zzr 1100 van 1993.
Ook mijn vriendin kan prima achterop een zx9. Dit had ik niet verwacht. Verder vond ik het frame erg stijf. De acceleratie is te vergelijken met een zzr. Echter door het lagere gewicht, voelt het veel gemakkelijker aan. Trouwens was is je verbruik, gemiddeld dan. Heb je wel eens op op r1 gereden? Ik wel, maar voor duo gebruik is het echt niks. Dan is een Kawa een verademing. Verder vind ik de groene kleur erg gaaf. Echt Kawa. Ik heb ook een verhaal geschreven bij nieuwe gebruikers op deze site. Daar vind je nog info over mijn ZZR. Het wordt dus wel een Kawa i.p.v. een Ducati. Deze laatste vind ik te duur in onderhoud en de aanschafprijs is veel te hoog. Ik hoor het wel van je, gr. jan
 
Denk dat je gewoon de standaard puntjes na moet lopen.
Maruh al gedacht aan invoeren?
Laats samen met mijn pa gedaan en scheelde gewoon met de prijs van de dealer ruim 3000 euro.
 
ik rijd nu een zzr 1100 van 1993.
Ook mijn vriendin kan prima achterop een zx9. Dit had ik niet verwacht. Verder vond ik het frame erg stijf. De acceleratie is te vergelijken met een zzr. Echter door het lagere gewicht, voelt het veel gemakkelijker aan. Trouwens was is je verbruik, gemiddeld dan. Heb je wel eens op op r1 gereden? Ik wel, maar voor duo gebruik is het echt niks. Dan is een Kawa een verademing. Verder vind ik de groene kleur erg gaaf. Echt Kawa. Ik heb ook een verhaal geschreven bij nieuwe gebruikers op deze site. Daar vind je nog info over mijn ZZR. Het wordt dus wel een Kawa i.p.v. een Ducati. Deze laatste vind ik te duur in onderhoud en de aanschafprijs is veel te hoog. Ik hoor het wel van je, gr. jan

Het verbruik is 1:16-17, vergelijkbaar met een ZZ-R1100, die heb ik voor mijn zx-9r gehad, zo´n oranje paarse.
De zx is iets sportiever als de ZZ-R
Ook ik heb een groen paarse, het achterspatbordje heb ik paars laten spuiten i.p.v. groen zoals de meesten dat hebben.
 
De mijne rijd 1:13 - 1:15.
Zwakke punten zijn de remschijven die snel kromtrekken en ik vind de voorvork te slap voor op het circuit.
Daarom deze aan laten passen. Tevens andere achtervering zodat hij daar ook hoger staat.
Ik vind het echt een hele goed motor zeker voor op de weg.
Voor op het circuit vind ik hem iets te zwaar/log maar jij rijd denk alleen op de openbare weg :?

Succes en je zal er geen spijt van hebben.
 
De mijne rijd 1:13 - 1:15.
Zwakke punten zijn de remschijven die snel kromtrekken en ik vind de voorvork te slap voor op het circuit.
Daarom deze aan laten passen. Tevens andere achtervering zodat hij daar ook hoger staat.
Ik vind het echt een hele goed motor zeker voor op de weg.
Voor op het circuit vind ik hem iets te zwaar/log maar jij rijd denk alleen op de openbare weg :?

Succes en je zal er geen spijt van hebben.
Voorvork is goed, gewoon goed afstellen.
Het zwakkepunt is de achterveer maar voor € 108,- laat je daar een ander op zetten bij WP.
Stellen ze je fiets meteen goed af en je kan hem niet meer terug.
Achter inderdaad wel even 8mm hoger zetten.
Met de remschijven heb ik op de 2000 geen last gehad wel met de '98 die waren na 4 weken al vervangen.
Ik heb er ook nog een kitje in laten zetten om hem wat beter op het gas te krijgen.
ZX9R :} kicks ass 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan