Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!



Een flesje forté doet wonderen, ECHT!. mijn eigen ex zxr400 liep niet fijn stationair meer. flesje forté (of ander merk) er in en hij liep weer mooi rustig. Zelfde bij een maatje van me. Hij wilde ut niet echt geloven maar kwam daar gelijk op terug.
 
Goedemorgen,

Voor de ZXR400-rijder die op zoek is naar een kwalitatief goede achterschokbreker heb ik nog een volledig instelbare Technoflex schokbreker liggen. Foto's en detailinformatie staan in het te koop aangeboden gedeelte van dit forum te staan.
Bij interesse graag een PB-tje.

Wubbes
 
Laatst bewerkt:
Hee,

Ik ben sinds een tijdje ook in het bezit van een zxr400 en ben op zoek naar een double bubble ruitje.

Ben er al een aantal tegen gekomen op ebay maar kan er niet echt uit opmaken of dit de juiste zijn?

Misschien dat leden dit in het bezit zijn van zo'n ruit me kunnen helpen?
 

Deze motor is nu in mijn bezit.
 
Laatst bewerkt:
Rijd sinds een paar dagen op deze ZXR400. Motor is afgelopen jaar op de vermogensbank geweest (net geen 67pk a.h. wiel) en daarna een paar keer mee het circuit op geweest, Afgelopen week terug naar straat gemaakt zodat ik e met m'n A2 rijbewijs op mag rijden. Motor is 25KW op kenteken en voor de rest helemaal origineel (knipperlichten zitten er nu ook op).
Heb verder nog een ZXR400H1 staan uit 1989 met Nassert/Beet vol titanium uitlaatsysteem en nog een helemaal originele GSXR400 uit 1993. Beide Kawa's gaan binnenkort dan toch ook echt de deur uit, ben toch meer een Suzuki man.



 
Laatst bewerkt:
ooooit als ik de ruimte heb, neem ik er weer een zxr400 bij! wat een funbike
 
Kopen??

 
Iemand die toevallig de afmetingen van de bovenste kroonplaat van een ZXR400 "96 weet? Hart-hart poten, offset en diameter van pen en poten..
 
Hoi allemaal, leeft het hier nog een beetje?
Ik ben nieuw, gisteren mijn eerste zxr400 gekocht, met de dubbele ronde koplampen.

Hiervoor had ik een Honda VFR 400, ook een topding, tot er een auto geen voorrang verleende...aangezien die dingen behoorlijk weinig worden aangeboden in NL, ben ik wat breder gaan zoeken. Gisteren het apparaat opgehaald. Rijdt prima.

Ik heb een paar kwaaltjes ontdekt, waar jullie wellicht slimmer oplossingen voor weten.
1 de stuurschakelaars hebben de neiging te draaien over de clipons
2 als ik aan de knop vd benzinekraan zit en ik duw hem zachtjes een beetje scheef, loopt er een heel straaltje uit, niet tof en gevaarlijk bovendien. (Revisiesetje, waar te koop, beter andere kraan, gewoon vastdraaien, zeg het maar)
3 toen is warm was na een uur snelweg rijden, sloeg ie stationair af, toerental daalde door tot onder de 1000 en dan sloeg ie af. (Als ik gas bleef geven, of de gashendel iets open zette, bleef ie wel lopen. Hoe stel je het stationair toerental af?)
4 waar moet ik verder op letten? Standaard kwaaltjes?

Groet,
Thierry
 
Nou idd.
Clipons heb ik opgelost en benzinekraan heb ik een revisiesetje voor in huis. Toen ging de spanningsregelaar dood... die heb ik inmiddels ook liggen. Deze winter de boel eens in orde maken. Kan ik er het voorjaar weer op rijden.

Verder geen tips en zwakke plekken begrijp ik?
 


zwakke plekken weet ik niet ,stationeer moet afstellen zijn aan de carberateur,zit zo n apart knopje als ik het goed heb.
 
die dingen zijn toch best betrouwbaar?
behalve dat er bij ca 50000 km de koppakking de geest geeft (nu 32000 km)
pff...nou sommigen schijnt ja. koppakking idd. naks wil ook nog weleens de geest geven en je blok naar de knoppen helpen. brandstofpomp geeft weleens problemen.
 
Ik ga er niet teveel kilometers mee maken,wordt volgend jaar aleenl voor straten circuits ingezet.
Dit jaar krijgt ie nog een nieuwe naks en nokkenas ketting
 
de H (eerste model) had een te kleine radiator en daardoor veel koppakking problemen. de L is veel beter op dat vlak.

en inderdaad standaard te kleine sproeiers, beetje meer vermogen maar vooral een powerband die met enkele duizenden toren toeneemt.