Een jongen van de club heeft ook zo\'n ZZR. Toen ik er een keer achter reed zag ik ook dat het ding achter veel te slap geveerd is. Wat kun je er aan doen, misschien voorspanning verhogen? Kweetniet of ook demping aan te passen is. Anders andere veer laten monteren door een veringspecialist.
Mijn ZX-6R is een stuk stabieler bij die snelheden ook in lange 200+ bochten.
Kan van alles zijn: lagerspeling, vierkante a-band, vorige eigenaar verkeerd aan het schroeven geweest. Lijkt me verstandig alles na te kijken, dus voor en achter! Tips over hoe en wat vindt je op de volgende sites:
http/www.vtwo.demon.co.uk/firestorm/suspension.htm
http/www.circuit1.com/circuitone_tuneguide.html
http/www.ansusa.com/SuspensionGuide.htm
http/www.geocities.com/MotorCity/Garage/1278/Suspension.html
http/www.vtwo.demon.co.uk/firestorm/suspension.htm
Succes!
Martin
Had ik ook laatst vaag gevoel bij 250 bleken de achterwiellagers versleten te zijn
kwam volgens de dealer zelden voor
Heb jij mazzel gehad. Ik ben met mijn FZR goed hard op mijn bek gegaan dankzij versleten achterwiellagers.
Op donderdag 27 december 2001 14:34 schreef Daemon het volgende:maar als je hem dan op de bok hebt staan dan MOET er toch speling zitten op het achterwiel?
NÉÉÉ, er MÁG geen speling op je achterwiel zitten!!!!!!!!!!!!
Dan zit er OF iets los, OF je lagers zijn R.I.P.
Na(laten?) kijken dus!!!
ik bedoelde eigenlijk ALS je lagers kapot zouden zijn DAN moet er toch speling op zitten???
NU IS ER GEEN SPELING, DUS DAT IS GOED VOLGENS MIJ
maar heel erg bedankt dat je zo bezorgd ben
Had ik ook laatst vaag gevoel bij 250 bleken de achterwiellagers versleten te zijn
kwam volgens de dealer zelden voor
Zelf nog niet echt 200+ gereden dus kan er niet over meepraten.
Zwabberen bij 150+ in ieder geval absoluut niet.
En inderdaad na 200 km staat de naald al op rood maar niet dat de fiets al op reserve moet.
ik bedoelde eigenlijk ALS je lagers kapot zouden zijn DAN moet er toch speling op zitten???
NU IS ER GEEN SPELING, DUS DAT IS GOED VOLGENS MIJ
maar heel erg bedankt dat je zo bezorgd ben
Dit vind ik een erg vreemd bericht; Zelfs bij 230 blijft hij als op rails rechtdoor gaan, en krijg ik precies de feedback die ik nodig heb. Niks zwabberen, of trillen.Op vrijdag 28 december 2001 09:25 schreef Mario het volgende:
Het onderstaande komt uit een test van M&T uit \'94 met het huidige model ZZR 600. Ik heb niet de indruk dat het echt relevant is voor jou, maar je weet nooit.
\"Precies die hertekende kuip is er anderzijds wellicht verantwoordelijk voor dat de rechtuitstabiliteit aan hogere snelheid, zeg maar vanaf 150 of 160 km/u, gehypothekeerd wordt: de voorpartij wordt zweverig en het stuur beweegt lichtjes heen en weer, hetgeen aan de motorfiets een pendelend, wiegend karakter geeft.\"