Kawasaki ZXR-R 750

Dus je hebt een ongeval gehad met je auto Pooh ? Het zit je niet meer jongen ;( .

In zo\'n geval zegt het verstand: een auto kopen en het hart: een motor. Nu ja, met de winter in aantocht is een auto dan wel het overwegen waard en vanuit praktisch oogpunt ook wat veelzijdiger uiteraard.

Veel geluk met je keuze en gewoon ook tout court. Mag wel.
 
Wat bedoel je met die typische kouwe start btw? loopt irritant dat ding koud?

Zo\'n ding gaat bij een koude start (met choke) gelijk loeien op 4000/4500 toeren, als je niet weet dat dat normaal is bij een kawa kan dat wel eens afschrikkend werken.
 
Zo\'n ding gaat bij een koude start (met choke) gelijk loeien op 4000/4500 toeren, als je niet weet dat dat normaal is bij een kawa kan dat wel eens afschrikkend werken.

4000/4500 toeren bij choke? jezus en mina!! das wel errug veel, is dat normaal, slijt je blok dan niet onder je kont weg met zulke toeren op een koude motor?!!
 
Wat is dat nu voor een antwoord? Motor kopen natuurlijk. Zo veel dagen superglad is het in België waarschijnlijk ook niet.

Met een motor kun je tenminste nog genieten. Oh ja, hoe zit het met files daar? Waar ik woon, in de buurt van Rotterdam, heb je veel liever een motor als je af en toe ergens op tijd wilt zijn. Als ik naar Katwijk, of Soest moet met de auto duurt dat erg lang. Normaal 45 minuten tot een uurtje. Met normale file met de motor ongeveer een uurtje, maar met de auto zeker 1,5 uur tot twee uur of onbekend!!! Dat is niet normaal meer, als je een afspraak hebt gaat dat gewoon niet.

Dus ik zeg motor. En zo\'n Kawa ziet er goed uit.
 
4000/4500 toeren bij choke? jezus en mina!! das wel errug veel, is dat normaal, slijt je blok dan niet onder je kont weg met zulke toeren op een koude motor?!!

Bij KAWA heb je de keus, 4 a 5000 toeren met choke of 0 zonder choke.... wat nou slijtage })
 
Bij KAWA heb je de keus, 4 a 5000 toeren met choke of 0 zonder choke.... wat nou slijtage })
Vergeet niet de lol in het instructieboekje:
Gradually push the choke back to keep the engine speed below 2,500 r/min (rpm) during warm-up
Lukt dus nevernooitniet... :) Choke iets terugduwen = drastische terugval in toeren...
...Bij mij is het trouwens 3000 toeren met choke en net wel, net niet lopen zonder (700 toeren) als het ding koud is... Zou ie stuk zijn? :+

Slijtage? Kawa is zo goed, slijt gewoon bijna niet... *D
 
Laatst bewerkt:
Er is wel een tip voor de koudekawastart: start de motor zonder choke, terwijl je start trek je langzaam de choke wat open, de motor zal dan wat minder in de toeren klimmen.
 
Als je een motor wil die niet niet slijt, koop een Honda. Ook die kun je voor redelijke prijzen kopen als je wat terug gaat in de jaren 90.
Als je dan toch zo graag stofzuigerslangen erop wil, ik heb nog een oude Nilfisk in de schuur (en daar bedoel ik mijn b-bird dus niet mij, R1-fanaten!!)))), mag je zo een paar stukkies af snijden :+

zie icoon :+
 
Laatst bewerkt:
ik wil die stofzuigers net NIET b-bird.. ik haat die stofzuigerslangen
 
mee eens :} :}

maar op een Nilfisk staan ze toch niet slecht (zie icoon). Maar Honda staat niet op jouw verlanglijstje? Is wel betrouwbaar in de regel, op een spanningsregelaartje hier en daar na dan....
 
Hehe, iedereen schijnt die stofzuigerslangen maar :r te vinden, maar ik vind ze juist wel stoer staan. :)
 
Btw, dat hoge stationaire toerental? Da\'s schadelijk voor de motor? Of gewoon typisch voor kawa en verder onschadelijk?
 
Btw, dat hoge stationaire toerental? Da\'s schadelijk voor de motor? Of gewoon typisch voor kawa en verder onschadelijk?
Hoog toerental met koude motor is niet geweldig goed voor het blok maar aan de andere kant, zo hoog vind ik 4000 toeren nou ook weer niet, moet kunnen lijkt me.
 
Btw, dat hoge stationaire toerental? Da\'s schadelijk voor de motor? Of gewoon typisch voor kawa en verder onschadelijk?
Het is nooit goed als het blok meteen 4-5000 toeren draait natuurlijk, maar bij mij begint het ding de eerste minuut met ongeveer 2000 toeren en loopt daarna op tot 3000... Collega en ex-Kawarijder had de eerste minuut 2500 toeren en daarna 4000 toeren... Het begint redelijk, alleen loopt het ding vlot daarna nogal hard op... Als de olie nog niet compleet rond is, loopt het ding dus redelijk normaal... De pappie van een ex-je rijdt rond op een ZX-10 uit \'88, had een jaar of wat terug al 78.000 erop staan... Zie hem nu nog wel eens rijden en nog steeds geen blauwe wolken... Zal dus wel meevallen met de schade door hoogtoerig choken... :)
 
hij is groen...en blijft in mijn ogen lelijk...(dit is persoonlijk)

die 750 gaan niet zo hard bij 235 stoppen ze...beetje jammer...althans dat was een zxr 750...geen R.

dus ik weet niet of die sneller gaan...

de zithouding is fireblade diep...dus na een uur rijden...pijn in je polsen..

en daar in tegen ...als je niet achter dat kleine ruitje duikt vang je een bak wind...dat wil je niet weten....

voor mij nooit een zxr sorry...
 
Ik vind die versie met die stofzuigerslangen echt om te :r , terwijl m\'n maat er helemaal gek van is. Tja... smaken verschillen...
 
Heb er eentje gehad van \'94 is een mega fiets met wat banden (BT 010\'s) en vering (HYPERPRO voor en achter)!!
Zet hem alleen eerst op de Dyna om te kijken of de DIP\'s eruit zijn, die van mij moest weg vanwege 2 18 PK sterke DIP\'s wat inhield een kostbaar onderzoek dus EXIT! mis haar echter wel met die mooie ronde lampen voorop.
p.s. Een Dyno kit met K&N is ook erg lekker \"lees extra Kawa aanzuiggeluiden vanonder de tank \"

GEWOON DOEN IS ECHT EEN COOLE BIKE 8-)
 
De zxr MET stofzuigerslang is de eerste motor waar ik echt verliefd op ben geworden. Gif Groen en agressieve basic uitziende luchtslangen. Cooooooool :} :}

Ik zou zeker een nieuwere zxr hebben gekocht als ze het huidge model wat verder ge-update hadden. Nu was ik een beetje in kawa teleurgesteld omdat ik het gevoel had dat ze 750 cc klasse (mijn favoriete klasse)een beetje verwaarlozen. Ach ja over een paar jaar zal de klasse toch wel verdwenen zijn ...maar dan heb ik in ieder geval op de meest extreme superbike gereden die er op dat moment was.
 
En poohbeer, ga je een groene ZXR kopen of wacht je een tijdje met een motor kopen :?


Op Zondag 21 oktober 2001 00:12 schreef HELLdesker het volgende:
Houd er maar mee op. Pooh koopt voorlopig helemaal niks meer... misshien een ander koekblik, maar motor zit er voorlopig niet meer voor hem in.

Voor meer uitleg klik hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan