ZXR400 op de kop getikt als project. 1991
groen-wit-blauw
34.000km
Lag uit elkaar, staat nu weer in elkaar. Wel wat werk aan.
Oa 25kw restrictie eruit. En beurtje.
Starten gaat goed, blijven lopen is een 2e. Denk dat dat kwestie is van met de choke spelen en warm laten draaien.
Had al begrepen dat ZXRs wat nukkig konden zijn op dit gebied.
Hallo,
Ik lees dat dit topic vrijwel op sterven na dood is, maar toch wil ik een aantal dingen weten betreffende een ZXR 400.
Mijn vriendin (1,63m) wil weer graag motor gaan rijden. Nu heb ik een leuke ZXR 400 gezien van 2000. 25.000 gereden, onderhoudshistorie is niet bekend.
Fiets ziet er vrij aardig uit maar wat mij opvalt is dat het aluminium erg verweerd is. Net als de remklauwen, voorvork etc. Het leek wel een "buitenslaper". Dit is nog wel te herstellen maar het lijkt me zo extreem bij zo'n lage km.stand. De dame wil er € 1750,- voor hebben. Is dit een redelijke prijs ? Het lijkt me wel leuk om hem wat netter te gaan maken. In mijn vrienden/kennissen kring ken ik daar alle juiste mensen voor dus een grote investering gaat dit niet worden. Ketting/tandwielen en banden waren in uitstekende staat.
Verder heb ik hem horen lopen en hij startte meteen maar het leek of hij af en toe op 3 pitten liep. Niet het mooie synchrone uitlaatgeluid wat ik van een 4-pitter gewend ben. Motorblok zelf zaten geen rare geluiden in. Beetje een "plop-plop" geluid tussen het stationair draaien.
Zijn er ook nog aanpassingen qua motorisch gedeelte bij een ZXR van 2000 zodat deze wat betrouwbaarder (=lees koppakking) wordt t.o.v. de oudere modellen ?
Het kenteken is MB-PL-77, misschien dat iemand deze fiets kent.
Keep the soul alive!Er komt weer leven in het topic.
Twijfels... twijfels.
Van de week een andere motor gekocht #3 die in de schuur staat.
Zit voorzichtig te besluiten om de ZXR400 weg te doen.
Ben eigenaar sinds 27-08-2004.
Betreft een origineel kawasaki Lime green (kleurcode F7) overgespoten zxr400 25kw op kenteken met een origineel zwart frame bj 1992.
3 jaar terug voor het laatst serviced, olie, luchtfilter en nieuwe keerringen voorvork.
8 jaar terug blok gereviseerd (nieuwe inlaat nokkenas, nieuwe krukas, schakelmechanisme van nieuw type, nieuwe klepseals, Kleppen ingeslepen, nieuwe nak(s), nieuwe pakkingen etc)
Revisie is bij 50k gedaan, en inmiddels staat de teller op 58k (te weinig gereden dus)
Minpuntje hij heeft een keer op z'n rechter zijkant gelegen en daardoor lichte schuif schade op de rechter zijkuip (15km/h)
Voordeel,
Ik heb er veeel te veel onderdelen bij;
- gave Topkuip
- 2 sets zijkuipen ongespoten
- 2 1/2 blok in onderdelen overgehouden na de revisie van m'n eigen blok 8 jaar terug..
- Tank ongespoten
- 2 originele uitlaten
- Dubble bubble ruit, blauwe ruit, zwarte ruit en 2 blake ruitjes
- etc etc etc..
eigenlijk in onderdelen een complete zxr400 (zonder het rijwielgedeelte)
Mocht er iemand interesse hebben dan graag een berichtje..
't is m'n eerste motor en vandaar ook de twijfels, verkopen, of schorsen en op zolder zetten....
Geen idee wat het oplevert
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou idd.
Clipons heb ik opgelost en benzinekraan heb ik een revisiesetje voor in huis. Toen ging de spanningsregelaar dood... die heb ik inmiddels ook liggen. Deze winter de boel eens in orde maken. Kan ik er het voorjaar weer op rijden.
Verder geen tips en zwakke plekken begrijp ik?
hoop dat je er meer geluk mee hebt dan ikzo,voor erbij en http://www.sammotorsport.nl/wedstrijdklassen-sam/ een ZXR 400 gekocht.
1e indruk toppie frame,blok staat,bovenin, veels te arm dus nu staat ie bij een motorzaak voor grotere sproeiers en af stellen.
Vind dit al jaaaaren 1 van de mooiste sport motoren ooit
[afbeelding]
hoop dat je er meer geluk mee hebt dan ik
pff...nou sommigen schijnt ja. koppakking idd. naks wil ook nog weleens de geest geven en je blok naar de knoppen helpen. brandstofpomp geeft weleens problemen.die dingen zijn toch best betrouwbaar?
behalve dat er bij ca 50000 km de koppakking de geest geeft(nu 32000 km)